Gå til innhold

Er det i det hele tatt noen vits å vente med samleie etter spontanabort? (føler meg lurt av legen)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg virkelig et barn og vil bare bli gravid så fort som mulig. Hadde en spontanabort og legen sa jeg burde vente med samleie etter jeg fikk mensen.

Så jeg har venta og venta og venta, og plutselig her i forrige uke fikk jeg den etter 5 laaange uker.

Det som gjør meg irritert er at min venninne fortalte meg igår at hun hadde en sa og hun hadde samleie før hun fikk mensen igjen og hun ble gravid og nå sitter hun med en helt frisk guttebaby.

Hvorfor ba legen meg vente?? Kjenner jeg blir irritert og føler meg lurt og jeg vil også bli mor men det tar jo evigheter! Og først nå idag hadde jeg første samleie siden mensen sluttet for tre dager siden. Klarer ikke vente lenger!

Sorry... er bare så misunnelig og desperat og jeg sitter på pinebenken hver dag hvert minutt føler jeg. Og er livredd for at jeg ikke skal klare bli gravid igjen eller at jeg mister nestemann eller at hvis jeg er så heldig og blir gravid og klarer å bære frem barnet så er jeg livredd for at det skal bli sykt, downs eller cerebral parese etc, og at folk da skal tenke "jeg er SÅ glad for at jeg ikke er henne og at jeg har friske barn)...

Måtte bare ha en utblåsning her, sorry jenter.. :(

Folk sier jo overalt på forumer at man blir lettere gravid etter en sa, og redselen min nå er at siden jeg tok legens råd og ventet til neste mens, at sjansen har gått forbi. At noen stoffer i kroppen nå har forsvunnet som ellers hadde gjort meg fort gravid for kroppen allerede er i gravid modus liksom etter en sa. Men 6-7 uker etterpå er for sent liksom!

Er sånne ting jeg tenker over og stresser over nå uff...

Anonymous poster hash: 58ecf...87e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ts her..

Og har legen rådet meg til å vente så lenge bare fordi det er lettere å regne termin??? Det syns jeg er helt latterlig i så fall!!

Anonymous poster hash: ea940...3ba
Skrevet

Gynekologen min sa at jeg burde vente med å prøve å bli gravid til jeg hadde hatt første ordentlige mens. Dette fordi det er en liten økt sannsynlighet for ny sa pga noe dårligere livmorslimhinner. Hun anbefalte også å vente til jeg var klar - i tilfelle jeg skulle oppleve nye blødninger i nytt svangerskap, og ev ny sa.

Det har nå gått 2 vanlige sykluser uten at vi har prøvd - har vel heller prøvd å ikke treffe. Nå føler jeg meg klar for å prøve. Og nå føler jeg at det er en ny sjanse om en ny baby. Ikke en erstatning for den som skulle kommet i mai.

Skrevet

Det er fordi enkelte leger mener at endometriet trenger tid til å bygge seg opp. Dette er omdiskutert og noen sier at det bare er å hoppe rett i det. Siden man ikke VET hvorfor man har en SA, så ville jeg personlig ventet en syklus dersom det er dårlig endometrie som forårsaket aborten.

Skrevet

Er det ikke litt også pga infeksjonsfare etter en spontanabort?

Anonymous poster hash: e0048...05d
Skrevet

Nei, når man er ferdig å blø kan man fint ha sex.

Skrevet

Infeksjonsrisikoen er liten når man har sluttet med abort-blødningen.

Skrevet (endret)

Har vel også noe med mulighet for infeksjon i livmora også å gjøre? Er vel bedre å vente litt enn å bli steril?

Tror nok ikke sjansene dine er ødelagt ts :klem: , slapp bare av du:-)

Edit;

Så nå at noen hadde svart det samme:)

Endret av MockingJay
Skrevet

vente til blødninga tar slutt, så er det bare å kjøre på..

Anonymous poster hash: f2b4a...781
Skrevet

vi hoppet i køys en uke etter første blødningsdag i aborten, jeg blødde i kune 5-6 dager. Legen prøver bare å være i overkant forsiktig. jeg fikk beskjed om å gjøre det når det føltes riktig når blødningene stoppet. :)

Anonymous poster hash: 9c689...dee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...