Gå til innhold

Uv-lampe for negler, må jeg bruke gel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har uv-lampe for hjemmebruk og bruker vanlig neglelakk uten noen form for gel? Jeg ser de har sett med gel og spesiell lakk på Cubus, og den ansatte der sa at jeg MÅTTE bruke de spesielle neglelakkene. Er det noen som har noe erfaring rundt dette? Jeg har ikke lyst til å måtte bruke disse små fargene, dessuten har jeg en hel del annen lakk som jeg ønsker å bruke opp, og er svært fornøyd med flere av fargene til Isadora.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vet at du kan få kreft under neglene hvis du bruker UV-lampe for mye, sant?

Anonymous poster hash: b949a...683
Skrevet

Det er ikke noe poeng i å bruke UV-lampe på vanlig neglelakk. Det er bare gelelakk som reagerer med UV. Du kan skaffe deg spesiell UV-underlakk og -overlakk som du bruker sammen med vanlig fargelakk og tørker i UV-lampe, de vil reagere.

AB 683 har rett i at hyppig bruk av UV-lampe øker sannsynligheten for kreft på fingertuppene, dessuten vil huden der eldes raskere.

For vanlig lakk og over-/underlakk hjelper det med føner, isvann, Ice Drops og tørkesprayer.

Anonymous poster hash: f0ab7...d31
Skrevet

Hva med LED? Er det like skadelig som UV?

Skrevet

Veldig overfladisk: LED (lysdiode) er en elektrisk lyskilde som kan sende ut lys i ulike bølgelengder. UV - ultrafiolett lys - er lys med en bestemt bølgelengde. UV-lamper har en lysdiode som sender ut ultrafiolett stråling, LED-lamper som ikke er UV-lamper sender omtrent ikke ut ultrafiolett stråling og er ikke skadelige.

Anonymous poster hash: f0ab7...d31
Skrevet

Nei, jeg var ikke klar over kreftfaren! Da blir det å ta tiden til hjelp og være tålmodig fortsatt skjønner jeg!

Skrevet

Uv lampe vil uansett som nevnt over her ikke ha noe å si på vanlig neglelakk, er det tørketiden du evt tenker på? Da ville jeg heller gått til innkjøp av en av disse søte neglblåserne, eller spray ment for slikt!

Skrevet

Uv-lyset har ingen/minimal effekt på vanlig neglelakk. Men det du kan gjøre er å avslutte med gel topcoat etter den vanlige neglelakken er 100% tørr, da forlenger du holdbarheten. Neglelakken må være tørr for hvis ikke så fanger du inne fukten under gel lakken.

Anonymous poster hash: 1aaa6...463
Skrevet

kilder ?

• Liker 1
Skrevet

Test Sally Hansen Insta-Dri Topcoat! Vanligvis flasser neglelakken min etter en dag eller to, men med denne holder den i opptil en uke. Jeg er kjempefornøyd!

Man skal lakke neglene som vanlig, vente i 2 minutter (jeg tar tiden med mobilen, haha) og så påføre overlakk. Det blir blankt og holdbart, og den tørker relativt raskt.

Selges på Feelunique, bl.a. http://www.feelunique.com/p/Sally-Hansen-Insta-Dri-Top-Coat-60g

Skrevet

Det er det dummeste jeg har lest på lenge! :laugh: (Jeg jobber på sykehuset)

Anonymous poster hash: c3c94...8b3

Skrevet

Det er det dummeste jeg har lest på lenge! :laugh: (Jeg jobber på sykehuset)

Anonymous poster hash: c3c94...8b3

Hvorfor er det dumt?

Anonymous poster hash: f03d5...d1f

Skrevet

Kilder:

http://www.cbsnews.com/news/gel-manicures-may-lead-to-nail-problems-and-potential-skin-cancer-risk-dermatologist-warns/

"Two middle-aged women, who did not have a history of skin cancer, developed tumors on their hands following exposure to UV nail lights, according to research published in JAMA Dermatology in 2009".

http://nypost.com/2013/03/06/doc-warns-that-popular-gel-manicure-is-a-cancer-risk/

"While the risk is low, there's still a risk, so you need to decide if you're willing to take it. Personally, we're not thinking a long-lasting manicure is worth the possibility (no matter how small) of skin cancer, especially when there are other UV-free options available to us now. But, if you are a gel die-hard and simply must get your polish fix, be sure to apply an SPF 15 sunscreen or higher on your hands prior to your manicure appointment".

http://www.refinery29.com/2013/03/44039/gel-manicure-lights-cause-cancer

Skrevet

Det er det dummeste jeg har lest på lenge! :laugh: (Jeg jobber på sykehuset) Anonymous poster hash: c3c94...8b3

Hvis det er det dummeste du har lest på lenge, da følger du ikke særlig med på hva som skjer i verden.

• Liker 1
Skrevet

ja man får jo kreft av potetgull og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...