Erazor Skrevet 5. desember 2013 #21 Skrevet 5. desember 2013 Jeg observerer rot, men bryr meg ikke stort om det. Faktisk setter jeg pris på om dem som kan invitere, gjerne spontant, og som ikke er opptatt av at det skal se strøkent ut hver gang noen ser hjemmet deres. Jeg liker hus der jeg kan se at det bor noen. Men det er gjerne sånn som det er med sosiale medier, man vil bare vise frem de perfekte sidene? 5
Gjest Funky Punk Skrevet 5. desember 2013 #22 Skrevet 5. desember 2013 (endret) Legger merke til det meste, men det jeg legger mest merke til er støv/skitt på slike steder som viser tydelig at man sjeldent gjør skikkelig rent Når det er sagt, så er det sjeldent jeg bryr meg om det. Folk må få bo og leve slik de selv ønsker. Endret 5. desember 2013 av Funky Punk
Daria Skrevet 5. desember 2013 #23 Skrevet 5. desember 2013 Jeg synes egentlig det er deilig å se at folk har litt rot og hybelkaniner rundt omkring - godt å vite at jeg ikke er den eneste... *sjuske* Rot og skitt på kjøkkenet, skitne servanter og skittent toalett. også inni skapene... Du får la være å snoke i skapene til folk, da... 2
Gjest Whitestripes Skrevet 5. desember 2013 #24 Skrevet 5. desember 2013 Jeg reagerer på det meste av rot, for jeg er ekstremt ryddig av meg. Har det alltid veldig ryddig, og fatter ikke hvordan folk kan få ro i sjela når de har det så rotete rundt seg. Litt hybelkaniner plager meg ikke, men gammel møkk og skittent bad og kjøkken er ille. 1
Lea2 Skrevet 5. desember 2013 #25 Skrevet 5. desember 2013 Nordmenn/kvinner er generelt veldig opptatt av ryddig og rent. Det skal en runde med klut og mopp til for at vi i det hele tatt åpner døra for folk. Har ikke inntrykk av at andre nasjonaliteter er like pirkete som nordmenn (jeg kjenner selvsagt ikke alle). Litt støv, rot og full oppvaskkum er liksom ikke noe rart og de ser ikke ut som de føler seg brydd eller unnskylder slike ting ovenfor evt gjester (og det bør de jo ikke heller). Mens nordmenn vil enten vaske som gale eller unnskylde seg i 2 timer for slike ting når de får besøk. 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #26 Skrevet 5. desember 2013 Bryr meg lite om rot, men jeg takler ikke biller, edderkopper, maur og slik innendørs. Anonymous poster hash: 393d8...caa
Gjest Seajewel Skrevet 5. desember 2013 #27 Skrevet 5. desember 2013 (endret) Jeg synes egentlig det er deilig å se at folk har litt rot og hybelkaniner rundt omkring - godt å vite at jeg ikke er den eneste... *sjuske* Du får la være å snoke i skapene til folk, da...Det gjorde jeg da heller ikke. Åpna skapdøra til en ekskjæreste, hvor søpla skulle kastes. Det krydde av gamle inntørka matrester, så nesten ikke skapgulvet for matrester. Det var skikkelig gyselig der. Han hadde brukt en dag på å vaske før jeg besøkte han første (og siste) gang, og han hadde veggdyr som krøp på stuegulvene, skittent overalt på badet og kjøkkenet. Kvalmt når det er så inngrodd av møkk, at man nærmest må bruke drill for å løse opp møkka. Endret 5. desember 2013 av Seajewel
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #28 Skrevet 5. desember 2013 Det gjorde jeg da heller ikke. Åpna skapdøra til en ekskjæreste, hvor søpla skulle kastes. Det krydde av gamle inntørka matrester, så nesten ikke skapgulvet for matrester. Det var skikkelig gyselig der. Han hadde brukt en dag på å vaske før jeg besøkte han første (og siste) gang, og han hadde veggdyr som krøp på stuegulvene, skittent overalt på badet og kjøkkenet. Kvalmt når det er så inngrodd av møkk, at man nærmest må bruke drill for å løse opp møkka. Haha æsj! Fortsatte du med han da? Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en fyr som var så uhygienisk. Hva sa du til han? Anonymous poster hash: 7c490...84c 1
Gjest Seajewel Skrevet 6. desember 2013 #29 Skrevet 6. desember 2013 Haha æsj! Fortsatte du med han da? Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en fyr som var så uhygienisk. Hva sa du til han? Anonymous poster hash: 7c490...84c Jeg sa ingenting om det, det var generelt skittent og ekkelt overalt. Hunden hans drev og spiste alt mulig, også bæsj, utendørs, og så fikk den sove i senga, og han nussa den på munnen og lot hunden slikke han overalt i ansiktet etc. Så snakka han om at hunden visstnok hadde orm, han bare "gadd" ikke gi den ormekur. Fyren selv hadde flekker på huden som helt tydelig var ringorm. For de som ikke vet det, er det en soppinfeksjon som man kan bli smittet av hunder og katter, som har ringorm selv. Det kommenterte jeg, men "det bare var sånn", mente han. Snakk om å gi f... Så det der gadd ikke jeg. Minimal hygiene er at man holder huset, kjæledyrene og sin egen kropp fri for veggdyr, ormer og andre parasitter. Dette er lenge siden nå, men det sitter friskt i minnet.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #30 Skrevet 6. desember 2013 Jeg legger merke til hår fra katter og hunder, dette er noe av det ekleste jeg vet. I sofaen, på gulvet osv. Å komme hjem med dyrehår på klærne mine får meg omtrent til å kaste opp. I tillegg kjenner jeg noen som aldri tørker støv i skinnsofaen sin. Dette resulterer i at det ligger et tykt lag med støv øverst på sofaen (i tillegg til kattehår). Grøss. Anonymous poster hash: a081a...4e8
Ciara Skrevet 6. desember 2013 #31 Skrevet 6. desember 2013 Hvis kjøkkenbenken er skitten/rotete synes jeg liksom hele hjemmet ser skittent ut. 1
Golde Skrevet 6. desember 2013 #32 Skrevet 6. desember 2013 Hvis kjøkkenbenken er skitten/rotete synes jeg liksom hele hjemmet ser skittent ut. Oi. Jeg har nesten alltid rotete og kanskje skitten kjøkkenbenk når jeg har middagsgjester... Det blir som oftest til at jeg står og ordner med maten til de kommer, og ikke rekker å ta oppvasken og rydde unna alt før vi skal spise. Har det selvsagt rent og ryddig før jeg begynner å lage mat, men det skal jo ikke så mye til før kjøkkenbenken er rotete! Ikke hos meg i hvert fall... 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #33 Skrevet 6. desember 2013 Det er derfor jeg ikke gidder å ha folk på besøk. Barn kan komme, men ikke voksne. Jeg har det ikke strøkent, noen ganger har vi det direkte bomba. Det kan fort ligge lego over alt, og det kan også ligge skittent tøy, støv og vi har garantert ikke nyvaska verken do eller kjøkken. Du kan også være sikker på at når jeg har rydda, ser det like bomba ut etter en time. Andre damer har generelt sett støv på hjernen, de later som de ikke bryr seg, men i virkeligheten sladrer de om det med vennene sine - jeg vet hvordan de er. Jeg prioriterer å bruke tiden min på jobb, utdanning, barna mine, å se film, trene, lese bøker. Jeg prioriterer ikke å støvsuge tre ganger om dagen eller å ha det oppvaskfritt på kjøkkenbenken. Hvis jeg må velge mellom å vaske mer eller å ha mindre besøk, er valget KJEMPELETT. Anonymous poster hash: 98173...265
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #34 Skrevet 6. desember 2013 Legger merke til det meste, men det jeg legger mest merke til er støv/skitt på slike steder som viser tydelig at man sjeldent gjør skikkelig rent Når det er sagt, så er det sjeldent jeg bryr meg om det. Folk må få bo og leve slik de selv ønsker. Hvilke steder da? Anonymous poster hash: 1dd1e...c69
Gjest Funky Punk Skrevet 6. desember 2013 #35 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hvilke steder da?Anonymous poster hash: 1dd1e...c69 Lister, kanter på dører og skapdører (om det ikke er en helt flat dør om du skjønner), bak blomsterpotter, hjørner, kjøkkenskuffer, rundt knottene på komfyren, oppå panelover, oppå takvifta (ja man kan se støvet titter over kanten på bladene når man sitter i sofaen)...ja alle slike lure steder som man ofte glemmer om man bare drar fort over fordi man får besøk, men ellers gir blaffen. Ikke sånn at jeg går og leter etter det, jeg bare har et øye for slikt. Og jeg bryr meg fint lite om folk vasker eller ikke. Endret 6. desember 2013 av Funky Punk
Gjest Arch Skrevet 6. desember 2013 #36 Skrevet 6. desember 2013 Jeg merker sjeldent rot om det er av den normale og ikke ekstreme sorten, men skitt og flekker legger jeg merke til. Det ekleste er møkkete kjøkken og bad, da føler jeg at basseluskene klatrer villt på meg.
LempikasPromise Skrevet 6. desember 2013 #37 Skrevet 6. desember 2013 Jeg synes faktisk det er ganske snedig å komme hjem til enkelte selverklærte ryddefantaster, for deretter Ås e at det absolutt ikke er så rent å ryddig der som de vil ha meg til å tro når de forteller om det. Men når det er sagt, jeg har det ikke strøkent selv, og synes at andre får leve som de vil.
nickless Skrevet 6. desember 2013 #38 Skrevet 6. desember 2013 Stusser ofte over at folk bruker spisebordet sitt til oppbevaring av nybrettet (?) tøy , og div andre saker og ting jeg ikke helt skjønner havner der. Bord og flater foretrekker jeg selv å ha ryddig,sikkert derfor-spiser,rydder av , lekser eller bordaktivitet med barna,rydder av etterpå. Men det er hos meg , tydelig at mange bruker bord og flater til oppbevaring. Ellers er det som nevnt mange ganger hyggelig med ren doskål om en trenger å låne den.
Gjest Funky Punk Skrevet 6. desember 2013 #39 Skrevet 6. desember 2013 Stusser ofte over at folk bruker spisebordet sitt til oppbevaring av nybrettet (?) tøy , og div andre saker og ting jeg ikke helt skjønner havner der. Bord og flater foretrekker jeg selv å ha ryddig,sikkert derfor-spiser,rydder av , lekser eller bordaktivitet med barna,rydder av etterpå. Men det er hos meg , tydelig at mange bruker bord og flater til oppbevaring. Ellers er det som nevnt mange ganger hyggelig med ren doskål om en trenger å låne den. Det har ikke jeg skjønt heller. Og hvorfor ikke bare legge det i skapet med en gang? Tar jo bare 5 minutter å legge klærne i skapet
Lea2 Skrevet 6. desember 2013 #40 Skrevet 6. desember 2013 Jeg bretter i stua, planlegger å rydde i klesskapet.. legger gjerne brettet tøy på kjøkkenbordet, for det bruker jeg aldri likevel. Der blir det også gjerne liggende en stund. Samme gjelder vel yttertøy og skjerf og sånt jeg tar av meg når jeg kommer hjem (har ingen entre eller gang, så man kommer rett inn i stua). Men jeg rydder bort alt sånt når det kommer besøk da. Her er det meldeplikt når man kommer. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå