AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Jeg skal strikke et par votter i julegave som skal toves i vaskemaskin. Jeg spurte i strikkebutikken hvordan man gjorde det, og da sa damen at man skulle vaske strikkeplagget på 60 grader i vaskemaskinen med en kork Krystall grønnsåpe. Er det slik dere gjør det? I oppskriften står det at man skal vaske på 40 eller 60 grader, men det står ikke noe om grønnsåpe. Jeg synes det høres litt skummelt ut å putte grønnsåpe i vaskemaskinen... Jeg har en helt ny og dyr Miele vaskemaskin og har ikke lyst til å ødelegge den med grønnsåpe. Hvordan tover dere strikkeplagg i vaskemaskinen? Anonymous poster hash: f14b1...51e
bamsemums63 Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Jeg tovet på 40 grader, vanlig vaskeprogram med litt vanlig vaskepulver oppi. Ble kjempefornøyd med resultatet :-) Tror egentlig ikke det er nødvendig med noe som helst såpe i heller..
LilleLerke Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 (endret) Grønnsåpe trengs ikke. Har du aldri tovet før bør du forsøke på 40 grader. Maskiner tover ulikt så ved å sette på 60grader kan det bli for mye tovet. Motsatt kan du tove en gang til hvis du synes det blir for lite tovet på 40 grader. Lykke til Endret 4. desember 2013 av LilleLerke
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #4 Skrevet 6. desember 2013 Det var et dårlig råd av strikkebutikken. Ville aldri i verden brukt grønnsåpe i vaskemaskina, og 60 grader er alt for risikabelt på første forsøk. Det går helt fint å tove med milo, eller vanlig vaskepulver. Første gangen ville jeg begynt på 30 grader finvask, og heller kjørt tøffere program etter hvert om det blir for lite tovet. Maskiner tover veldig forskjellig! Om det tover lite kan du slenge inn en utvaska bukse eller noe, sånn at vottene får mer "juling" - altså noe å jobbe mot. Anonymous poster hash: acf61...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå