Gjest Catwoman Skrevet 11. mai 2004 #1 Skrevet 11. mai 2004 Hvor skal jeg ringe for å reservere meg mot slike telefoner? Får så masse sånne telefoner til tider, og er så lei av det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #3 Skrevet 12. mai 2004 Husk å registrere alle i husstanden, eller så spør de bare etter noen andre som bor der! Hilsen Lille meg
Gjest Anonymous Skrevet 12. mai 2004 #4 Skrevet 12. mai 2004 Brønnøysund- men husk det tar 3 mnd før det aktiveres
Gjest Catwoman Skrevet 12. mai 2004 #5 Skrevet 12. mai 2004 Takk for svar alle sammen. :-) Da skal jeg få gjort det.
Twigi Skrevet 13. mai 2004 #6 Skrevet 13. mai 2004 Nå kom jeg akurat på at jeg har reservert meg for ganske lenge siden. Det har hjulpet noe, men jeg får fortsatt telefoner. Da skal jeg jammen huske å spørre om de har sjekket listene sine i det siste!
Klips Skrevet 13. mai 2004 #7 Skrevet 13. mai 2004 Mener å huske at hvis du har kjøpt/gitt noe til en organisasjon en eller annen gang har de lov til å ha deg på sine private lister, som ikke må sjekkes mot brønnøysund hver 3. måned. Da må du spørre dem spesielt om å stryke deg av disse listene neste gang de ringer.
Arkana Skrevet 13. mai 2004 #8 Skrevet 13. mai 2004 Mener å huske at hvis du har kjøpt/gitt noe til en organisasjon en eller annen gang har de lov til å ha deg på sine private lister' date=' som ikke må sjekkes mot brønnøysund hver 3. måned. Da må du spørre dem spesielt om å stryke deg av disse listene neste gang de ringer.[/quote'] Ja, det stemmer. Vi gir til en organisasjon og de er de eneste som ringer oss nå og da. Vi reserverte oss for 4 år siden og har omtrent aldri fått slike telefoner etter det.
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #9 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har reservert meg mot slike tlf. Nå har de begynt på en annen vri. De ringer ikke for å selge, men for å gi bort. Da er det lovlig. Du får gratis en mnd, men du må selv varsle om du ikke vil ha videre. Altså, kupongheftene du fikk i posten har de nå flytta over til tlf.
14062003 Skrevet 16. mai 2004 #10 Skrevet 16. mai 2004 De ringer ikke for å selge' date=' men for å gi bort. Da er det lovlig.[/quote'] De har nok ikke lov for det, nei. Men at de prøver seg er en helt annen sak. :-(
Felicia Skrevet 16. mai 2004 #11 Skrevet 16. mai 2004 Jeg har reservert meg mot slike tlf. Nå har de begynt på en annen vri. De ringer ikke for å selge, men for å gi bort. Da er det lovlig. Nei,nei,nei :fy: - da må du fortelle de som ringer deg for å gi noe at det er ikke lovt. Du reserverer deg ikke mot telefonsalg, men mot reklame på telefonen. Omså de ønsker å gi deg penger for å ta i mot produktet deres, har de ikke lovt til å ringe deg, dersom du er reservvert mot dette i br.reg.
Gjest Madam Felle Skrevet 16. mai 2004 #12 Skrevet 16. mai 2004 Det er ikke alltid det fungerer å registrere seg mot telefonselgere. men neste gang de ringer kan du bare si at du har registrert deg mot telefonsalgt, og at du gjerne vil vite hvordan de har fått tak i telefonnummeret ditt. De fleste beklager da stort.
14062003 Skrevet 16. mai 2004 #13 Skrevet 16. mai 2004 Du reserverer deg ikke mot telefonsalg' date= men mot reklame på telefonen. Der ser det ut til at du tar litt feil. Jeg fant litt mer på Datatilsynets websider (hvor ordet salg ikke er nevnt):
Piglet Skrevet 17. mai 2004 #14 Skrevet 17. mai 2004 Men man kan ikke reservere seg mot telefonintervju og spørreundersøkelser, som Galup f.eks. Piglet
Felicia Skrevet 17. mai 2004 #15 Skrevet 17. mai 2004 Jeg ser at det står "telefonsalg" i teksten på websiden, men fakta er at det dreier seg om alle former for reklamefremstøt. Når et selskap skal gjøre et fremstøt med telefon som kanal, har de ikke lovt til å kontakte de som har registrert seg mot telefonsalg.
14062003 Skrevet 17. mai 2004 #16 Skrevet 17. mai 2004 Felicia: det står markedsførere. Jeg tolker det ikke som det samme som salg... Da er vi enige i alle fall.
aowi Skrevet 18. mai 2004 #17 Skrevet 18. mai 2004 Hadde reservert meg på brønnøysund, men fikk fortsatt telefoner :-? I tillegg hadde vi et skjult nr som ringte og holdt linja litt uten å komme med en eneste lyd..... ekkelt..... Ringte til telenor og fikk hjelp til å registrere meg på.... in touch ... tror jeg det heter... Nå går alle skjulte nr rett til mobilsvar (sånn i tilfelle noen venner ringer med skjult, så kan de legge beskjed og jeg ringer opp igjen) Har ikke fått en eneste selger eller undersøkelse eller noe sånt på tlf etterpå! Nyter stillheten er å anbefale!!!!!!
Dru Skrevet 18. mai 2004 #18 Skrevet 18. mai 2004 Jeg har faktisk jobbet som telefonselger... :oops: Vi jobbet på det som kalles "varme lister", dvs at de vi ringte til hadde vært i kontakt med produktet før. Disse listene med telefonnummer ble sjekket opp mot reservasjonslistene konsekvent. Kanskje jeg jobbet i et av de få firmaene som faktisk gjorde slik de skulle angående reservasjoner. For jeg traff aldri på noen som hadde reservert seg. Men telefonsalg er noe jeg aldri igjen skal gjøre! Snakk om angstframkallende jobb! Heller sulte ihjel enn å bli skjelt ut 32 ganger til dagen Men stå på kravene, skriv ned hvem som ringer, og når de ringer, og lever liste til politi/forbrukerråd/ett eller annet. Hvis man blir oppringt når man er reservert, så er det helt på sin plass å anmelde dette. Det bidrar til at disse firmaene til en viss grad slutter å spekulere i å ringe til reserverte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå