Gå til innhold

Blir du provosert av fotballfruen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fotballfruen har skapt mye sinne etter at hun viste seg fram etter fødselen. Forstår du reaksjonene? Er det kritikkverdig?

Anonymous poster hash: 95c46...3c9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Fritt land og alt det der.

• Liker 1
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 91159...a04

Skrevet

Ja, jeg blir provosert. Som Corvo sier så er Norge et fritt land, men det betyr ikke at man behøver å legge bort sunn fornuft. Hvorfor legge ut et slikt bilde av seg selv? Hva er målet? Hun bør tenke mer på posisjonen sin, og hvilken påvirkningskraft hun har.

Anonymous poster hash: addc7...726
  • Liker 21
Skrevet

Nei, jeg blir ikke provosert. Jeg blir bare litt delt og trøtt av mager.

Delt fordi jeg skjønner godt at hun ville stikke en i siden på alle som slengte dritt etter henne da hun var gravid (hvem har ikke av og til hatt lyst til å ta hevn?) og hvorfor skulle ikke hun kunne vise seg frem slik som alle "skrukketrollmagene" etter fødsel? Og på den andre siden så var det et fjollete stunt. I bunn og grunn bryr jeg meg egentlig kun fordi jeg gjør alt for å slippe å lese til eksamen ;)

• Liker 6
Skrevet

Ja, jeg blir provosert. Som Corvo sier så er Norge et fritt land, men det betyr ikke at man behøver å legge bort sunn fornuft. Hvorfor legge ut et slikt bilde av seg selv? Hva er målet? Hun bør tenke mer på posisjonen sin, og hvilken påvirkningskraft hun har.

Det er jobben hennes. Hun skriver om seg selv og legger ut bilder av seg selv. Det er hva hun gjør. Hvorfor skal hun endre det hun driver med fordi det finnes mennesker her ute som ikke tåler å bli vist hva de faktisk kan klare med mye hardt arbeid?

• Liker 6
Skrevet

Provosert? Nei, ikke egentlig. Men det er jo litt patetisk da.

Altså, for min del kan hun gjerne hore ut den digge kroppen sin på nettet. Jeg synes den er fin å se på. Men hun får altfor mye oppmerksomhet i media og slikt. Hun er bare nok en "glamourmodell" som fremstilles som noe annet.

• Liker 5
Skrevet

Ikke provosert, men utrolig lei dette kroppshysteriet. Lei av at kvinner må kle av seg for å tjene penger. Lei av at hun alltid skryter. Hun minner meg om ei skolejente på 14 år som bare MÅ skryte av alt hun gjør. Hun er bare best, lizzom ;)

Anonymous poster hash: d08f6...088
  • Liker 23
Skrevet

Den dama lever jo av å provosere. Jeg er nok ganske langt unna målgruppen hennes og leser ikke bloggen, går nok derfor glipp av det meste. Det som provoserer meg er at vi fremdeles skal diskutere det ene bilde en uke etterpå. Det er greit at det kom en del reaksjoner, men nå er det på tide å gå videre i verden. Det finnes viktigere saker!

• Liker 14
Skrevet

Kommer nok flere i undertøy, slik rannveig heitmamm gjør. Bilder uker for uker hvor fort de går ned i vekt. Er bare det som teller vet dere, minst mulig vekt og tynnest midje :/

• Liker 4
Skrevet

Ikke provosert i det hele tatt. Ble faktisk positivt overrasket over det bildet hun la ut få dager etter hun hadde født en unge.

Positiv i den forstand at jeg har alltid vært skeptisk til å gjøre evt kjærester gravide, fordi jeg har vært redd de kommer til å forandre seg dramatisk etterpå. Bælfeite og slappe.

Men etter å ha sett denne fotballfruen, som ser så lekker, slank og pulbar etter et langt svangerskap og fødsel ser jeg det er håp.

De som blir provosert er vel helst disse late bælfeite mødrene som ikke gidder lette på ræva og bruker graviditet/fødsel som unnskyldning for å la kroppen forfalle.

Anonymous poster hash: b79fc...c7d
  • Liker 4
Skrevet

Nei. Jeg orker ikke bry meg. Er drittlei av fotballfrue, og skjønner ikke hvorfor hun er så fascinerende?

Anonymous poster hash: 39a8a...b3c
  • Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk lar seg provosere av det i det hele tatt.

Dårlig forbilde og enorm påvirkningskraft på de unge jentene som digger henne. Javel.

Men hva med alle de VOKSNE folka som hetser og kritiserer henne på et nivå som i mine øyne er helt sykt!

Er DET greit liksom?? Er det riktige signaler de gir disse unge jentene som alle åpenbart er så redde for??

Jeg håper de inderlig har foreldre som lærer de sunne verdier og normal folkeskikk.

Og at folk kan ta av seg cyber-trynet sitt og slutte med den forbanna heksejakten.

Anonymous poster hash: 6f9c5...ada
  • Liker 6
Skrevet

Nei, egentlig ikke. Skjønner jo at folk reagerer, men ble ikke provosert selv.

Skrevet

Jeg synes kritikken av bildet til fotballfrue er så tåpelig at jeg har bestemt meg for å bli fan av henne i stedet. Hvis hun hadde lagt ut bilde av en klump av en mage med strekkmerker hadde folk hyllet det som ekte og naturlig. Jeg hadde selv vært dritglad om jeg hadde hatt så fin mage like etter fødsel. Hun legger ut bilder av seg selv hver dag, så det bør ikke komme som noen bombe at hun legger ut et sånt bilde også. Forøvring synes det dette er storm i et vannglass. Må være bare Norge som kan lage debatt av noe sånt.

Anonymous poster hash: 45884...2e8
  • Liker 10
Skrevet

Vell, jeg ble positivt overrasket! Nettopp fordi man kun ser de horrible bildene av kvinnersom nettopp har fått barn, som får sånne som meg som allerede ikke egentlig vil ha barn til å tenke at alle ser grusomme ut etter en fødsel. Det bildet viste meg det motsatte, noe jeg faktisk er glad for.

• Liker 7
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Nei, blir ikke provosert. Har venninner og slektninger som så ut som FF etter graviditeten og fødsel såvel som de som la på helt andre siden av utseende-skalaen. Men disse gruppene utgjør ekstremene. De fleste av venninnene/slektningene mine lå heller midt i mellom.

Og jeg tror det er det som er litt av problemet her. Det hele har blitt stigmatisert til at man enten SKAL se ut som FF, eller man SKAL se ut som kvinnen Suzanne Aabel beskrev i bloggen sin - mens faktum er at de fleste kvinner havner midt i mellom disse polene.

Det som heller provoserer meg er at enkelte unnskylder det berømte bildet med at FF må få lov til å vise frem kroppen sin da den er et resultat av hardt arbeid. Hardt arbeid? Jeg skal være med på at det krever en viss motivasjon for å trene tilnærmet hver dag - men det gjør også Bjørgen og Northug også. Og jeg vil anta at FF ikke kommer i nærheten av de samme treningsmengdene.

Videre - hva med helsepersonell? Utøver ikke de et hardt arbeid? Hver eneste dag? Mentalt såvel som fysisk?

Og hva med politi og lærere? Er ikke deres arbeid hardt? Tungt? Stressende?

Bønder og fiskere? Tror de har også evig nok å henge fingrene i.

Jeg kunne ha fortsatt å ramse opp andre yrkesgrupper ad nauseam - de gjør alle et arbeid, hardt arbeid. Og beklager, i mine øyne er det ikke hardt arbeid å trene en time daglig - selv om man har gjort det i årevis. Det eneste det vitner om for min del, er motivasjon og viljestyrke - som i og for seg er beundringsverdig - men hardt arbeid? Nei, det er det jaggu meg ikke.

Skrevet

Ei dame i undertøy. Hvem har ikke sett det før liksom? Hva er det å bli provosert av?

• Liker 2
Gjest Funky Punk
Skrevet

Hun har forklart hvorfor hun la ut bildet.

Skjønner ikke at folk blir provosert av noe slikt :roll:

• Liker 5
Skrevet

Vil tro Bjørgen og Johaug blir like flate om ikke flatere etter sine fødsler. De går for gull, FF stiller aldri opp i noen løp. Skal man virkelig være stolt så bør man vinne gull, sølv eller bronse for sine prestasjoner hardt arbeid.

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...