Gå til innhold

Personalkonsulent/rekrutteringskonsulent.. Noen som er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på jobbintervju på mandag, men fikk da et tilbud om jobb som personalkonsulent i det firmaet.

Jeg skal tilbake på fredag for å snakke mer om det, for å se om dette kan være noe for meg.

Men til da fikk jeg beskjed om å finne ut hva jeg kan gi bedriften. Hvor mange kunder jeg trodde var realistisk å ordne, samt hvor mange vikarer jeg kan ansette.

Skulle også tenke på lønn...

Er det noen her inne som har lignende eller tilsvarende jobber som kan fylle meg litt inn på hva som forventes av de nyansatte, og ikke minst lønn.
Syns det er veldig vanskelig å forhandle lønn når jeg ikke vet helt hvor jeg skal legge meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jobbet som det. Utrolig mye jobb, jeg jobbet i perioder 10-12 timer hver eneste dag. Arbeidsmengden tar aldri slutt, det er alltid noe som må gjøres. Mye ansvar, oppfølging av eksisterende konsulenter, i tillegg til et press om å ansette flere og flere. På et punkt hadde jeg 70 konsulenter, med alt som følger med av arbeidsgiver-ansvar der. Lønna er lav i forhold til arbeidsmengde, jeg tjente vel grunnlønn på 350, og hadde en del bonusordninger.

På den positive siden lærer man utrolig mye og får med seg verdifull erfaring videre.

Jeg jobber nå som konsulent i et større konsulentselskap.

Anonymous poster hash: 802cb...994
Skrevet

Takk for svar!

Det firmaet jeg ble tilbydd jobb i en betraktelig mindre, så presset og stresset er nok ikke like stort der. Men ser for meg at jeg kan få en del å henge fingrene i ja! Men må si jeg gleder meg skikkelig, og krysser alt som krysses kan for at jeg skal få rodd den i land :)

Kan du fortelle litt om bonusordningene? Jeg sliter med å vite hvor jeg skal legge meg når det gjelder lønnskrav, synes det er skikkelig vanskelig!

Skrevet

Så hyggelig da :) Som sagt så lærte jeg utrolig mye på de to årene jeg var det, så du har en spennende tid i vente!

Der jeg jobbet hadde fikk vi en viss prosent av hver rekruttering (ikke bemanning) samt at vi hadde en del "kontorbonuser" hvert kvartal. Men dette utgjorde ikke nevneverdig mye. Tror det praktiseres mye forskjellig i denne bransjen. Jeg tror heller ikke det firmaet jeg jobbet for var særlig konkurransedyktige når det kom til lønn (var en del misnøye her), så ville ikke nødvendigvis brukt de sifrene jeg har oppgitt som utgangspunkt.

Har du utdanning spiller jo det inn også. Har du fått noe indikasjon på hva lønnen vil ligge på da?

Anonymous poster hash: 802cb...994
Skrevet

Jobben ble jammen min, og nå sitter jeg å venter på et kontraktsforslag! :laugh: Er kjempe spent på hva de tilbyr i lønn, og tar meg ikke til takke med hva som helst med tanke på hvilken type jobb det er, og hvor mye det er. Men regner med vi blir enige! :laugh:

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvor mye fikk du i lønn? Jeg tenker å gå samme veien selv om prøver å finne ut av hva som venter meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...