Gå til innhold

Betaling til en venninnes venninne som barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn på to år,er aleneforsørger og i den grad at barnets far ikke bryr seg om barnet. På en jobbreise ble jeg litt kjent med en venninnes venninne, og vi bor i samme by. Hun møtte barnet og de fikk god kontakt. Vi har pratet sammen og hun har sagt at hun gjerne kan stille opp som barnevakt, men hva kan jeg gi som betaling uten at hun kanskje vil synes det er frekt?

Hun har passet barnet ett par timer en formiddag, men bør jeg betale henne og hvordan tilnærme seg det siden vi begge er voksne. Jeg tjener godt, hun har liten inntekt, men det er liksom et ikke tema.

Tanken på å be henne på middag, og gi henne en flaske vin, men jeg vet jo ikke hva hun forventer.

Anonymous poster hash: f3f56...e68
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste er jo bare å spørre henne :) Dere er jo begge voksne så det burde jo være en enkel sak.

Anonymous poster hash: f9760...57c
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tenker en flaske god vin eller lignende er helt greit i denne situasjonen. Når hun selv sier at hun gjerne sitter barnevakt, og det er en voksen dame, så virker det ikke som det er snakk om noen "jobb" sånn sett.

Det hadde stilt seg annerledes om du tok initiativ, men når hun sier hun kan stille opp, så tror jeg ikke hennes forventninger om betaling er så store. Selvfølgelig, det er høflig å gi noe tilbake, men penger virker litt feil her. Så jeg tenker en flaske vin er helt greit, kanskje noen duftlys eller noe lignende "pjatt" i tillegg.

Anonymous poster hash: ce5ac...2e5
  • Liker 1
Skrevet

Penger blir kanskje litt rart å gi i en sånn situasjon med tanke på at hun ikke er 16. Syns forslagene du sa selv høres bra ut! En flaske vin, en blomst eller noe i den duren :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gitt henne en flaske vin i ny og ne, for å vise at du setter pris på barnepasset. :) Ellers funker det fint å invitere på middag en gang.

Anonymous poster hash: 84437...e91
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde spurt henne. Hun har tilbydt seg selv å være barnevakt, men er kanskje takknemlig for å få litt penger? Jeg hadde sagt følgende: "Jeg setter stor pris på at du ønsker å være barnevakt for meg. For at jeg med god sammvittighet kan ringe deg ved en senere annledning så insisterer jeg på å betale deg litt for jobben og håper du synes det er greit. "

Skulle hun protestere vilt på dette, så hadde jeg gitt henne vin eller andre gaver i stedenfor.

Anonymous poster hash: 47d0f...788
  • Liker 5
Skrevet

Jeg er enig med anonym ...788. Spør henne, legg gjerne fram saken slik anonym foreslår.

Jeg har selv vært i barnevaktens situasjon, og da min venninne foreslo å betale meg ble jeg glad, men jeg valgte å avslå. Jeg sa at jeg heller ville ha det til gode, sånn at hun kunne passe mine barn en gang jeg trengte det. Hun var enig i dette, og da endte vi opp med at vi begge hadde en vi kunne spørre uten dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: b2cd9...9a7

Skrevet

Selv om vedkommende har tilbudt seg, så ville jeg ha insistert på å betale om jeg visste at vedkommende har lav inntekt. Det går vanligvis helt fint så lenge man presiserer at man ønsker å betale fordi man setter stor pris på hjelpen, at man liker at begge tjener på ordningen og at vil spørre igjen uten å ha dårlig samvittighet fordi man spør «for ofte».

Jeg er personlig ikke noen stor tilhenger av å gi vin, selv om det er vanlig og selv om tanken selvsagt er god. Noen kan ha uheldige drikkevaner, andre kan ha vektproblemer, og noen er rett og slett ikke spesielt glad i det. Jeg kjenner dem som har mange vinflasker stående hjemme som de har fått i gaver i løpet av årene, men som de ikke er interessert i selv.

Om man gir penger, så kan man velge om man vil bruke pengene på vin eller på noe man prioriterer høyere.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde snakket med henne . kanskje hun vil ha penger. Greit det når hun har lite.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...