AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 På nettet står det jo at kvinner er så flinke på multitasking og sosialisering. Det genet må ha skippet meg. Jeg klarer kun å fokusere på en ting av gangen. Holder jeg på med noe som krever litt konsentrasjon, er jeg så dypt inni det at samboer må nærmest rope navnet mitt flere ganger før jeg registrerer det. Og så var det sosialisering. Jeg er flink til å diskutere, men suger på "smalltalk". Jeg syntes dt er veldig vanskelig å snakke om "ingenting", og kommer alltid med veldig korte og presise svar. Kommer heller ikke på hva jeg skal si, og oppstår ofte en "pinelig stillhet". Men det kan ha mer med at jeg ikke syntes daglidagse ting er interessanne å dele i det hele tatt. Jeg har alltid vært interessert i mer tekniske ting. Jeg irriterer meg over at dameklærne skifter utseende fra år til år, og skulle ønske de var like behagelige, lik kvalitet, og praktiske slik som manneklærne. Jeg forstår ikke hensikten med å dolle seg opp hver dag. Jeg syntes det er gøy og sette sammen ting. (Eller motsatt..) Så lenge sokkene er rene, så gjør det ikke noe at de er forskjellige. (Gjelder også dyne- og putetrekk) Osv.. Er dette mer typiske mannetrekk? Føler meg utenfor når venninner helst skal se på tv2/fem når DET interessanne programmet går på Discovery :-pAnonymous poster hash: b4d80...e8f
Erazor Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Vil ikke si at det er typiske mannstrekk. Det finnes mange kvinner som er slik. Min ekstremt anekdotiske erfaring er at disse gjerne henger mest med guttevenner, ettersom de ikke alltid klarer å identifisere seg med andre jenter på mange områder.
OppNedPåAlt Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Har du tatt den testen på NRK? Jeg tok den og fikk mer mannlig hjerne enn gjennomsnittsmannen... Det stod også noe om at jeg har større sjanse for å være lesbisk da, noe som ikke appellerte til meg i det hele tatt. Jeg liker også tekniske ting, er ikke så nøye på mote, liker å kjøre bil osv osv... Kanskje typiske gutteting, men gjør da det noe?
Gjest Spirula Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Vel, det er mange ganger at jeg ikke kjenner meg igjen i stereotypiske beskrivelser av kvinner. Jeg har kvinnelige kjønnsorganer, bryster, har født barn, og vet at jeg er en kvinne selv om jeg ikke strikker, dekorerer, diskuterer stereotypiske kvinneting, eller er en typisk husmor. Jeg kan også håndtere en hammer og en sag, bytte dekk på bilen, måke snø, male hus, sette sammen flatpakkede møbler, og er "data-geniet" i husholdningen uten at jeg føler meg som en mann av den grunn. Personlig tror jeg tror dette går mer på interesseområder enn kjønn. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jeg kan også håndtere en hammer og en sag, bytte dekk på bilen, måke snø, male hus, sette sammen flatpakkede møbler, og er "data-geniet" i husholdningen uten at jeg føler meg som en mann av den grunn. Personlig tror jeg tror dette går mer på interesseområder enn kjønn. Jeg er det man vil kalle en "jente-jente", og jeg er/kan også gjøre alle de tingene du nevner. Jeg tror ikke vi skal være så opptatt av å putte oss selv i bås, som at vi er noe enten eller. Vi er oss selv, og det gagner oss best hvis vi sosialiseres med de som interesserer oss. Anonymous poster hash: db8dc...d45
Gjest Spirula Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er det man vil kalle en "jente-jente", og jeg er/kan også gjøre alle de tingene du nevner. Jeg tror ikke vi skal være så opptatt av å putte oss selv i bås, som at vi er noe enten eller. Vi er oss selv, og det gagner oss best hvis vi sosialiseres med de som interesserer oss. Anonymous poster hash: db8dc...d45 Beklager at det ikke kom godt nok fram, men jeg er også en "jente-jente" selv om jeg ikke kjenner meg igjen i de stereotypiske beskrivelsene av kvinner, og gjør stereotypiske "manneting". 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Hvor gammel er du? Du høres ut som en kopi av meg Anonymous poster hash: 691fe...8ad
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Hvor gammel er du? Du høres ut som en kopi av meg Anonymous poster hash: 691fe...8ad er 22 Anonymous poster hash: 12b4a...80b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Har du tatt den testen på NRK? Jeg tok den og fikk mer mannlig hjerne enn gjennomsnittsmannen... Det stod også noe om at jeg har større sjanse for å være lesbisk da, noe som ikke appellerte til meg i det hele tatt. Jeg liker også tekniske ting, er ikke så nøye på mote, liker å kjøre bil osv osv... Kanskje typiske gutteting, men gjør da det noe? Hadde vært morsomt å tatt den, men googlet det og ser ut til at den er fjernet Anonymous poster hash: 12b4a...80b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #10 Skrevet 5. desember 2013 Haha, jeg også! Godt det er flere av oss Ettersom jeg ikke er så veldig flink på small talk så blir jeg nok oppfattet som litt socially awkward. Klarer nesten ikke være mye med mange jenter, for de synes jeg er helt rar som ikke er særlig interessert i typiske jentegreier, og jeg er veldig dårlig på å late som at jeg er interessert Har du mange venner som er like som deg og med felles interesser? er 22 Anonymous poster hash: 12b4a...80b Anonymous poster hash: 691fe...8ad
OppNedPåAlt Skrevet 5. desember 2013 #11 Skrevet 5. desember 2013 Hadde vært morsomt å tatt den, men googlet det og ser ut til at den er fjernet Anonymous poster hash: 12b4a...80b http://www.nrk.no/contentfile/web/web_flash/schrodinger/quiz/hjernetest-for-kvinner.html Tok bar elitt tid å laste den inn
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #12 Skrevet 5. desember 2013 http://www.nrk.no/contentfile/web/web_flash/schrodinger/quiz/hjernetest-for-kvinner.html Tok bar elitt tid å laste den inn Linken virket ikke hos meg. prøvde både chrome, explorer og safari Anonymous poster hash: 12b4a...80b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #13 Skrevet 5. desember 2013 http://www.nrk.no/contentfile/web/web_flash/schrodinger/quiz/hjernetest-for-kvinner.html Tok bar elitt tid å laste den inn Virket visst til slutt på Safari Fikk 35 poeng. Anonymous poster hash: 12b4a...80b
Amphitrite Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Det er da veldig individuelt, samme hvilket kjønn du er. Jeg er også teknisk av meg, jeg er praktisk (kan mer om oppussing av hus enn samboer), jeg studerer IT og bygget min egen datamaskin, synes kjærlighetsromaner og romantiske filmer er helt uinteressant, er veldig glad i friluftsliv osv. osv., men vil likevel ikke si at hjernen min er mann. 1
MajorasMaske Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Føler meg utenfor når venninner helst skal se på tv2/fem når DET interessanne programmet går på Discovery :-p Forståelig at du kaller det "mannehjerne" ettersom du ser normen hos venninnene dine, men begrepet mannehjerne blir litt feil. Kall det heller bare hjerne. Det er noe kun et fåtall kvinner har og du er en av dem. Gratulerer du er ikke som pyntedukkene. 2
absinthia Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 (endret) Finnes en eller annen test som visstnok skal si noe om hjernen vår heller mot den maskuline eller den feminine siden. Jeg tok den og testen sa at jeg hadde en hjerne som var godt innenfor det maskuline området. Jeg elsker kjoler, har langt hår, liker å sminke meg litt, liker håndarbeid ( selv om jeg sjeldent tar meg tid til det) , elsker blomster, multitasker, unngår lukeparkering ..men er glad i å jobbe intensivt med en ting i gangen og så er jeg også ganske nerdete, ikke spesielt god på smalltalk ( annet enn i jobbsammenheng) liker å drive med kampsport. E Får kommentarer på at jeg er feminin, men har alltid hengt mye ved gutter og menn og de fleste kjærestene mine har kommentert at jeg har litt ungguttefakter ( hva nå enn det er) ..men alle bortsett fra en mente at det var positivt. Liker tekniske ting, men er egentlig mer opptatt av hvordan man skal bruke dem enn hvordan de virker/ er lagd og kan håndtere både verktøy, traktor, hjullaster og små gravemaskiner ( men det er jo fordi jeg har hatt mulighet i forbindelse med tidligere yrke - ikke pga hjernen min, da de fleste andre damene også taklet dette helt greit, Edit: ser at testen allerede er nevnt lengre opp i tråden. Endret 5. desember 2013 av absinthia
Gjest .-L-. Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Neida Kult at du er opptatt av andre ting!
Gjest Snoken- Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 På nettet står det jo at kvinner er så flinke på multitasking og sosialisering. Det genet må ha skippet meg. Jeg klarer kun å fokusere på en ting av gangen. Holder jeg på med noe som krever litt konsentrasjon, er jeg så dypt inni det at samboer må nærmest rope navnet mitt flere ganger før jeg registrerer det. Og så var det sosialisering. Jeg er flink til å diskutere, men suger på "smalltalk". Jeg syntes dt er veldig vanskelig å snakke om "ingenting", og kommer alltid med veldig korte og presise svar. Kommer heller ikke på hva jeg skal si, og oppstår ofte en "pinelig stillhet". Men det kan ha mer med at jeg ikke syntes daglidagse ting er interessanne å dele i det hele tatt. Jeg har alltid vært interessert i mer tekniske ting. Jeg irriterer meg over at dameklærne skifter utseende fra år til år, og skulle ønske de var like behagelige, lik kvalitet, og praktiske slik som manneklærne. Jeg forstår ikke hensikten med å dolle seg opp hver dag. Jeg syntes det er gøy og sette sammen ting. (Eller motsatt..) Så lenge sokkene er rene, så gjør det ikke noe at de er forskjellige. (Gjelder også dyne- og putetrekk) Osv.. Er dette mer typiske mannetrekk? Føler meg utenfor når venninner helst skal se på tv2/fem når DET interessanne programmet går på Discovery :-pAnonymous poster hash: b4d80...e8f Skal vi tro forskningsresultatene så er menn bedre til å multitaske og menn har fysisk større hjerne. Men det er mulig du er en såkalt "guttejente", som foretrekker gutteinteresser istf. Kjedelig kvinnegreier. No offense, men reality programmer, bonderomantikken, blogger osv. er dødskjedelig og helseskadelig.
Gjest Spirula Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Jeg fikk 155 p på testen. Poengsummer mellom 150-180 viser at personen har trekk fra begge kjønn i måten å tenke på, eller en fot i begge leirer, rent kjønnsmessig. Disse personene heller ikke klart i mannlig eller kvinnelig retning i sin tankemåte, og de har gjerne en mental fleksibilitet som gjør at de er gode å ha i alle sammenhenger der problem skal løses. De har anlegg for å komme godt ut av det med både menn og kvinner.
Steinar40 Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Skal vi tro forskningsresultatene så er menn bedre til å multitaske og menn har fysisk større hjerne. Men det er mulig du er en såkalt "guttejente", som foretrekker gutteinteresser istf. Kjedelig kvinnegreier. No offense, men reality programmer, bonderomantikken, blogger osv. er dødskjedelig og helseskadelig. Såkalt multitasking er bare en myte. Det er ingen som klarer det faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå