AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Hei! Jeg begynner å bli ganske redd for min helse nå. De siste månedene har jeg vært helt utmattet og tiltaksløs, jeg kan sove i 20 timer, orker ikke svare på meldinger fordi jeg synes det er stressende, gruer meg til hver dag, orker ikke stå opp fra sengen fordi jeg har vondt i hodet, svimmel, kvalm. Jeg orker heller ikke gjøre noe, fordi jeg hele tiden er utslitt. Jeg var hos legen og tok en del prøver, fikk resultatene og det var ingenting galt!! Alt stemte! Jeg går siste året på bachelor, og dette semestret har gått rett i dass fordi jeg ikke orker å gjøre noe. Så jeg er konstant stressa og gruer meg til neste termin også hvis det ikke blir bedre. Det skal nevnes at jeg gjennom 5-6 måneder fra vår til høst jobbet nærmest 180% annenhver uke, og 100% annenhver uke. Jeg ble ekstremt sliten av dette og det funket ikke i det hele tatt mtp på skole, selvsagt så jeg sa opp. Virker nesten som jeg har fått tilbakefall? Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, hvis det ikke blir bedre så risikerer jeg å ikke få fullført utdannningen min. Jeg klarer seriøst ikke gjøre noe, hvis jeg setter meg ned for å lese så føles det som om hodet mitt skal eksplodere av hodepine også er jeg som sagt svimmel, trøtt, kald, umotivert og kvalm hele tiden. Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? Anonymous poster hash: 1c7bc...76c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Jeg var hos legen og tok en del prøver, fikk resultatene og det var ingenting galt!! Alt stemte! Hvilke prøver tok du? Bare blodprøver? Anonymous poster hash: e34b2...9dd
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Hvilke prøver tok du? Bare blodprøver? Anonymous poster hash: e34b2...9dd Tok bare blodprøver ja, han sa jeg ikke trengte å ta noen andre prøver..? Han sjekket meg for jern, vitaminmangel etc. Anonymous poster hash: 1c7bc...76c
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Høres ut som det er noe i retning av utbrenthet/stress/depresjon. Slike ting vises ikke på prøver.
Corvo Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Tok bare blodprøver ja, han sa jeg ikke trengte å ta noen andre prøver..? Han sjekket meg for jern, vitaminmangel etc. Anonymous poster hash: 1c7bc...76c Stoffskifte? Prøv å nyt livet litt mer. Det hjelper nok skal du se.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Høres ut som det er noe i retning av utbrenthet/stress/depresjon. Slike ting vises ikke på prøver. Jeg har aldri vært utbrent etc lignende tidligere, vet du hvordan man sjekker dette? Anonymous poster hash: 1c7bc...76c
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Stoffskifte? Prøv å nyt livet litt mer. Det hjelper nok skal du se. Ja, jeg skal prøve på det. Men problemet er bare at jeg ikke orker noenting fordi jeg blir så sliten og utmattet. Men jeg tror selv at det blir bedre hvis jeg begynner å lage rutiner og sette av tid til ting som gjør meg glad. Anonymous poster hash: 1c7bc...76c
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Jeg har aldri vært utbrent etc lignende tidligere, vet du hvordan man sjekker dette? Anonymous poster hash: 1c7bc...76c Du sier at du jobbet ekstremt mye og at du har press pga utdannelse. I tillegg sover du mye og føler selv små ting som SMS som stress. Du har et negativt tankemønster mht utdannelsen. Dette er alt tegn på at du er utbrent. Og faktisk er det ganske vanlig at reaksjonen kommer i ettertid slik som dette. Du må mest sannsynlig gå til legen igjen og forklare hvordan du føler det og be om hjelp. Vær kritisk om alt legen tilbyr er lykkepiller og andre medikamenter. Se heller om du kan få en henvisning til noen som kan hjelpe deg meg stresshåndtering og motivasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå