Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I år skal tradisjoner startes hos oss da vår lille gutt er 2 år i desember :)
jeg er oppvokst med julestrømpe og vil gjerne gi vår sønn hans første erfaring med julestrømpe :)

men hva gir dere andre i deres barn sin julestrømpe?
har dere andre ting dere bruker istedet for strømpe?

gir dere julemorgen eller 1 juledag?

Endret av ^me^
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Julemorgen. har inntrykk av at det er det som er vanlig. Fylles med ting for å få ventetiden til å gå litt fortere.

Anonymous poster hash: a9149...861
Skrevet

Burde du ikke bare gjøre som du er oppvokst med om du vil videreføre dine egne tradisjoner?

• Liker 2
Skrevet

jeg er oppvokst med strømpe med litt snop og mandarin i på 1 juledag, men jeg vil gjerne endre dagen til julemorgen og gjerne fylle strømpen med noe mer enn det...derfor lurte jeg på hva andre gjør :)

Skrevet

ingen andre som lager julestrømper til barna sine...?

Skrevet

Jeg er oppvokst med julestrømpe på julemorgenen. I strømpen er det litt snop, en klementin og en gave fra "nissen". :)

Skrevet

Jeg er oppvokst med julestrømpe og én av gavene som skal under juletreet på julemorgenen.

Jeg, samboer og barn har fortsatt tradisjonen med julestrømpen på morgenen, men han synes det er tull å få én gave, så det får jeg ikke lov til. :ler:

Skrevet

Jeg er oppvokst med julestrømpe og én av gavene som skal under juletreet på julemorgenen.

Jeg, samboer og barn har fortsatt tradisjonen med julestrømpen på morgenen, men han synes det er tull å få én gave, så det får jeg ikke lov til. :ler:

Tradisjonen jeg har fra mamma er at en liten ekstra-ting blir kjøpt, altså gaven vi får i strømpa skal originalt ikke ligge under treet, derfor gikk samboeren min med på tradisjonen også! Kanskje en idé? ;):P

Skrevet

Tradisjonen jeg har fra mamma er at en liten ekstra-ting blir kjøpt, altså gaven vi får i strømpa skal originalt ikke ligge under treet, derfor gikk samboeren min med på tradisjonen også! Kanskje en idé? ;):P

Haha, takk - jeg skal foreslå det i år!

• Liker 1
Skrevet

Jeg er også vokst opp med strømpe på julemorgenen, den har mamma fylt opp med favoritt godteriet mitt. I peisen har det vært en pakke fra "nissen", jeg er 20år,men dette gjør hun fortsatt når jeg kommer hjem til jul :)

Skrevet

Jeg er vokst opp med julestrømpe, men har lagd min egen lille vri på tradisjonen.

Lille julaften på kvelden setter vi (datteren min og jeg) ut grøt til nissen. Som takk for grøten legger nissen igjen en julestrømpe på trappa. Var utrolig morsomt i fjor da vi skulle sjekke om nissen hadde spist opp all grøten og hun fant ikke bare en tom grøtskål, men også en strømpe med gotteri og juleblader, klementiner og smoothie. Det var det beste med hele dagen :)

• Liker 2
Skrevet

Godteri og klementin i strømpen og pakke fra nissen under treet.

Skrevet

Jeg er vokst opp med julestrømpe, men har lagd min egen lille vri på tradisjonen.

Lille julaften på kvelden setter vi (datteren min og jeg) ut grøt til nissen. Som takk for grøten legger nissen igjen en julestrømpe på trappa. Var utrolig morsomt i fjor da vi skulle sjekke om nissen hadde spist opp all grøten og hun fant ikke bare en tom grøtskål, men også en strømpe med gotteri og juleblader, klementiner og smoothie. Det var det beste med hele dagen :)

det var en fin tradisjon :tree::hjerte:

Skrevet

det var en fin tradisjon :tree::hjerte:

Takk :)

Gjest tuppesjura
Skrevet

Her henger ungene strømpen opp lillejulaften, så kommer nissen og fyller med godteri, juleblad og en gave som skal få tiden til å gå fortere. Minstemann fårmderfor lego i strømpen, eldste på 9 har jeg ikke funnet noe tl enda.

Skrevet

Jeg brukte å få julestrømpe på julaften, fikk da godteri og juletegneserie eller en pakke :)

Jeg ønsker å videreføre julestrømpetradisjonen til min sønn :) Nå er han bare 1 år denne jula, men han skal allikevel få julestrømpe. Tenker jeg kommer til å fylle den med en leke, smoothie og skumpinner eller lignende i år (siden han ikke får godteri ennå). :-)

Skrevet

JuleTegneserie og en gave fra nissen er vanlig her!

Skrevet

Jeg er vant med amerikansk tradisjon. Da er julestrømpene fylt iløpet av natta til 1.juledag. Så morgenen på 1.juledag er det første mann opp og sjekke hva nissen har putta i strømpa. Bruker å få tegneseriehefte, smykker, godteri, reflekser og annet småtteri. Et år hadde nissen (*kremt*) hatt så dårlig tid før jul at det lå en femtilapp oppi også.

Skrevet

Jeg gir kidsa en strømpe med kull og en lapp med arbeidsoppgaver de kan gjørra. Skuffelsen i øynene deres slår aldri feil.

Anonymous poster hash: 27956...399
Skrevet

En 2-åring trenger ikke så mye godteri. Frukt, rosiner, en liten leke, en liten bok. En stor fin sjokoladenisse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...