Gå til innhold

Dere som gifter dere 15.30

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot
Skrevet

Dere som gifter dere 15.30; hvordan ser dere for dere at kvelden blir? Har dere lagt noen tidsplan enda? Når regner dere med å starte middagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Poirot.

Tror ikke det er så mange andre enn oss to som har 1530! Vi satser på middag 1800/1830 (har avtale med kjøkkenet om litt flexitid her). Ellers har toastmaster fått beskjed om at hvis det er mange talere, skal de obligatoriske være under middagen, og resten til kaffen. Vi håper på godvær (hvem gjør ikke det.. :wink: ) og at vi da kan ta bilder sammen med fotografen, rett ved kirken, og dermed slipper kjøretur til studio. Hvis vi må i studio, kan planen bli litt forskjøvet.

Kaffegjestene er invitert til kl. 2200, men de er så mange, at det er ikke noe "krise" hvis middagen drøyer litt utover dette.... de får det gøy så lenge uansett!!

Tror opplegget blir bra.. har ikke tenkt til å ha på klokke... og håper alt bare "flyter av seg selv".... Hva med deg da?

blyg :)

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg vet ikke helt....

5-10 min å kjøre til fotograf, og ca 15 min til stedet vi skal ha selskap på. Skal ikke ha kaffegjester, så det slipper vi å tenke på. Hadde jo tenkt til å drikke litt champagne når vi ankom , før vi setter oss til bords, men vi er vel ikke ferdige hos fotografen og tilstede før ca 17.30-18.00 (de beregner ca en time).

Middag kanskej 18.30 eller 19.00?

Det er slikt jeg nå lurer litt på.

Skrevet

Hei hei.

Vi skal gifte oss kl. 1530 den 12. juni.

Regner med å være ferdig på kirkebakken ca 1615-1630. Vi har kort vei til dit vi skal møte fotografen og fra fotografen og til festlokalet, slik at vi regner vel med ca 30 min kjøring totalt. Har også fått beskjed om at selve fotograferingen tar ca 1 time. Da er klokka plutselig nærme 18.

Hotellet hvor vi skal ha festen mente at middagen kunne serveres kl. 18. Fotografen mente at 1830 var det tidligste middagen burde serveres. Som hun sa, det er viktig at bruden får tid til tissepause før middagen skal serveres. Da blir man tross alt sittende til bords i 3 - 3 1/2 time. Dessuten har ikke brudeparet vondt av liten pause, siden det går i ett hele dagen.

Vi kommer derfor til å satse på at middagen serveres 1830. Blir vi sittende rundt 3-3 1/2 timer til bords, regner vi derfor med å servere kaffe avec ca kl. 22. Kaffe og kaker ca kl 23 og dans rundt midnatt og ut i de små timer.

Vi har ikke invitert gjester til kaffe, slik at vi trenger ikke bekymre oss for å holde et tidsskjema, men kan ta den tiden ting tar og bare kose oss.

Skrevet

Jeg tar meg den frihet å svare jeg, selv om vielsen vår er en halvtime senere, 1600 :-)

Her er vår "kjøreplan"

16:00 Vielse

Ca 16:30 Fotografering

Ca 17:00 Mottagelse

Ca 18:15 Middag

Skrevet

Vi skal gjøre det sånn:

15.00. vielse

15.45-17.00. fotografering

17.00. mottakelse

17.30 middag

Det er fem minutt fra kirken til festlokalet, og det er jo ikke nødvendig at vi nødvendigvis er å tar imot gjestene hvis vi ikke er ferdig med fotograferingen. (fotograferingen skjer rett utenfor festlokalet uansett).

Skrevet
Jeg tar meg den frihet å svare jeg, selv om vielsen vår er en halvtime senere,  1600 :-)

Her er vår "kjøreplan"

16:00 Vielse

Ca 16:30 Fotografering

Ca 17:00 Mottagelse

Ca 18:15 Middag

Er det mulig at dere har lagt opp et litt for tett program? For vielsen varer vel mer enn en halvtime? (Vet ikke om dere skal ha solister eller liknende). Og beregn for all del nok tid til fotografen! Jeg ville satt av nærmere en time. Dere betaler vel mye for disse bildene og uansett er det jo viktig at de blir bra - bildene skal være minner for resten av livet! :wink: Lykke til!

Gjest Poirot
Skrevet

Husk på at den nye liturgien ofte tar lenger tid enn den gamle. Presten i vårt kirkesokn sa at før hadde de vielser hver time, med den nye ordningen må de ha 1,5 time mellom hver vielse.

Rmtm: høres ut som om vi har ganske likt bryllup. Enig i at middagen ikke bør være før 18.30, man skal jo ha litt tid til å slappe av også...

Skrevet

Det kan være verdt å vurdere fotografering før vielse hvis man har sen vielse med påfølgende trangt program. Da kan man jo bruke så mye tid man vil på fotograferingen.

Skrevet

Vi har lagt opp til dette "løpet"....

-Vielse kl 14.30

-Fotograf kl 15.30

-Mottakelse av gjester kl. 17.15 ca

-Middag fra ca kl 17.30

-Kaffe/avec ca kl 21.30

-Åpner baren ca 22.00

-Dans og dess like ;) ......

-Nattmat ca 0100

......hjemme.....? en gang på lørdagsettermiddag (men først brudesuite på hotell så klart :D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...