Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går før trening så jeg en dame stå og legge på seg mascara, øyeskygge og lebestift før aerobictrening . Ordnet håret sitt nøye slik at alt så "ordentlig" ut. Regner meg som normalt forfengelig selv jeg, men ser ikke helt behovet med å sminke seg før man trener, men dette er andre gang jeg ser dette i løpet av kort tid.

Jenter, er vi så "jålete " at sminken må ligge perfekt selv under en treningsøkt ? Selv ser jeg ut som et takras når jeg er ferdig med å trene, men det bryr jeg meg ingenting om!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da lurer jeg på hvordan de trener - om de trener hardt (nok), så vil de jo se ut som verre takras enn alle andre - sminke rennende nedover av svette osv. ...

Jeg kan godt ta på mascara før trening, for eksempel, men det gjør jeg alltid.

Kremer, foundation, øyenskygge etc. derimot - det er direkte upraktisk, og gjør at jeg ikke kan trene ordentlig - ergo uaktuelt!

Jeg skjønner ikke helt hvordan de tenker (eller hvordan de trener, som sagt).

Gjest Anonymous
Skrevet

noen ganger tar jeg på meg mascara men aldri noe mer enn det. det synes jeg blir for teit. sett noen jenter som har på seg masse sminke mens de jogger, og det ser jo helt idiotisk ut.

Skrevet

Jeg ser meg i speilet og forsikrer meg om at jeg ikke ser ut som ei ugle uansett hvor jeg er, åsså på treningssenteret, man er jo blant mennesker og det er greit å ta seg ut, se at håret er ordentlig og sjekke at man ikke har mascara på kinnet.. men å legge sminke før en treningstime... er kanskje ikke nødvendig med mindre man skal prøve å imponere en kjekk aerobiclærer :D

Skrevet
Da lurer jeg på hvordan de trener - om de trener hardt (nok)' date=' så vil de jo se ut som verre takras enn alle andre - sminke rennende nedover av svette osv. ....[/quote']

Nok av disse "dollene"! Og det er ikke akkurat disse som trener hardest!!!De er nok mest på treningstudionene for å vise seg frem.

Gjest Gjesta
Skrevet

Må være frustrerende å konstant tenke på hvordan sminker sitter samtidig som de spretter rundt i aerobic-timen.... for de må jo tenke på det, og trene slik at sminken ikke renner...det er vel litt av vitsen med å sminke seg før trening?.

Jeg sminker meg ikke før trening,...dytter håret opp i en ball og trener i vei....

Clea

Skrevet

Åh, det der har jeg også lurt på... Jeg går enten på trening om morgenen, og da gidder jeg ikke sminke meg før jeg går hjemmefra, eller jeg går om ettermiddagen, og da legger jeg ikke ny sminke før treninga. Etter trening derimot :sjarmor: Men jeg mener å ha sett at de jentene som tydelig er nysminket på trening ikke trener særlig hardt! Sjelden å se dem svette, for å si det sånn... Det er også en del menn som ikke trener hardt - de sitter på apparatene og puster tungt, mens de kanskje gjør et løft hvert 5 minutt :roll: . Men de sjekker kanskje hverandre... :ler: Men jeg skjønner ikke hvorfor de er der - det er da mye hyggeligere å sjekke på kafé?

Amarone

Skrevet
Men jeg skjønner ikke hvorfor de er der - det er da mye hyggeligere å sjekke på kafé?

Ikke sant.

Blir en ganske dyr sjekkemetode.

Dessuten så tar de opp apparatene for oss andre.

Skrevet
Nok av disse "dollene"! Og det er ikke akkurat disse som trener hardest!!!De er nok mest på treningstudionene for å vise seg frem.

Man kan jo ikke trene i nærheten av middels hardt en gang, med sminke i trynet.

Dersom det er for å ta seg ut, altså. Og det er det jo.

Men hvorfor i helsike går du i studio for å vise deg frem da?

Ok, jeg liker å ha ordentlige klær som sitter pent, og se grei ut når jeg begynner, men fra dèt og til å sminke meg og "ta meg ut" mens jeg løfter vekter, der er det en stor forskjell.

Gjest Xavia
Skrevet

Jeg ser også alltid ut som et takras både før, under og etter trening. Det er ikke tida for å jåle seg da nei!!

Skrevet

kanskje jeg er litt jålete, sjekker meg alltid, og fikser om jeg skal noen plass.. også bare for å jogge eller gå tur ute.. men lesser jo sef ikke på en masse greier

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg renner svette når jeg trener og må tørke med håndkle , så sminke er UAKTUELT!!

Gjest Myumi
Skrevet

Sminke og trening er en dårlig kombinasjon, det er heller ikke bra for huden at porene blir tettet igjen med foundation når man produserer mye svette som skal ut. Noen får også mer kviser av det.

Mascara er ok men ikke foundation, pudder etc. Det er også viktig og rense huden skikkelig etter en treningsøkt.

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

jeg går alltid med mascara og eyeliner når jeg viser meg ute, men resten? neh

Skrevet

Jeg er som regel sminket når jeg går ut, og når trening er det første jeg skal gjøre om morgenen, så sminker jeg meg også. Ikke mye, jeg kladder ikke på brunkrem og full pakke, men ja, jeg sminker meg.

Det har blant annet å gjøre med at jeg er trener selv og den som alle ser på, og jeg føler meg bedre når jeg i hvert fall i utgangspunktet ser bra ut.

For etter timen er jeg like mye rød blåsebelg som de andre i trynet.

Jeg bruker også hårspray før jeg trener. Ikke ordner håret sånn veldig ordentlig, men joda. Det er av samme grunn som over, men også når jeg skal trene selv. Det er rett og slett for å "lime" håret mitt på plass så jeg ikke får det i øynene og sånn. For det er kjempeubehagelig. 1 hårstrå som legger seg i ansiktssvetten får meg helt av skaftet.

Skrevet
Jeg renner svette når jeg trener og må tørke med håndkle ' date=' så sminke er UAKTUELT!![/quote']

Samme her!

Svetten spruter, så selv mascara er helt uaktuelt.

Skrevet

Det samme gjelder meg, Tusenfryd, ang. hårspray etc. - men jeg vil si det er en smule forskjell på å bruke produkter fordi det er praktisk, og å sminke seg så man ikke får trent ...

Skrevet

Og jeg vil si det er en smule forskjell på å ha på sin vanlige sminke og passe på at håret ser greit ut og det ha på seg så mye sminke at du ikke får trent

:roll:

Skrevet
Det samme gjelder meg' date=' Tusenfryd, ang. hårspray etc. - men jeg vil si det er en smule forskjell på å bruke produkter fordi det er praktisk, og å sminke seg så man ikke får trent ...[/quote']

Selvsagt er det det! Men jeg lurer på om den som ser meg i garderoben tenker på det? Eller som hun tenker som hovedinnlegger her at jeg er en jåledokke som ikke en gang kan trene uten å sminke meg? Jeg tror jeg vet svaret på det og tar det overhode ikke til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...