Gå til innhold

fått muskelvekst i syk ekstremitet

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har brukket venstre arn. Dvs radiusfractur. Og har vært handicappet i venstre arm i 5 uker. Holdt den nesten 100% i ro. Jeg har likevel trent omtrent som vanlig, og kjørt hardt på skulder, triceps og biceps. Det rare er at musklaturen i den syke armen har vokst/ holdt seg veltrent i takt med den friske. Tok av gipsen i forgårs, og armen så litt "slunken" ut, men har nå skrubbet og vasket vekk døde hudceller, og prøvde noen løft med lette vekter på trening i går, og allerede nå synes jeg at armen ser meget veltrent ut! Lik som den høyre som jeg har trent bra. Er det sånn at man kan trene en side i kroppen, og så følger den andre med? Har hatt treningspauser før, og da har musklene svunnet hen før man vet ordet av det. Og se f.eks på tennisspillere, som slår tusenvis av slag med en arm.. Eller tømmerhoggere.. De ser like veltrente ut i den andre ekstremiteten(som regel venstrearmen).. Fungerer kroppen sånn at den tilstreber balanse på høyre/venstre side??

Endret av tøydokka
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neppe. (Dog, jeg syns jeg erindrer noe med visualisering og muskelvekst?)

Jeg har det motsatte problemet:

Selv om jeg trener armer med to manualer, blir jeg ofte bare støl og sliten i høyre arm, ikke i venstre som er svakere.

Om noen kan gi meg forklaring på det, vil jeg være takknemlig. Har spurt diverse "eksperter", men de blir bare forbauset.

Anonymous poster hash: 93c44...a7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...