AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Jeg står helt fast på gaven til min kjære søster i år. Hun er 17 år, kronisk syk og derfor mye hjemme. Hun kjeder seg en del, men er ikke i form til å gjøre så mye heller. Aner virkelig ikke hva jeg kan gi henne, og hun kommer ikke på noe å ønske seg heller. Vil gjerne gi henne noe fint som hun setter pris på og får glede av. Er det noen som har tips? Hva gir dere til deres søstre? Anonymous poster hash: b222c...b38
Gjest Linn Cathrin Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Hvor mye tenker du å bruke? Lettere å komme med forslag, da!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Lydbok Dvder Abonnement på Netflix e.l. Ørepropper (musikerpropper fra Hantek) Selvlysende stjerner til å ha i taket Sengetrekk Laken i fleece eller ull Pysjer Tykke sokker Fotkrem Te Enkel småsnacks (kjeks, proteinbar, frokostblanding) En skikkelig vannflaske Kule sugerør om hun bruker det Plastbestikk om hun bruker det Klistremerker til å sprite opp hjelpemidler Stor pute eller U-pute Kosedyrpute (eks. http://tablet.hm.com/no/product/13562?article=13562-A ) Pledd Mineral deo som skal holde i flere døgnAnonymous poster hash: 72f49...0ad 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Hvis hun orker så kan brodering være kjekt. Man kan få kjøpt nybegynnersett i de fleste hobbybutikker. Anonymous poster hash: 72f49...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Kan ikke hele familien gå sammen om en spleisegave feks til et annet land eller noe? Spør henne hva hun drømmer om istedenfor å gi henne noe hun kanskje ikke bryr seg så mye om. Anonymous poster hash: 55539...2ae
Pooo Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Gave kort på spa Abonnement på et blad hun liker Gode klær Kino og middag med deg en dag hun orker Musikk Et fint bilde Bok med oppmuntrende sitater Det er mye du kan gi, det er visakortet som bestemmer.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Tusen takk for tips! Mange gode forslag her Jeg er student, så må legge meg et sted mellom 500-1000. Anonymous poster hash: b222c...b38
Gjest Linn Cathrin Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Tusen takk for tips! Mange gode forslag her Jeg er student, så må legge meg et sted mellom 500-1000. Anonymous poster hash: b222c...b38 Gavekort på spa hadde kanskje vært fint, siden hun er kronisk syk? Det er det jo selvfølgelig ulike priser på, men det går jo an å spleise! Utenom det tenker jeg: - serier hun liker (samleboks) - ullundertøy/superundertøy (godt å gå i hjemme, og det finnes mye fint) - middag ute (en dag hun orker) - bøker
Vulpes Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Hvor dårlig form er hun i? Kan hun forlate hjemmet, for eksempel? Eller ligger hun i sengen mesteparten av dagen? Så er det lettere å vite hvor grensen går på hva slags gaver hun kan få
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 Hvor dårlig form er hun i? Kan hun forlate hjemmet, for eksempel? Eller ligger hun i sengen mesteparten av dagen? Så er det lettere å vite hvor grensen går på hva slags gaver hun kan få Ja, hun kan forlate hjemmet og være aktiv til en viss grad. Dagene varierer veldig. Hun kan bli med ut å spise etc. hvis formen tillater det Anonymous poster hash: b222c...b38
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Hva med en DVD-boks med en tv-serie, eller en lydbok? Det er slike ting jeg liker å bruke tid på når jeg ikke er i form. Et abonnement på et blad hun liker er også gøy å få. Anonymous poster hash: b2d27...c31
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har ei søster som er mye syk for tiden, eller mer en tilstand/lidelse som gjør at hun er mye sliten. Hun er nesten på din søsters alder. Hun fikk netflix og elsker det. Når hun er for sliten til å gjøre noe annet så er det et greit alternativt tidsfordriv. Anonymous poster hash: 153f9...f0b
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Armbånd fra Camilla Pihl by David Andersen. Det hadde jeg ihvertfall blitt veldig glad for! Eller kanskje garn til å strikke Skappel genseren? 17 åringer er jo gjerne opptatt av litt ting som er "in" nå. Anonymous poster hash: 821a9...f67
Erazor Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Spillkonsoll og spill kunne ha vært en ide, eller PC-spill dersom hun har en maskin hun kan spille på. Det er i alle fall en fin måte å få tiden til å gå. Ellers kunne du kanskje kjøpt en gitar hvis hun er interessert i musikk, og kanskje en gitarbok for nybegynnere. Malersett med staffeli og palett er en annen mulighet som kan gi mange timer med aktivitet.
Gjest Tjoppa Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Spa eller massasje? Godt for kropp og sjel! Og kanskje noe personlig, ett bilde av dere når dere var små f.eks?
Dricka Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Spotify premium, netflix, abonnement på magasiner.
Knask Skrevet 7. desember 2013 #17 Skrevet 7. desember 2013 Gavekort på Netflix er genialt, samme er gavekort på valgfritt abonnement på magasin. Du kan også kjøpe inn litt garn og noen pinner, og legge ved en lapp om at dere skal lære dere å strikke sammen, eller strikke ett plagg ferdig sammen. Garn er dyrt, men du må jo ikke kjøpe alt garnet som skal brukes, eventuelt bare 4-5 nøster. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2013 #18 Skrevet 7. desember 2013 Digital fotoramme med bilder-eventuelt "finlir bildeholder" fra ikea fylt med 12 fine bilder Almanakk fra personligalmanakk.com med et fint bilde og navnet hennes på fremsiden Gavekort på netflix/spotify premium/bladabonnement/nettbutikker hun liker Pyjamas og gode tykke sokker En god te(feks pukka) og en kopp hvor det står "glad i deg" på eller feks bodum termokopp/presskannekopp(raskt å lage god kaffe eller te) Gavekort på kafe/kino/restaurant/take away sammen når hun orker Lysholdere/duk/pledd osv Øredobber/smykker/fin topp Anonymous poster hash: fc04a...021
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2013 #19 Skrevet 8. desember 2013 Dere er så utrolig gode. Takk for at dere har tatt dere tid til å komme med mange gode tips Nå blir det en glad søster her! Anonymous poster hash: b222c...b38 1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2013 #20 Skrevet 9. desember 2013 Hvordan påvirker sykdommen henne? Tenker på om hun blir fryktelig sliten/har vondt/problemer med å konsentrere seg? Kronisk syk selv, og en del velmente gaver har fungert veldig dårlig pga dårlige perioder hvor jeg trenger enkel adspredelse mest så blir evnen til å konsentrere meg også dårlig. Nå vet jeg selvfølgelig ikke hvordan det er for din søster, men tenkte det kunne være nyttig med innspill fra en som kanskje er i samme båt? Bøker med mest bilder i, sånne typiske gavebøker med kun korte tekster - kjekt å bla i og gir litt følelsen av bøker når en er for dårlig til å lese. Lydbøker fungerer delvis i litt bedre perioder, avhengig av gode øretelefoner som ikke presser på. Abonnement på ukeblad/tegneserie er koselig, noe å glede seg til og fint å se på. Helst blad hver måned, hopet seg opp da jeg fikk hver uke - ga bare dårlig samvittighet når jeg ikke fikk lest dem i dårlige perioder. Å lære seg å strikke sammen var en glitrende ide! f.eks lue i mellomtykt garn på rundpinne, da blir det ikke for tungt å holde på med. Å strikke er en av de få aktivitetene jeg klarer i dårlige perioder, helt enkle ting da, for etter hvert sitter bevegelsen i hendene og en trenger ikke tenke - men føler likevel at en gjør noe nyttig. Utrolig deilig når en er syk. Ikke le av dette forslaget - men fargeleggingsbøker sånne mandalas f.eks, med gjentatte mønstre i rundinger, kan være veldig beroligende å holde på med om en har vondt faktisk DVD-bokser med yndlingsserie, lett komedie som jeg har sett hundre ganger før er det jeg tyr til når jeg er dårlig. Da trenger jeg ikke følge med på handlingen, men kan le litt av vitsene når jeg får de med meg. Ullundertøy er alltid på lista mi, hjelper på smertene å holde seg varm. Nå finnes det så mye fint i ull, så en kan føle seg pent kledd selv i ullskjorte Behagelige klær som ser ok ut! Dette er faktisk noe av det beste jeg får shopping tar for mye krefter, og klær som er gode å ha på uten å se dass ut er min søster ekspert på å trylle fram! I fjor fikk jeg penbukser som føles som å ha på pysjamasbukse, og tunika og omslagsjakke til. Alt elastisk, uten stramme linninger og kløfritt stoff. Det var helt fantastisk å være pent kledd i jula uten at klærne ga meg smerter og ubehag Anonymous poster hash: 52b1d...f11 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå