Gå til innhold

Rot/skitt - hva legger du merke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det første du legger merke til når du er på besøk hos noen med tanke på rot/skitt?

Syns så mange folk er ekle, er utrolig mange som ikke vasker nedi doen!

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet med vasking så jeg legger merke til alt, men det plager ikke meg noe i særlig grad med mindre det er ekstremt. Folk får leve som de vil, immunforsvaret mitt funker.

Anonymous poster hash: 7cc33...1c1
  • Liker 5
Skrevet

Et skittent kjøkken og bad. Det er ikke slik at jeg ser meg om etter rot og skitt, men blir man invitert et sted så setter jeg pris på at det er noenlunde reint og ryddig også.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger ikke merke til rot hos andre folk, med mindre det er skikkelig ILLE.

Jeg har det ikke akkurat veldig ryddig hjemme selv, så skal ganske mye til før jeg legger merke til det :P

Anonymous poster hash: f4c6f...c7c
  • Liker 6
Gjest Seajewel
Skrevet

Rot og skitt på kjøkkenet, skitne servanter og skittent toalett. :) også inni skapene...

• Liker 2
Skrevet

Skittent toalett, av type tørket pissdråper, hår og lag med støv, skitne håndklær. Masse rot på kjøkkenbenken, skitne kopper som står frem, flekkete oppvask klut osv. Kvalmt.

Anonymous poster hash: e5d57...73f
  • Liker 3
Skrevet

Alt. Men jeg har vaskemani og støv på hjernen da ;)

Skrevet

Jeg legger egentlig merke til det meste, men det er ikke alt som plager meg da.

Men skitne bad, der selve doen og vasken/servanten er skitten er ekkelt. Og når det ligger lag med støv på sisternen og på skap og sånt. Ekkelt.

Og skitne kjøkken liker jeg ikke, legger spesielt godt merke til skitne og omtrent gule/brune vasker! De fleste vasker misfarges etterhvert, spesielt av kaffe som blir tømt ut osv. Ta enten av deg alt tøyet, eller ta på deg en skjorte og en bukse som det ikke er så nøye med, finn frem tørkepapir og kloren. Vask vasken godt først, deretter tar du noen skvett med klor papiret og begynn å pusse på vasken. Veldig mange vil få sjokk når de ser hvordan vasken egentlig skal se ut! Og en vask full i matrester og andre ting er disgusting.

Jeg legger også merke til rotete ganger (sko og sånt) og så blir jeg irritert når jeg ser vasketing stå fremme i stua. Jeg har en venninne som rydder og vasker og gjør det så koselig til jeg kommer på besøk, men så lar hun bare hele moppestativet stå i stua! Det irriterer meg sånn :fnise: Og samme på badet, der har hun vasket og styrt, men så lar hun bare jifflasken stå midt på vasken. Sett den i skapet eller noe :P

Anonymous poster hash: 7c490...84c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg legger nok merke til det meste, men det som virkelig plager meg er skittent toalett.

Det som gjør at jeg i mindre grad legger merke til skitt og rot er om vinduer og speil og vask er pusset og at det ikke er støv og skitt på fliser. Da virker nemlig alt ellers rent. Så det er mitt tips når man får gjester og ikke har tid til å gjøre rent - ta det som er blankt og sørg for at det lukter godt inne.

Anonymous poster hash: e3485...32d
  • Liker 1
Skrevet

Legger mest merke til kjøkken og bad. Det er gjerne de to stedene i huset hvor man bør tenke ekstra på hygiene. Innimellom så er jo gjerne oppvaskemaskinen på og det må stå brukt utstyr på kjøkkenet. Men da kan man hvert fall stable det fint og gjerne skylle godt så det ser renere ut. Ikke la alt ligge slengt oppi vasken liksom...

Folk må få ha det slik de vil, og jeg forventer ikke at folks kjøkken og bad skal se shiny ut om jeg stikker innom til folk plutselig. Men dersom jeg er invitert så setter jeg pris på at hus ser rene ut.

Skrevet

Jeg legger sjelden merke til noe om det ikke er rot over alt og skikkelig skittent. Støv ser jeg knapt og hår fra husdyr er jeg vant med. Det er mye mer behagelig å besøke noen med litt rot i hjørnene og støv på TV-en enn de som har det plettfritt (jeg er av dem som får litt angst for å sette meg ned og bruke koppene til slike).

• Liker 4
Gjest Keikolina
Skrevet

Oppvask, men jeg har ikke støv på hjernen så jeg dømmer ikke, da skal det være ekstremt. Ha ha. Svigemor (som har støv på hjerne) var på besøk her om dagen, det er vått i gangen bemerket hun, ja men det bare fordamper sånn etterhvert det sier jeg og ler, ha ha, skulle sett ansiktsutrykket hennes :D

Skrevet

Det verste er å få sånne man vet har støvete hjerne på besøk.. på kort varsel eller uten varsel. *grem*

• Liker 2
Skrevet

Legger ikke merke til stort. Ville kun brydd meg om svært grisete toaletter og mange dager gamle matrester rundt omkring. Støv på vasken, oppvasken fra igår og stabler med rent tøy bryr meg ikke. Føler meg heller litt som hun stakkars naboen til Hyacinth Bucket om jeg er i uvanlig rene og pene hjem...

Anonymous poster hash: 3c1f0...de2

• Liker 1
Skrevet

Haha tenkte også på naboen til Bucket.. det er slik jeg føler meg i støvfrie hjem med dumme kaffekopper med liten hank.

• Liker 1
Skrevet

Jeg legger ikke noe særlig merke til rot, sannsynligvis siden jeg er ganske rotete selv, men er det synlig møkkete rundt omkring legger jeg merke til det, men bryr meg ikke noe særlig egentlig.

Skrevet

En ting jeg alltid legger merke til, hvis jeg av en eller annen grunn skulle se inni der, er møkk inne i microen. Aner ikke hvorfor, men veldig mange har en ganske møkkete micro.

• Liker 1
Gjest Linneah2013
Skrevet

Et skittent kjøkken og bad. Det er ikke slik at jeg ser meg om etter rot og skitt, men blir man invitert et sted så setter jeg pris på at det er noenlunde reint og ryddig også.

Det samme som dette holdt jeg på å skrive selv, skittent bad og kjøkken er fælt, litt rot ellers byr meg ikke så mye.

Skrevet

Det eneste jeg legger merke til som jeg kan synses er ekkelt er skitne toalett, men da skal de være grusomt skitne og. Det er jo en plass man skiter. Stinkende søppel/oppvask er også en ting jeg ikke akkurat foretrekker.

Ellers så har ikke folk det så grusomt skittent at jeg bryr meg.

Jeg har jo ikke noen problemer med å sette meg ned i skogen å spise lunch.

Skrevet

Skittent toalett/bad og kjøkken er det verste. Ellers forsøker jeg og ikke bry meg men heller fokusere på den/de jeg er på besøk hos. Har jobbet som renholder så jeg legger merke til ting.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...