AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #1 Skrevet 4. desember 2013 Hei! Jeg var dum som et brød og lagret masse viktige dokumenter kun på en minnepenn. Jeg skulle åpne et av disse dokumentene på en skolepc i stad og jeg får ikke åpnet minnepennen noe sted på maskinen. Jeg fikk bare melding om at stedet F: ikke var tilgjengelig eller noe slikt. Jeg er livredd for at minnepennen er ødelagt og dokumentene er tapt. PCen jeg prøvde på var en skolepc, som var klargjort for eksamen i morgen. De eneste tilgjengelige programmene på pcen var word og noen andre dokumenter ifb. med eksamen. Noen som kan fortelle meg om det er mulig å blokkere en pc på den måten at den ikke finner minnepenner som settes inn i usb-uttaket? (Det er vel det, med tanke på juks osv??) Jeg får ikke prøvd minnepennen på en annen pc før i kveld og er livredd den er ødelagt. Krysser fingrene for at det "bare" er skolepcen som pga eksamen blokkerer tilgangen til usb hvis dette er fysisk mulig å gjøre? Håper noen kan svare meg:) Takktakk!! Anonymous poster hash: e1e47...dc8
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Ja det går som regel an å "disable" en port. De kan også være defekte. Test den på en annen PC kanskje?
Lutetium 71 Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Hei! Jeg var dum som et brød og lagret masse viktige dokumenter kun på en minnepenn. Jeg skulle åpne et av disse dokumentene på en skolepc i stad og jeg får ikke åpnet minnepennen noe sted på maskinen. Jeg fikk bare melding om at stedet F: ikke var tilgjengelig eller noe slikt. Jeg er livredd for at minnepennen er ødelagt og dokumentene er tapt. PCen jeg prøvde på var en skolepc, som var klargjort for eksamen i morgen. De eneste tilgjengelige programmene på pcen var word og noen andre dokumenter ifb. med eksamen. Noen som kan fortelle meg om det er mulig å blokkere en pc på den måten at den ikke finner minnepenner som settes inn i usb-uttaket? (Det er vel det, med tanke på juks osv??) Jeg får ikke prøvd minnepennen på en annen pc før i kveld og er livredd den er ødelagt. Krysser fingrene for at det "bare" er skolepcen som pga eksamen blokkerer tilgangen til usb hvis dette er fysisk mulig å gjøre? Håper noen kan svare meg:) Takktakk!! Anonymous poster hash: e1e47...dc8 Hvis den ikke klarer å lese minnepennen kommer det som regel en annen melding "vil du formatere F:" f.eks. Det er mye som kan settes opp av begrensninger på en pc som er pålogget et domene (som en skolepc ofte er).
-Jiinxs- Skrevet 5. desember 2013 #4 Skrevet 5. desember 2013 Dette er kanskje ikke så veldig relevant til det du spør om. Men det er ikke så smart å ha kun 1 utgave av noe så viktig. Jeg ville hatt en backup i en skytjeneste, Dropbox, Google Drive o.l. 1
lurine Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Ja, man kan blokkere USB-inngangen. Lett som en plett. Hvis meldingen du nevner var "eller noe sånt" kan det også hende at alle tillatte stasjonsbokstaver er opptatt til nettverksstasjoner slik at pc-en ikke ser minnepennen. Da er det en liten øvelse for å tvinge den. Det kan skje med enkelte typer utstyr, men jeg har ikke sett det siden Windows XP. Siden dette er eksamensklare pc-er virker det innlysende logisk at de har stengt av alle muligheter for juks, deriblant sikre seg mot at folk stapper inn mikroskopiske minnepenner med hjelp på, så jeg stemmer for den varianten. Forøvrig støttes innlegget over: DU MÅ HA BACKUP!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå