Gå til innhold

BH-trøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skikkelige problemer med å klare å finne en BH som passer. Veldig få butikker har BH i min størrelse, og siden jeg har opplevd at størrelsene varierer veldig fra merke til merke så er det klin umulig å bestille på nett.

Her jeg bor har vi to undertøysbutikker. På den ene (Change) har jeg fått veldig god hjelp, men de har ikke BH i min størrelse. På den andre er det helt umulig å få hjelp. Der må jeg opp en størrelse og får flere muligheter, men de har ingen modeller som jeg synes sitter godt på meg. Jeg har vært på vanlige klesbutikker med undertøysavdeling (Cubus, H&M, Lindex, Kappahl), men ingen av dem har min størrelse eller modeller som passer meg.

Jeg har forsøkt å bestille flere BHer på nettet, men hver eneste gang er det bomkjøp.

Nå går jeg med en BH som er alt for stor i omkrets og alt for liten i cupen, og det er virkelig ubehagelig. Jeg lurer på om jeg bare må kjøpe en BH som ikke passer, men som passer mindre dårlig enn de jeg har fra før.

Jeg kan da ikke ha så spesiell kropp og spesielle pupper at det skal være SÅ vanskelig å finne en BH?

Anonymous poster hash: aab08...9ca
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke de på Chage bestille inn noe for deg? Det syns jeg de kunne gjøre!

Ellers er mitt eneste råd å hamstre BHer når du er ute å reiser!

Skrevet

Kan ikke de på Chage bestille inn noe for deg? Det syns jeg de kunne gjøre!

Ellers er mitt eneste råd å hamstre BHer når du er ute å reiser!

Nei, jeg har spurt dem og det kan de ikke gjøre. Jeg har sett på nettsiden deres, og finner ingen bher som er slik i modellen som jeg vil ha (push up) i min størrelse. Jeg må nok kanskje kjøpe en annen modell, men de trives jeg ikke så godt med. Jeg er plaget med at de BHene som har "mye" mellom skålene gnager.

Jeg er aldri ute og reiser, og det blir håpløst å få noen andre til å handle for meg når jeg har så vanskelige pupper.

Skrevet

Bestill på nett og benytt deg av retur/bytterett. Dette er som regel helt problemfritt. Særlig om du bruker norske nettbutikker. De fleste har et sånt måleskjema der du kan finne rett størrelse. Og størrelser varierer både fra land til lang, modell til modell og merke til merke. Ta mål og bruk skjemaene.

Kanskje du kan ta en tur til nærmeste storby (regner med at du ikke bor i en slik) og ta turen innom flere butikker? Så fort du finner et merke og en størrelse i dette merket som fungerer, så er det meste gjort.

Skrevet

Jeg har bestilt flere på nett, og det blir bare bomkjøp hver gang. Når jeg tar sånne målekalkulatorer får jeg helt feil størrelse (bortsett fra Change sin), så de stoler jeg ikke på. Tror jeg bare kjøper en som ikke passer helt, bare så jeg har noe som passer bedre enn den jeg har nå. Vi snakker ned 10-15 cm rundt, så den er alt for stor for meg.

Det er veldig langt til nærmeste by som har andre butikker enn vi har her, snakker flere timers kjøretur, så det blir ikke aktuelt.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Hvilken størrelse snakker vi om her?

Skrevet

Bor du i Oslo - eller i nærheten - dra på LaLina på St.Hanshaugen. Der finner du nok rett størrelse.

Gjest Eurodice
Skrevet

Bor du i Oslo - eller i nærheten - dra på LaLina på St.Hanshaugen. Der finner du nok rett størrelse.

TS forteller at hun bor flere timers kjøretur unna nærmeste by.

Skrevet

Uff, det er slitsomt. Har selv brukt utrolig masse penger på bher som ikke passer. *følger*

Skrevet

Jeg har bestilt flere på nett, og det blir bare bomkjøp hver gang. Når jeg tar sånne målekalkulatorer får jeg helt feil størrelse (bortsett fra Change sin), så de stoler jeg ikke på. Tror jeg bare kjøper en som ikke passer helt, bare så jeg har noe som passer bedre enn den jeg har nå. Vi snakker ned 10-15 cm rundt, så den er alt for stor for meg.

Det er veldig langt til nærmeste by som har andre butikker enn vi har her, snakker flere timers kjøretur, så det blir ikke aktuelt.

Da foreslår je du bestiller fra f.eks bravissimo med change størrelsen din=)

Anonymous poster hash: 15ead...3cb

• Liker 1
Skrevet

Mitt forslag er å kjøpe den modellen change har, du kan ganske enkelt klippe stroppene og stramme den opp med symaskinen - så får du pushupen du ønsker!`?

Symaskin kan du også bruke på den de du syns er for brede rundt.
Neste gang du er i byen får du målt deg hos noen profesjonelle.

Anonymous poster hash: 06627...83c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg synes du skal gå og spørre om de kan bestille modellen som du ønsker i riktig størrelse til deg. Om du er usikker på størrelsen også, så bør de ikke ha noen problemer med å bestille den i to eller tre størrelser for deg.

Skrevet

Hvis de er for store i omkretsen, men cupen for liten så har du jo kjøpt helt feil størrelse. Bruk en tabell og finn riktig størrelse.

Anonymous poster hash: a0691...8e9

• Liker 1
Skrevet

Det er mye lettere om vi for vite hvilken størrelse det er snakk om. Spesielt om du skall bestille fra england

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jo jeg heller ikke hvilken størrelse det er snakk om her, men du snakker om push up, og har man større størrelser er det vel mer vanlig å bruke "balconette" bh'er for å "løfte" bysten enn push up i seg selv. Kanskje det hjelper på utvalget om du ser etter slike bh'er i stedet.

Hvis ikke har LaSenza ofte push up i alle mulige størrelser.

Skrevet

Hørtes ut som det var delen mellom brystene TS ville ha lav, slik den gjerne er på push-up. Men det er rett at push-up ikke er fryktelig vanlig eller hensiktsmessig med større byste. For meg betyr gjerne push-up noe sånt som push-out og dobbelpupp.

Jeg tror forsåvidt at den delen som er mellom brystene er ubehagelig kun om størrelsen er feil. Eller kanskje det er en vanesak?

Skrevet

Jeg bruker 65GGG, og bestiller fra bravissimo.com. Min favoritt er Freya Deco, den gir god push up, og er polstret men ikke stuffet. Pluss at den ikke går opp til halsen som mye annet.. ;)

Anonymous poster hash: 26a40...06b

Skrevet

Oj, her hadde det kommet mange svar!

Hvilken størrelse snakker vi om her?

Jeg tror jeg må ha 60F hos Change, da 65E passer fint i cupen men er litt vid rundt. Har ikke fått prøvd en 60F siden de ikke har det inne, men damen i butikken mente at det var den str jeg trengte.

Jeg bor langt fra Oslo.

Mitt forslag er å kjøpe den modellen change har, du kan ganske enkelt klippe stroppene og stramme den opp med symaskinen - så får du pushupen du ønsker!`?

Symaskin kan du også bruke på den de du syns er for brede rundt.
Neste gang du er i byen får du målt deg hos noen profesjonelle.

Anonymous poster hash: 06627...83c

Jeg er ganske dreven på symaskina, men tør ikke gå løs på en BH til den prisen Change tar med symaskin.. :P

Jeg synes du skal gå og spørre om de kan bestille modellen som du ønsker i riktig størrelse til deg. Om du er usikker på størrelsen også, så bør de ikke ha noen problemer med å bestille den i to eller tre størrelser for deg.

Kanskje jeg kan prøve en modell som finnes i 60F, sånn at jeg ser at den sitter godt i en størrelse som nesten passer, og så få de til å bestille den til meg.

Hvis de er for store i omkretsen, men cupen for liten så har du jo kjøpt helt feil størrelse. Bruk en tabell og finn riktig størrelse.

Anonymous poster hash: a0691...8e9

Det er de jeg har fra før som er alt for store rundt og for liten i cupen. Derfor jeg virkelig trenger ny BH!

Nå vet jo jeg heller ikke hvilken størrelse det er snakk om her, men du snakker om push up, og har man større størrelser er det vel mer vanlig å bruke "balconette" bh'er for å "løfte" bysten enn push up i seg selv. Kanskje det hjelper på utvalget om du ser etter slike bh'er i stedet.

Hvis ikke har LaSenza ofte push up i alle mulige størrelser.

Jeg har lite plass mellom brystene, og derfor blir mange BHer ekle og gnager. Sånne som dette: http://change.com/no/theresa-12.html.

Hørtes ut som det var delen mellom brystene TS ville ha lav, slik den gjerne er på push-up. Men det er rett at push-up ikke er fryktelig vanlig eller hensiktsmessig med større byste. For meg betyr gjerne push-up noe sånt som push-out og dobbelpupp.

Jeg tror forsåvidt at den delen som er mellom brystene er ubehagelig kun om størrelsen er feil. Eller kanskje det er en vanesak?

Tyngdekraften har gjort sitt med puppene mine, så derfor føler jeg at det blir finest med push-up. De som bare er vatterte synes jeg ofte ikke sitter så pent, får litt "kjerringpupper" av det.

Jeg bruker 65GGG, og bestiller fra bravissimo.com. Min favoritt er Freya Deco, den gir god push up, og er polstret men ikke stuffet. Pluss at den ikke går opp til halsen som mye annet.. ;)

Anonymous poster hash: 26a40...06b

Takk for tips, men tror ikke jeg tør å bestille fra utlandet når jeg ikke vet om det passer.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Jeg forstår du er avventende til å bestille over nettet, spesielt siden du ikke har funnet et merke og en modell som du kjenner er perfekt til din kropp...ennå.

Har alikevel veldig lyst til å lenke deg opp til Lace i Danmark.

60F er ikke den mest vanlige størrelsen, men danskene har en modell som kanskje er noe av det du ser etter?

Om den er noe av det du ser etter så kan du i alle fall notere produsent og modell, for så å søke i Norge, eller undersøke hvem i Norge som fører dette merket :)

Her er lenken.

Skrevet

Jeg forstår du er avventende til å bestille over nettet, spesielt siden du ikke har funnet et merke og en modell som du kjenner er perfekt til din kropp...ennå.

Har alikevel veldig lyst til å lenke deg opp til Lace i Danmark.

60F er ikke den mest vanlige størrelsen, men danskene har en modell som kanskje er noe av det du ser etter?

Om den er noe av det du ser etter så kan du i alle fall notere produsent og modell, for så å søke i Norge, eller undersøke hvem i Norge som fører dette merket :)

Her er lenken.

Tusen takk for tips! Grunnen til at jeg er skeptisk til å bestille fra utlandet er angreretten, fordi jeg ikke vil risikere å bli sittende med haugevis med bher som ikke passer og som jeg ikke får returnert. Jeg tror ikke jeg må ha 60F i alle merker, har prøvd 65 med forskjellig cup i andre merker som passer rundt brystet. Men har ikke funnet kombinasjon av cup som passer og modell som er god.

Akkurat den du linker til er sånn jeg ikke vil ha, den er så bred mellom skålene og det gnager. Jeg kunne tenke meg noe sånn som dette: http://change.com/no/dionne-3.html eller http://change.com/no/penny-16.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...