Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Summers
Skrevet

Tenker dere noen ganger på forhånd, at om dere blir sammen med den jenta der så vil dere bare bli slite med sjalusi f.eks fordi jenta er ekstremt attraktiv og dere vet hun har en flørtende personlighet og partyprinsesse også når hun er i forhold. Eller tenker dere aldri så langt og ender bare med å slite med sjalusi etter dere kommer i forholdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar alternativ C. Hvor jeg gir blaffen å være sjalu pågrunn av at andre menn sikler. Når hun velger meg framfor andre partyboys, så er det slik at hun da i bakhodet tenker "jeg er i et forhold". Men er hun utro, hiver jeg henne ut med hodet først.

• Liker 8
Skrevet

Sjalusi er ikke min agenda, da jeg ikke er sjalu av meg. Men, vakre/pene/ekstremt attraktive flørtende jenter er totalt uintr for meg. Denne kombinasjonen tyder etter min oppfatning på at de er i overkant glade i å eksponere seg selv for å få bekreftelse på sitt ytre, og derfor også har en for overfladisk personlighet.

I ordet "flørtende" ilegger jeg altså jenter som flørter med den ene fyren etter den andre. Ikke interessert!

Anonymous poster hash: 97404...82d
  • Liker 2
Skrevet

Eksen min sier han er kresen. Men betyr ikke at han mener at han bare liker ekstremt vakre jenter... Han liker jenter som ER pene ja, men på sin måte. Som har en utsrålning, søtt smil, pene øyne, bølgete hår. Han er også glad i rumper, så den MÅ være bra. Og så ikke minst må jenta være veldig snill og søt i personligheten.

Jeg husker jeg var på en fest, ble med han, så jeg kjente jo ingen. Og da jeg kom inn i stua, så jeg tre veldig pene jenter. De var liksom... modellpene. Perfekt hår, fine kjoler, stram slank kropp, kritthvitt smil og sååå selvsikre og høylytte alle sammen. Jeg følte meg litt liten og dum og ville egentlig bare løpe vekk. Utover kvelden når eksen og jeg satt ute og snakket litt (vi var sammen den gangen) og bare slappet av, så kom en av de ut og slo seg ned med oss. Begynte å skravle om alt mulig rart og jeg bare satt der og lytta. Jeg var/er litt sjenert og hun ga meg dårlige vibber. Altså jeg har ikke noe imot henne, men hun virka så overlegen og bitchy rett og slett. Bare væremåten hennes var litt slitsom. Eksen og hun prata litt, men det ble fort pinlige stillheter så hun gikk igjen etterpå. Og når hun var inne himlet han med øynene og sa noe lignende "Sånne jenter takler jeg ikke." så rista han liksom.. "Blaahhhh yuk" etc. Så sa jeg "Men hu har skikkelig fint hår da. alle de jentene ser ut som modeller" og da begynte han å le. "De ser jo ikke ut da. De har jo ikke noe ved seg. Ser jo like ut alle sammen." Jeg ble litt overrasket over at han syns det.

Så senere samme kveld når vi ankom byen og jeg møtte en fjern venninne/eller en bekjent da så satt hun og prata litt med oss. Hadde en koselig samtale som varte i ti min eller noe før hun gikk ut igjen med typen sin. Så sa eksen "Hun var virkelig søt!" Og denne venninna ser ikke ut som en modell, men jeg er helt enig at hun er veldig pen. Søtt ansikt med smilehull. Har en utstråling og er tvers gjennom hyggelig. Jordnær og morsom. Smålubben, men ikke tjukk av den grunn. Bare en ordentlig søt jente!

Etter det har jeg ikke følt meg så truet av de "perfekte" "modell-lignende" jenter lenger. Snakket med en kompis også og han sa noe lignende som det eksen sa. Og når vi en gang satt og pekte ut hvem av jentene som var fine,så pekte han alltid ut de jeg ikke trodde han ville peke ut.. hehe. De så ut som helt vanlige jenter, men samt hotte fine jenter. Men sjeldent de som så litt overfladiske og perfekte ut som ble pekt ut.

Just sayin.

Tror mange menn syns søte jenter som ikke er så overfladiske er bedre enn de som ser så perfekte og superselvsikre ut. De kan man se på men ikke tenke seg å flørte med eller være sammen med. Mulig jeg tar helt feil nå men utifra det jeg har hørt så..

Anonymous poster hash: a1835...907
Skrevet

Tenker dere noen ganger på forhånd, at om dere blir sammen med den jenta der så vil dere bare bli slite med sjalusi f.eks fordi jenta er ekstremt attraktiv og dere vet hun har en flørtende personlighet og partyprinsesse også når hun er i forhold. Eller tenker dere aldri så langt og ender bare med å slite med sjalusi etter dere kommer i forholdet?

Du må jo bare ta deg en bolle, og gire ned et par hakk. Om du presterer å generalisere alle attraktive damer til å være partyprinsesser, og videre ikke takler at hun synes det er allright å få oppmerksomhet fra andre har du kommet litt skeivt ut fra startblokka. Om du ikke en gang tåler tanken på konkurranse fra andre menn, så har du kanskje ikke så mye å stille opp med når det kommer til stykke - og hva ser hun vel i deg da?

Selv synes jeg det er topp å få konkurranse fra andre menn. Da slipper jeg å bli selvtilfreds (og la kropp og sinn forfalle). Dama blir hos meg - om jeg evner å ha det beste produktet, uavhengig av hvilke form og farge det skal være.

Et forhold er verdiløst om ikke begge er inneforstått med hva de har, og hva de kan få andre steder. Menn som forsøker å manipulere denne balansen ved å etter beste evne isolere de, eller torpedere de ned i dårlig-selvtillits-hula, har ikke en kjæreste, men ett gissel.

Sjalusi er ikke min agenda, da jeg ikke er sjalu av meg. Men, vakre/pene/ekstremt attraktive flørtende jenter er totalt uintr for meg. Denne kombinasjonen tyder etter min oppfatning på at de er i overkant glade i å eksponere seg selv for å få bekreftelse på sitt ytre, og derfor også har en for overfladisk personlighet.

I ordet "flørtende" ilegger jeg altså jenter som flørter med den ene fyren etter den andre. Ikke interessert!

Sjalu er du ikke, men overfladisk nok til å si at damer som bryr seg om hvordan de tar seg ut er dårlige mennesker? Herregud, så glad jeg er mann som slipper å ligge med slike mennesker som deg.

• Liker 3
Gjest Summers
Skrevet (endret)

Du må jo bare ta deg en bolle, og gire ned et par hakk. Om du presterer å generalisere alle attraktive damer til å være partyprinsesser, og videre ikke takler at hun synes det er allright å få oppmerksomhet fra andre har du kommet litt skeivt ut fra startblokka. Om du ikke en gang tåler tanken på konkurranse fra andre menn, så har du kanskje ikke så mye å stille opp med når det kommer til stykke - og hva ser hun vel i deg da?

Hvem bør ta seg en bolle og gire seg net et par hakk. Jeg som beskriver en type jenter og stiller spørsmål på KG eller du som drar frem stråmenn om at jeg sier alle attraktive damer er partyprinsesser.

Ikke at resten av innlegget ditt var veldig relevant heller, om du hadde lest innlegget mitt så hadde du sett at jeg ikke skriver noe om å isolere eller torpedere jenter. Spurte heller ikke om floskler av typen "Et forhold er verdiløst om ikke begge er inneforstått med hva de har, og hva de kan få andre steder."

Endret av Summers
  • Liker 1
Skrevet

Tenker dere noen ganger på forhånd, at om dere blir sammen med den jenta der så vil dere bare bli slite med sjalusi f.eks fordi jenta er ekstremt attraktiv og dere vet hun har en flørtende personlighet og partyprinsesse også når hun er i forhold.

Nei. Det har jeg aldri tenkt. Man kan jo ikke droppe de flotteste damene fordi de nettopp er flottest.

Skrevet

Jeg tar alternativ C. Hvor jeg gir blaffen å være sjalu pågrunn av at andre menn sikler. Når hun velger meg framfor andre partyboys, så er det slik at hun da i bakhodet tenker "jeg er i et forhold". Men er hun utro, hiver jeg henne ut med hodet først.

Enig! Man kan jo ikke tenke at dama kommer til å være utro fordi hun er fin. Da ender man opp single hele livet.

Skrevet

Eksen min syntes jeg var så pen at han prøvde å dra ned min allerede ganske labre selvtillit. Skitgøy å være gissel i det forholdet.

Drit i å være sjalu, det er bare ødeleggende.

Skrevet

En mulighet er å være åpen med at man sliter med sjalusi, jobbe med seg selv og se om dama vil samarbeide. De som er veldig sjalu blir det som regel selv om dama ikke er pen, flørtende eller partyprinsesse, så da koker det ned til selvutvikling uansett, ikke velge annen dame.

I tilfeller hvor dama virkelig er flørtende partyprinsesse: For noen koster det ikke særlig mye å la være å flørte med andre, mens andre igjen er så gjennomsyret "flørter" at de ikke kan endre det selv i et forhold. Det er helt innafor å si takk men nei takk til visse typer personligheter, men likevel dumt å stikke hvis det er noe hun lett gjør noe med for forholdets skyld.

• Liker 1
Skrevet

Folk som er sjalu=utro. Tro meg.

Anonymous poster hash: 5bc29...113
  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Så jeg er partyprinsesse bare fordi jeg har draget på gutta jeg da?

Skrevet

Hva skjer med å mistolke hovedinnlegget?

Han nevner tre faktorer:

"jenta er ekstremt attraktiv"

"har en flørtende personlighet"

"partyprinsesse".

Han skriver ingenting om at det er en sammenheng mellom disse tre tingene!

• Liker 1
Skrevet

Non of the above.... er såpass kjekka at jeg ikke trenger å gå etter sånne damer. Velger heller fra øverste hylle og finner meg en skikkelig kjæreste... ikke bimbos.

Anonymous poster hash: 681ac...411

Skrevet

AnonymBruker, on 05 Dec 2013 - 18:51, said:snapback.png

Sjalu er du ikke, men overfladisk nok til å si at damer som bryr seg om hvordan de tar seg ut er dårlige mennesker? Herregud, så glad jeg er mann som slipper å ligge med slike mennesker som deg.

Svar: her har jeg ordlagt meg feil, beklager dette! Jeg mente selvfølgelig jenter som er av det ekstreme slaget hva angår flørting. DE er ikke intr for meg! Og når det er sagt, så er heller ikke jenter som er mindre attraktive/pene/vakre intr for meg, så lenge de er ekstremt flørtende.

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Eksen min syntes jeg var så pen at han prøvde å dra ned min allerede ganske labre selvtillit. Skitgøy å være gissel i det forholdet.

Drit i å være sjalu, det er bare ødeleggende.

Å si at du var gissel er jo ansvarsfraskrivelse på sitt verste, det var din egen feil at du var sammen med en sjalu type og du kunne gått når som helst.

Men jeg skal gi deg et råd til gratis, drit i å lav selvtillit, det er mye gøyere å ha høy.Eller vent kanskje det er like vanskelig å gjøre noe med selvtilliten som det at man er sjalu.

Endret av Summers
Skrevet

"Flørtende personlighet" :icon_lol:

Det er så bra når damer sier de har det. "En overfladisk oppmerksomhetstrang som følge av et dårlig selvbilde" tenker jeg heller vi sier.

Skrevet

Eller vent kanskje det er like vanskelig å gjøre noe med selvtilliten som det at man er sjalu.

Eller sjalusi kommer som følge av dårlig selvtillit/selvfølelse :)

• Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Eller sjalusi kommer som følge av dårlig selvtillit/selvfølelse :)

Det virker rimelig.

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du antar at menn som er sammen med pene damer sliter med sjalusi? Det virker jo som om at du antar det :)

Nå er jo ikke jeg verken noen partyprinsesse eller flørter med alt og alle (jeg er blid hele tiden da og prater med alle og folk liker meg, men vet ikke om man kan anse det som flørtende personlighet for jeg vet ikke hva du mener) men jeg er ganske populær blant mannfolka uten at jeg skal skryte :laugh: og det er jo ikke akkurat noe kjæresten bryr seg om, fordi han er ikke usikker på forholdet vårt. På samme måte er ikke jeg usikker når damer legger an på han, for jeg vet at han elsker meg og jeg er den han vil være sammen med. Derfor har jeg ingen grunn til å være sjalu :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...