AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 http://youtu.be/pe6DN1OoxjE Darwinisme er feil, religion er feil, aliens er rett. Det er der mennesker kommer fra. Noen som er noen formeninger? Anonymous poster hash: 09055...c78
Midgard Skrevet 5. desember 2013 #2 Skrevet 5. desember 2013 Noen som er noen formeninger? At du bør bruke mindre tid på konspirasjonteori tullinger og heller fokusere på realiteter.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #3 Skrevet 5. desember 2013 At du bør bruke mindre tid på konspirasjonteori tullinger og heller fokusere på realiteter. La meg tippe: Med "realiteter" mener du ditt eget virkelighetssyn? Jeg bør fokusere mer på ditt virkelighetssyn? Er ikke det litt selvforherligende og egosentrisk, syns du? Og vet du egentlig noe om mitt virkelighetssyn? Vet du noe om jeg kjøper teoriene til Lloyd Pye eller ikke? Kanskje jeg bare sjekka ham ut fordi jeg syntes det var interessant med et litt annet perspektiv på saken enn det jeg er vant til (darwinisme vs. religion)? Er det ikke i så fall litt trangsynt og lite kritisk tenkende av deg å oppfordre meg til ikke å søke ut andre teorier enn "de gjeldende"? Anonymous poster hash: 09055...c78
Midgard Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 La meg tippe: Med "realiteter" mener du ditt eget virkelighetssyn? Jeg bør fokusere mer på ditt virkelighetssyn? Er ikke det litt selvforherligende og egosentrisk, syns du? Og vet du egentlig noe om mitt virkelighetssyn? Vet du noe om jeg kjøper teoriene til Lloyd Pye eller ikke? Kanskje jeg bare sjekka ham ut fordi jeg syntes det var interessant med et litt annet perspektiv på saken enn det jeg er vant til (darwinisme vs. religion)? Er det ikke i så fall litt trangsynt og lite kritisk tenkende av deg å oppfordre meg til ikke å søke ut andre teorier enn "de gjeldende"? Anonymous poster hash: 09055...c78 Jøss, du hopper rett i skyttergropa og plaffer vildt rundt deg. Realiteter er IKKE personlige meninger eller virkelighetssyn. Det handler om ting som faktisk eksisterer. Dette er i sterk kontrast til konspirasjonsteoriene til f.eks Lloyd. Jeg sier INGENTING om ditt virkelighetssyn. Jeg sier INGENTING om at du søtter Lloyd. Jeg sier INGENTING om at du tror på små grønne menn. osv osv.. Du spurte om min formening, at du ikke liker svaret er DITT problem. Lloyd har ingen teorier ala det vitenskapen legger i ordet. Han har heller ingen reelle data som støtter "konklusjonene" han kommer med. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jøss, du hopper rett i skyttergropa og plaffer vildt rundt deg. Realiteter er IKKE personlige meninger eller virkelighetssyn. Det handler om ting som faktisk eksisterer. Dette er i sterk kontrast til konspirasjonsteoriene til f.eks Lloyd. Jeg sier INGENTING om ditt virkelighetssyn. Jeg sier INGENTING om at du søtter Lloyd. Jeg sier INGENTING om at du tror på små grønne menn. osv osv.. Du spurte om min formening, at du ikke liker svaret er DITT problem. Lloyd har ingen teorier ala det vitenskapen legger i ordet. Han har heller ingen reelle data som støtter "konklusjonene" han kommer med. Jøss, du hopper rett i skyttergropa og plaffer vildt rundt deg. Realiteter er IKKE personlige meninger eller virkelighetssyn. Det handler om ting som faktisk eksisterer. Dette er i sterk kontrast til konspirasjonsteoriene til f.eks Lloyd. Jeg sier INGENTING om ditt virkelighetssyn. Jeg sier INGENTING om at du søtter Lloyd. Jeg sier INGENTING om at du tror på små grønne menn. osv osv.. Du spurte om min formening, at du ikke liker svaret er DITT problem. Lloyd har ingen teorier ala det vitenskapen legger i ordet. Han har heller ingen reelle data som støtter "konklusjonene" han kommer med. Jeg skulle bare ønske "kritisk tenkende" mennesker som deg kunne være flinkere til å peke på akkurat hva det er dere reagerer på, fremfor å å slenge rundt dere med merkelapper som "konspirasjonsteori" med en gang noen peker på potensielle hull i almen virkelighetsforståelse. Det er først og fremst det jeg er ute etter å vite her. Jeg regner med at alle er uenige i påstandene i videoen, men jeg er ute etter å vite hvorfor. Så langt virker det som at ditt eneste ankerpunkt mot påstandene til Lloyd bunner ut i en eller annen slags "kategori-tenking", hvor disse da havner i kategorien "konspirasjonsteori". Forøvrig virker det ikke som at du helt skjønner forskjellen på en "teori" og en "hypotese". Det Lloyd legger frem er ikke noe mer enn en hypotese. En hypotese oppstår ofte som motreaksjon på at en eksisterende teori (eller hypotese) ikke gir de nødvendige svar (som f.eks. kvantehoppet fra pre-menneske til menneske over relativt kort tid), og er ofte ikke noe mer enn en forklaringsmodell ment for å tette hull og dermed stimulere til videre gransking. Først når de empiriske data er på plass går en "hypotese" over til å bli en "teori". Innen vitenskapen er en "teori" det samme som "viten", ettersom vitenskapen tar høyde for at ingenting kan vites for sikkert. En "vitenskapelig teori" er det nærmeste vi mennesker kommer "viten", og det finnes ingen tvil om at darwinismen beror på en del antagelser (p.g.a. manglende empiriske data) når det kommer til det massive evolusjonsmessige kvantespranget som ledet til det moderne mennesket. Anonymous poster hash: 8d21c...e8c
Midgard Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 (endret) Jeg skulle bare ønske "kritisk tenkende" mennesker som deg kunne være flinkere til å peke på akkurat hva det er dere reagerer på, fremfor å å slenge rundt dere med merkelapper som "konspirasjonsteori" med en gang noen peker på potensielle hull i almen virkelighetsforståelse. Det er først og fremst det jeg er ute etter å vite her. Jeg regner med at alle er uenige i påstandene i videoen, men jeg er ute etter å vite hvorfor. Så langt virker det som at ditt eneste ankerpunkt mot påstandene til Lloyd bunner ut i en eller annen slags "kategori-tenking", hvor disse da havner i kategorien "konspirasjonsteori". Jeg reagerer på alt og ingenting. Det er ingenting jeg har sett som ikke er i kategorien konspirasjonsteori med at alt av konklusjoner er absurde, irrasjonelle, uten grunnlag eller stritt i strid allerede vel dokumentert viten. Om du har noe som IKKE er irrasjonelt fra denne kanten kan du jo komme med det. Er det påstander du finner spesielt interessant kan du nevne hva de er og hvofor du syns de er verd en diskusjon. Det er ikke spesielt givende å diskutere med en youtube video. Forøvrig virker det ikke som at du helt skjønner forskjellen på en "teori" og en "hypotese". Det Lloyd legger frem er ikke noe mer enn en hypotese. En hypotese oppstår ofte som motreaksjon på at en eksisterende teori (eller hypotese) ikke gir de nødvendige svar (som f.eks. kvantehoppet fra pre-menneske til menneske over relativt kort tid), og er ofte ikke noe mer enn en forklaringsmodell ment for å tette hull og dermed stimulere til videre gransking. Først når de empiriske data er på plass går en "hypotese" over til å bli en "teori". Jeg vet godt forskjell på teori og hypotese. Den menneskelige evolusjon er godt dekket. Og et kvantehopp er ikke rare greiene. Innen vitenskapen er en "teori" det samme som "viten", ettersom vitenskapen tar høyde for at ingenting kan vites for sikkert. En "vitenskapelig teori" er det nærmeste vi mennesker kommer "viten", og det finnes ingen tvil om at darwinismen beror på en del antagelser (p.g.a. manglende empiriske data) når det kommer til det massive evolusjonsmessige kvantespranget som ledet til det moderne mennesket. Det er mye man vet som IKKE er teori enda. Darwinisme er ingen teori, det er et begrep (elsket av kreasjonister) for å introdusere -isme inn i evolusjon. Om det er evolusjonteori du sikter til er teorien i seg selv ikke noe offer for antagelser. Ingen vitenskapelig teori har til sike å forklare alt, alltid. Altså det er ikke nødvendig å dokumentere alle generasjonene til alle organismene som har eksistert for å evaluere dens gyldighet. Endret 5. desember 2013 av Midgard 1
jabx Skrevet 6. desember 2013 #7 Skrevet 6. desember 2013 http://youtu.be/pe6DN1OoxjE Darwinisme er feil, religion er feil, aliens er rett. Det er der mennesker kommer fra. Noen som er noen formeninger? En typisk komplett idiot som prater lenge (over en time!) om ting han ikke har peiling på.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 http://youtu.be/pe6DN1OoxjE Darwinisme er feil, religion er feil, aliens er rett. Det er der mennesker kommer fra. Noen som er noen formeninger? Anonymous poster hash: 09055...c78 Dette er en "forsker" som mener en hodeskalle fra et barn som led av vannhode er en alien. Han er passe innrøyka, og selger bøker for å finansiere mer røyk. Moving on. Anonymous poster hash: e0336...249
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå