AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Setter dere større pris på å få julegaver som lys, servietter osv som er forbruksvare eller ting man kanskje må bytte osv? Anonymous poster hash: 71386...fd5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Å få lys setter jeg alltid pris på! Servietter brukes ikke her, så om det tas hensyn til personen man gir ting til mener jeg forbruksvarer er mye bedre. Anonymous poster hash: 9bcf5...e52
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Enten ting jeg trenger fordi den jeg hadde har gått i stykker.. eller praktiske ting som kjeler, kjøkkenapparater, håndklær, sengetøy eller forbruksvare. Heller sjokolade, kaffe eller vin enn alle verdens lysestaker/lys/servietter. De som evt kjøper pynteting til meg skal kjenne meg rimelig godt for å treffe blink. Jeg er også veldig motstander av alt av pynt og ting som er kjøpt fordi man føler MÅ kjøpe noe. Veldig lett å se at man har plukket med seg noe i farta uten å tenke så mye på hvem man gir gaven til... Jeg tenker ikke over det om jeg ikke får noe og om man absolutt må, så slår alltid sjokoalde an!
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Jeg tenker på sånn som til familie som tanter, søster med samboer, mamma og de som jeg veit bruker lys. Jeg er tenker på neste års julegaver allerede da jeg er ganske ferdig med det for i år, og kjenner jeg er lei av å gå å fundere på hva folk ønsker seg når dem ikke har noen svar selv. Lys med engel på for eks og noe annet smått ved siden av. Det koster ikke mye, men er ikke det som teller. Anonymous poster hash: 71386...fd5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Nå mener ikke jeg lysestaker og pynteting Lea2, men hvite lys med for eks engel på eller som det står god jul på. At du er motstander av lys og interiør fordi man føler man må kjøpe noe og at det ser ut som noe man bare har plukka med seg i farta, er ikke riktig etter min mening. Jeg har selv sett på kubbelys som skal være julegave, og så lenge man kjøper noe som personen liker, og som ikke ser helt fjernt ut bør ikke det være noe problem. Finnes mye fine lys og servietter. Fikk selv lys i fjor, både med engleprint på, telys og enkle lys, er det greit fordi det går unna. Jeg veit også hvor noen av lysa er fra, men det brukes uansett og ser ikke ut som noe som bare er røska med. Anonymous poster hash: 71386...fd5
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Dette blir to forskjellige ting for meg Nei, jeg bruker ikke lys annet enn vanlige t-lys. Ettersom jeg ikke har noen lysestaker til vanlige lys hadde slike lys blitt liggende i en skuff og aldri blitt brukt. Kubbelys hadde vært noe annet, men siden jeg ikke bruker lys veldig ofte hadde det vært bedre med god påske Men dette er satt på spissen. Jeg hadde utvilsomt satt mer pris på et kubbelys med God Jul på enn en lysestake, selv om det hadde blitt stående på en tallerken eller noe frem til jula var over og så dyttet inn i en skuff. Konklusjonen er at jeg MYE heller ville hatt sjokolade eller noe annet spiselig, uansett pris. Men jeg vet jeg er sær på sånt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Men sett fra en annen vinkel, hvis personen bruker for eks telys går det an å gi telys og en fin telysboks å ha de i. Hvis personen bruker kubbelys kan man kjøpe et fint kubbelys og noe annet ved siden av:) Jeg mener at det uansett om det er en person som liker lys eller ei, så er det greit å gi en forbruksvare eller konfekt, enn å for eks kjøpe noe som man ikke veit hvor man skal ha:) Anonymous poster hash: 71386...fd5
Suzzi Skrevet 6. desember 2013 #8 Skrevet 6. desember 2013 Setter veldig stor pris på å få feks interiørting, men da MÅ det være tilpasset min stil, og ikke den tilfeldige stilen som er i den lokale nille... Stretchlaken, normale hvite telys, telys med duft, og kjøkkenutstyr som er forbruksvarer (feks slikkepott, visp, eller noen gode kjøkkenkniver som jeg ikke har), eller en matkurv med litt forskjellige eksklusive matvarer som jeg ikke tar meg råd til å kjøpe til vanlig. Setter også stor pris på klær som er tilpasset mine krav, og diverse hud- og hårprodukter som jeg bruker,
Gjest Funky Punk Skrevet 6. desember 2013 #9 Skrevet 6. desember 2013 Jeg elsker å få hjemmelagede julegaver men ikke godteri lengre da, siden jeg spiser lavkarbo. Raggsokker, lys, en god bodylotion, kjekke saker til kjøkkenet, telysholdere (greit å kunne bytte på hva man har fremme også), pledd, votter og luer osv. Ikke så glad i å få ting som er litt dyrere av typen kjøkkenmaskiner osv om giveren ikke vet hva jeg liker av utseende og farger.
Gjest Crazycatlady Skrevet 6. desember 2013 #10 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Pynteting vil jeg ikke ha hvis det ikke er fra noen som kjenner meg eller noe som er litt nøytralt. Klær vil jeg heller ikke ha av samme grunn. Vil heller ha sjokolade, flaske med vin etc for det forsvinner garantert. Lys med engler på er ikke noe for meg, men kan gjerne kjøpe andre lys. Helt greit det. Endret 6. desember 2013 av Crazycatlady
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Jeg har en stil som veldig få klarer å "treffe", så jeg vil heller ha hjemmelagde matvarer eller raggsokker enn lys og servietter. For meg er lys og servietter noe man har på bakrommet for å gi til de som kommer med overraskelsesgaver, ikke noe man gir med omtanke til noen man bryr seg om.Anonymous poster hash: 89af7...9d5
Miss moneypenny Skrevet 6. desember 2013 #12 Skrevet 6. desember 2013 Jeg setter pris på lys, servietter ol., og spiselige ting som sjokolade/konfekt. Blir glad for det allermeste egentlig, men stearinlys er aldri feil
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Jeg ønsker meg hvert år telys, kubbelys og lysestaker. Selve lysene er forbruksvarer. Heller billig og mange enn dyre og få. Dusjsåpe og bodylotion er også forbruksvarer. God kaffe, te, olje mm blir jeg glad for. Ullsokker blir aldri feil. Anonymous poster hash: 81242...2bc
According To Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Lys, te og såpe :-) Gjerne såpe fra the Body Shop :-)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Setter dere større pris på å få julegaver som lys, servietter osv som er forbruksvare eller ting man kanskje må bytte osv? Anonymous poster hash: 71386...fd5 Av lys bruker jeg kun de fra Slettvoll, og "hamstrer" når de har salg. Av papirservietter kjøper vi stort inn, når vi er innom Ikea (har ikke det i nærheten). Englemotiver misliker både jeg og mannen min, så det hadde vi kvittet oss med. Så når vi har skapene fulle av lys og servietter, er det ikke akkurat det jeg hadde satt mest pris på. Heldigvis har vi aldri opplevd å få dette i julegave. Det er jo andre alternativer til forbruksvarer enn lys og servietter. Selv gir vi vin til søsken, og bruker å få en annen type vin tilbake. Ellers bruker vi å gi hårprodukter til de som ønsker det. Forbruksvarer vi har fått i årenes løp er bl.a. vin, konfekt, god kaffe, tapenader, pesto, olivenoljer, urtesalt, balsamicoeddik. Alt dette er slik vi liker. Men det viktigste er ikke hva vi her på KG kunne tenkt oss, men hva de man har tenkt å kjøpe gaver til ville satt pris på. Anonymous poster hash: d2ae9...3c7
Lea2 Skrevet 6. desember 2013 #16 Skrevet 6. desember 2013 Jeg må nesten legge til at jeg ikke har byttet en julegave i hele mitt liv, annet enn den gangen jeg som 8-åring fikk to eksemplarer av hakkespettboka og byttet den ene i en annen bok. Det meste havner nok i skap og skuffer her i stedet..
Gjest Seajewel Skrevet 6. desember 2013 #17 Skrevet 6. desember 2013 Jeg hadde satt pris på duftlys, rødvin, badeskum, bodylotion, sjokolade, strømpebukser(!), strikka ting, fine såper, gode teer, økomat... Servietter kjøper jeg helst selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå