Gå til innhold

Barnehagestart...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutten vår på 18mnd begynte i barnehage forrige uke, og off som han mistrives. Vi hadde lang innkjøring, og det virket som han syns det var gøy å være der, men han hylskriker hele tiden når vi ikke er der. Mammahjertet gråter og jeg skulle sånn ønske dette gikk bedre. Vi hadde gledet oss til oppstart, for jeg følte virkelig han var klar for det... De voksne er stort sett supre, og jeg har ingenting vondt å si om bhg.

Noen oppmuntrende ord? Blir det bedre selv med en slik start?

:(

Anonymous poster hash: fd40c...210
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ringt barnehagen etter dere har reist, gråter han fortsatt da eller er det bare når dere drar?

Vår lille krabat begynner snart, gruer meg sånn. Men tror det er værre for meg enn han :-p

Anonymous poster hash: 3a653...410

Skrevet

Gråter av og på til han sovner rundt halv11, går litt bedre etter sovingen. Alle sier det er verst for mor, men jeg er uenig. Jeg har sikkelig vondt av ham. Sto ute i gangen for å høre om det roet seg, sto der i 20min og hørte at han nesten kastet opp:( Da gikk jeg bare, for man skal ikke drive å gå inn igjen. Si hade, og gå er visst det beste.. Jeg får sms av personalet underveis i dagen. Men ikke gru deg, alle de andre på barselgruppen har hatt problemfri barnehagestart, så tror ikke dette er så vanlig.

Snufs

ts

Skrevet

Gi det mer enn en uke. Jeg har jobbet flere år i barnehage og det var alltid noen barn som brukte tid på å komme seg inn i rutinen og trives med den nye hverdagen.

De fleste barn gråter ved levering og henting, andre gråter når foreldrene ikke er der og noen gråter uansett (selvsagt er det noen som ikke gråter i det hele tatt også).

Jeg er sikker på at personalet gjør det de kan for at gutten din skal finne seg til rette og bli trygg (det er jo de som får skrikinga). Bare hold dialogen med dem. De vet hvilke metoder som kan fungere og må sikkert bruke litt tid for å finne den rette metoden for ditt barn.

• Liker 2
Skrevet

Og det er lurt å være bestemt og bare gå. Av en eller annen grunn mistenker jeg at barn merker "venting i gangen".

• Liker 2
Skrevet

De voksne gjør absolutt alt de kan som jeg har sett hvertfall, vet jo ikke når vi ikke er der, men regner med de gjør så godt de kan. Klump i magen altså!

Skrevet

Det trenger ikke å være at han mistrives, heller bare separasjonsangst fra mor. Og som flere andre skriver så bruker noen barn lengre tid enn andre, for det er mye nytt å forholde seg til. Ta tiden til hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...