AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Hei! Gutten min er nå 6 mnd gammel, og får mange måltider til dagen. Frokost: Banan (eller annen frukt) med oliven/kokosolje Lunch: Grønnsaker med olje, en eggeplomme eller frukt. Middag: kjøtt, fisk eller kylling, og grønnsaker. Kvelds: Hirsegrøt med litt olje, og frukt. Olja er økologisk ekstra virgin oliven olje, han får 1-1.5ts hver gang. Blir dette for mye olje? Hva tenker dere om kosten hans ellers? Andre forslag? NinniAnonymous poster hash: 52d84...b88
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 (endret) Hvorfor skal noen ha olje til alle måltider? Aldri hørt om. Syns også det ser ut som om han får for lite karbohydrater. Endret 4. desember 2013 av KG dama
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Hvorfor skal noen ha olje til alle måltider? Aldri hørt om. Syns også det ser ut som om han får for lite karbohydrater. Fordi fett er bra? Hva tror du frukt inneholder?Anonymous poster hash: 52d84...b88
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Det er vel ingen grunn til å gi olje til alle måltidene, med mindre barnet har for lav vekt?Anonymous poster hash: 6a181...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Jeg tilsatte bare olje i middagen. Gir en del avokado og banan da, der er det jo en del fett, samt i fet fisk som hun får. Anonymous poster hash: d321a...ae5
Redbull Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Hei ts! Syns det høres greit ut jeg. Babyen min får minst like mye fett i seg. Jeg går for avokado, fet fisk, eggeplommer og oljer. Han får også litt mindre frukt, en halv banan til frokost sammen med en halv avokado og pære/eple til kveldsgrøten Fett er ikke farlig, men du trenger kanskje ikke olje i hvert eneste måltid. Babyen tror jo at alt skal smake olje da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå