AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #1 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er imot pulverdietter o.l og ønsker å gå ned i vekt på riktig måte, men har i det siste møtt veggen matmessig. Har ikkje lyst på moe, og ender opp med noe usundt fra bakeriet eller lettvint-disken, I det siste har jeg vurdert å erstatt disse usunne måltidene med en noka shake eller noe, til jeg får lyst på det sunne igjen. Men den lille stemmen jeg har i hode får meg til å lure på om dette vil ødelegge noe. Vil jeg legge på meg når jeg begynner å spise annet? Slik som de som bare går på pulver gjør? Jeg tenker å bytte ut max to måltider om dagen ( forkost og lunsj), noen dager når matlysten er på bunnen bare for å få i meg det jeg skal ha i meg pr dag... Er dette helt blåst, eller skal jeg prøve ?Anonymous poster hash: f5bcc...42a
Viktualia Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Jeg tror en shake er hakket bedre enn "noe usunt fra bakeriet", men det er jo ingen varig løsning. Kanskje det hadde vært en ide å planlegge måltidene i forkant, og spise det som står på planen uansett? Det er selvsagt ikke noe gøy å spise noe man ikke har lyst på, men det er ikke usannsynlig at man endrer vaner og apetitt på sikt med et sunt matopplegg i stedet for nødløsninger. Kikk etter måltidsplanleggere og forslag til ukemeny på nettet, og se om du får litt inspirasjon.
Lea2 Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 Tror ikke pulver/shake gir noen store bivirkninger om du bare bytter ut et par måltider. Men du kan kanskje finne noe annet som er enda sunnere? Min fix #1 er smoothies. Kan inneholde bare sunne og naturlige ting og lages fort. Om det er på jobb, så kan en fruktsalat være greit eller havregrøt (finnes typer som kun lages med kokende vann). Havregrøt er min fix #2. Kjapt å lage, smaker godt, metter og er sunt. Ellers synes jeg frukt er en fin ting uten salat også. Greit nok at det inneholder fruktsukker og alt det der, men om jeg har tilgang på frukt, så spiser jeg den også... i stedet for å lete etter kakeboksen. Om du klarer så kan knekkebrød gjøre susen også. Blir for tørt for meg når jeg er matlei og jeg blir aldri mett av dem. Men kanskje i kombinasjon med frukt?
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er imot pulverdietter o.l og ønsker å gå ned i vekt på riktig måte, men har i det siste møtt veggen matmessig. Har ikkje lyst på moe, og ender opp med noe usundt fra bakeriet eller lettvint-disken, I det siste har jeg vurdert å erstatt disse usunne måltidene med en noka shake eller noe, til jeg får lyst på det sunne igjen. Men den lille stemmen jeg har i hode får meg til å lure på om dette vil ødelegge noe. Vil jeg legge på meg når jeg begynner å spise annet? Slik som de som bare går på pulver gjør? Jeg tenker å bytte ut max to måltider om dagen ( forkost og lunsj), noen dager når matlysten er på bunnen bare for å få i meg det jeg skal ha i meg pr dag... Er dette helt blåst, eller skal jeg prøve ?Anonymous poster hash: f5bcc...42a Det er rimelig kortsiktig når problemet har en enkel løsning. Du bør heller sette opp en regel: putt et eple, en banan og en pose nøtter (eller noe lignende) i veska. Enten spiser du det eller så går du sulten. Om du skal ha lunsj så putter du havregryn og vann i en boks og tar med noe frukt. Eller en helt normal matpakke, for all del. Samme regel. Enten pakka eller sult. Det du mangler er rutine og disiplin. Å si til deg selv at det er ok å fuske bidrar ikke til at du lærer rutine og disiplin. Noen dager sulten og sur vil fungere mye fortere. Om du sliter med å bryte løfter til deg selv så legg igjen kort og penger hjemme og si fra til de du kunne bli fristet til å låne av. Anonymous poster hash: 38b9e...e61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå