Gå til innhold

Hund som klager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har ei lita tispe på 1 år som klager når meg eller samboer går ifra henne. Vi kan putte henne i buret og gå ut begge to, uten at hun lager noe som helst lyd. Men hvis jeg sitter med henne i sofaen og samboer feks går ut for å hente posten, da begynner hun med klagingen sin. Står litt ved døren, klager, kommer opp til meg i sofaen igjen og legger hodet sitt på magen min mens hun ser opp på meg og klager. Hun lager sånne misfornøyd-lyder/brummelyder, og når jeg ignorerer henne kan hun begynne og pipe litt. Det hjelper heller ikke å hysje på henne heller. Det samme skjer når vi er i bilen, og en av oss går ut. Samme klagingen.
Er det noen som vet hvorfor hun gjør dette, og hvordan vi kan få henne til å slutte?
Begynner og bli ganske irriterende, hun rett og slett har blitt ei survebikkje.

Anonymous poster hash: 67587...c00
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke hysj på henne. Bare ignorer det totalt. Hvis du hysjer, får hun oppmerksomhet, og hun kan holde på en time til. Bare sett på deg hodetelefoner og ignorer til hun skjønner at masing ikke en gang gir henne et blikk.

Anonymous poster hash: 64b4f...bc9
Skrevet

Hun gjør det muligens fordi en i flokken er borte eller at hun vet at den som er borte kommer tilbake. Hunden min gjør det samme hos foreldrene mine. Om en av dem går ut står han og nistirrer på døra og kommer med noen sånne brummelyder av og til.

Det er vel ikke noe særlig å gjøre med det annet enn å avlede (lek, kos, mat). Jeg tror det går over litt etter hvert som hun blir eldre og skjønner at dette skjer ganske ofte. Vanskelig å si om min er sånn ettersom jeg bor alene med ham... så jeg ser det bare de gangene han er med til foreldrene mine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...