coozii Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Hei! Jeg har en kjæreste som bor langt unna... Det tar ca 8 timer med buss. Han pleier nesten alltid å ta buss ned til meg, så nå til helgen er det min tur å komme til han. Men det jeg fant ut da, er at den seneste bussen går kl. 11 på fredag.. Jeg går 1. året på vgs, og de tre siste timene på fredag har jeg halvdagsprøve.. -Hva synes dere jeg burde gjøre? -Droppe prøven, og dra til kjæresten, eller ta prøven og ikke få se han på lenge? Vil bare informere om at vi ser hverandre svært sjeldent, og dette er den eneste helgen som passet bra for oss begge. -Og tror dere at jeg kan ta prøven på ny hvis jeg sier jeg er syk?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Du prioriterer selvfølgelig skolen. Men hvis du er ferdig slik at du kan rekke bussen så kan du vel dra fra skolen tidligere enn 11:00? Man bruker jo ikke alltid alle timene som er satt opp til prøveAnonymous poster hash: b213d...f3d 1
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Ikke noen buss som går et sted der det går en annen buss/tog fra? Kan han kommer til deg i stedet? Er fly en mulighet? Hadde ikke droppet en slik prøve på skolen.
coozii Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 4. desember 2013 Ikke noen buss som går et sted der det går en annen buss/tog fra? Kan han kommer til deg i stedet? Er fly en mulighet? Hadde ikke droppet en slik prøve på skolen. Nei, det går ikke fly eller tog:( Vi har snakket så lenge om at vi gleder oss til helgen for å være med hverandre osv... Vil ikke skuffe han...
frøkna Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Hvilket år går du? Hvor viktig er prøven for å sette karakter? En mulighet er å møte opp skikkelig sjafsete på skolen på torsdag og spørre med grøtete stemme om det er greit du utsetter om du skulle bli verre til dagen etter.. Lærere på vgs er ofte ganske fleksible, så om du får mulighet til å ta prøven senere, eller en annen prøve som veier opp for den du går glipp av forstår jeg glatt at du velger å ta den senere om du har mulighet
coozii Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2013 Hvilket år går du? Hvor viktig er prøven for å sette karakter? En mulighet er å møte opp skikkelig sjafsete på skolen på torsdag og spørre med grøtete stemme om det er greit du utsetter om du skulle bli verre til dagen etter.. Lærere på vgs er ofte ganske fleksible, så om du får mulighet til å ta prøven senere, eller en annen prøve som veier opp for den du går glipp av forstår jeg glatt at du velger å ta den senere om du har mulighet Går 1. året på vgs
coozii Skrevet 4. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2013 fant ut at jeg kan ta prøven neste uke Sier bare jeg føler meg syk, imorgen og er usikker på om jeg kommer på skolen på fredag
Gjest Awzm me Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Kunne ikke han bare kommet til deg..? selv om han nesten alltid er hos deg da, men heller det enn ingenting eller skulking. 1
frøkna Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Går 1. året på vgs Vet du hva, da er det faktisk ikke verdens undergang om du skulker
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Det er dårlig gjort av deg å late som om du er syk. Snkk med kjæresten din, forklar hvorfor denne prøven er viktig, og så får du heller planlegge at du er den som reiser neste gang. Er han en god kjæreste, forstår han at prøven er viktig for deg. Og om du går 1. eller 3. året, spiller forsåvidt ingen rolle. Det er ikke bare 3. året som teller. Dessuten velges ofte de lettere oppgavene til prøven, mens de såkalte oppsamlingsprøvene gjerne er hakket vanskeligere... Anonymous poster hash: 02960...94f
Alja Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Helt ærlig... Jeg ville sendt inn egenmelding på at jeg var syk og fått fastlegen min til å skrive et dokument på det senere. Glatt at jeg hadde gjort det dersom det ble lenge til neste gang. Du får garantert ta den på nytt, eller du kan finne på en annen fin unnskyldning og be om å få ta den en dag før. Selv har jeg heldags neste fredag, men jeg reiser til nord på torsdag, så da får jeg ta den på onsdag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå