Gå til innhold

Har jeg gått glipp av at Facebook er blitt en sjekkeplass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste årene har jeg fått mange henvendelser (ok fem da) fra mannfolk/gutter på fb, helt ut av det blå. Folk jeg ikke aner hvem er, typisk en del yngre enn meg. Det har tydeligvis blitt veldig lav terskel for å poke og melde folk bare ut fra at man har sett et profilbilde? Og å sende flørtemeldinger og hinting om sex? Syns det er ekkelt og sært fordi jeg har noen få helt vanlige profilbilder ribba for sexappeal. Står på profilen at jeg er gift, typisk kjedelig småbarnsmor og har ingen sexy-bilder liggende, selv om de skulle fått tilgang til albumene via vennene mine. Har jeg gått glipp av noe, folk har blitt så desperate? Får lyst til å droppe hele fb. Mannen min er ikke på fb så han vet ikke hvor uskyldig det er, men han fikk med seg en melding fra en sånn fjott og lurer på hva jeg driver med der tror jeg.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De siste årene har jeg fått mange henvendelser (ok fem da) fra mannfolk/gutter på fb, helt ut av det blå. Folk jeg ikke aner hvem er, typisk en del yngre enn meg. Det har tydeligvis blitt veldig lav terskel for å poke og melde folk bare ut fra at man har sett et profilbilde? Og å sende flørtemeldinger og hinting om sex? Syns det er ekkelt og sært fordi jeg har noen få helt vanlige profilbilder ribba for sexappeal. Står på profilen at jeg er gift, typisk kjedelig småbarnsmor og har ingen sexy-bilder liggende, selv om de skulle fått tilgang til albumene via vennene mine. Har jeg gått glipp av noe, folk har blitt så desperate? Får lyst til å droppe hele fb. Mannen min er ikke på fb så han vet ikke hvor uskyldig det er, men han fikk med seg en melding fra en sånn fjott og lurer på hva jeg driver med der tror jeg.

Svindel kanskje? Mange som prøver seg på eldre damer for å få seg en "sugar-mama". Har aldri hørt at folk bruker facebook til å bli kjent med folk på denne måten. Du må jo vite sånn halvveis hvem en person er for å finne dem.

• Liker 1
Skrevet

Det er grunnen til at jeg har sperret profilen. De ser ikke mer enn profilbildet og at jeg er gift. Ja, og noen hundebilder/utstillingsbilder som jeg har offentlige for å ha det tilgjengelig for de som er interessert i akkurat mine hunder.

Noen er vel såpass desperate. Antakelig samme type folk som prøver seg på alt de ser ute på byen, til tross for at selv de sterkeste ølbriller ikke hadde hjulpet dem med å bli aktuelle kandidater.. .

Skrevet (endret)

Svindel kanskje? Mange som prøver seg på eldre damer for å få seg en "sugar-mama". Har aldri hørt at folk bruker facebook til å bli kjent med folk på denne måten. Du må jo vite sånn halvveis hvem en person er for å finne dem.

Ja, det har jeg også tenkt på, at noen går bevisst etter etablerte gamle kjærringer for å bli påspandert loverboy. Men jeg syns likevel det er rimelig sært. Lurer på om jeg har fått noen "uheldige" folk på ventelista det siste året, en av dem var hvertfall felles venn med sistemann som tok kontakt. Endret av la Flaca
Skrevet

Ja, det har jeg også tenkt på, at noen går bevisst etter etablerte gamle kjærringer for å bli påspandert loverboy. Men jeg syns likevel det er rimelig sært. Lurer på om jeg har fått noen "uheldige" folk på ventelista det siste året, en av dem var hvertfall felles venn med sistemann som tok kontakt.

Det er ganske sært. Prater/skriver de norsk? For hvis de gjør det er det enda merkeligere. Det er "fornuftig" for en fra malaysia å bruke 2-3 uker på å få svindlet et par tusen kroner fremfor å gå arbeidsledig, men ikke for nordmenn.

Du har kanskje fått en eller annen "venn" med på kjøpet, som igjen gir disse folkene tilgang til deg. "woohoo". Det er litt som svigermor, det var ikke henne vi ville ha :D

Skrevet

Det er grunnen til at jeg har sperret profilen. De ser ikke mer enn profilbildet og at jeg er gift. Ja, og noen hundebilder/utstillingsbilder som jeg har offentlige for å ha det tilgjengelig for de som er interessert i akkurat mine hunder.

Noen er vel såpass desperate. Antakelig samme type folk som prøver seg på alt de ser ute på byen, til tross for at selv de sterkeste ølbriller ikke hadde hjulpet dem med å bli aktuelle kandidater.. .

Jeg har også sperret profil, og helt vanlige profilbilder. Jeg holder en knapp på sugarmama-greia for det er snakk om pene menn som sikkert spiller på utseendet. Noen av dem den typen du treffer på stranda i Hellas som lurer middelaldrende kjærringer trill rundt.
Skrevet

Det er ganske sært. Prater/skriver de norsk? For hvis de gjør det er det enda merkeligere. Det er "fornuftig" for en fra malaysia å bruke 2-3 uker på å få svindlet et par tusen kroner fremfor å gå arbeidsledig, men ikke for nordmenn.

Du har kanskje fått en eller annen "venn" med på kjøpet, som igjen gir disse folkene tilgang til deg. "woohoo". Det er litt som svigermor, det var ikke henne vi ville ha :D

Jada, de skriver norsk, men tre av dem ser utenlandske ut og har tilsvarende navn.
Skrevet

Jeg har også sperret profil, og helt vanlige profilbilder. Jeg holder en knapp på sugarmama-greia for det er snakk om pene menn som sikkert spiller på utseendet. Noen av dem den typen du treffer på stranda i Hellas som lurer middelaldrende kjærringer trill rundt.

Godt mulig hvis de er veldig unge i forhold til deg ja :)

For min del har det ikke vært spesielle aldersgrupper, bare veldig desperate som jeg har hørt at har sendt meldinger til mange andre jeg har på min venneliste :P

• Liker 1
Skrevet

Godt mulig hvis de er veldig unge i forhold til deg ja :)

For min del har det ikke vært spesielle aldersgrupper, bare veldig desperate som jeg har hørt at har sendt meldinger til mange andre jeg har på min venneliste :P

Ja, det er det jeg lurer på, om det er blitt sånn at unge mannfolk skriver en standardmelding der de prøver å forføre med smiger og sender til en bunch damer i målgruppa.
Skrevet

Jeg fikk det for første gang i går. Jeg syns ikke noe om det!

Aldri vært borti slikt før, men etter en liten rådføring på KG ble det raportert som trakasering.

Skrevet

Jeg fikk det for første gang i går. Jeg syns ikke noe om det!

Aldri vært borti slikt før, men etter en liten rådføring på KG ble det raportert som trakasering.

Du rapporterte til fb ledelsen? Ikke så dumt det, et par av dem gir seg jo aldri når man ikke svarer. Syns der er litt ekkelt.
Skrevet (endret)

Du rapporterte til fb ledelsen? Ikke så dumt det, et par av dem gir seg jo aldri når man ikke svarer. Syns der er litt ekkelt.

Jepp jeg gjorde det. Kunne også velge å la være, men jeg tenkte at jeg sikkert ikke er den første han sender slike meldinger til, og at det fort kan være små jenter som får disse meldigene.

Også blokkerte jeg han.

Edit: jeg svarte han aldri.

Endret av Evans
Skrevet

For å trekke opp denne tråden igjen, kan det ha noe med nettsteder som dette å gjøre som jeg får opp på facebook?; (denne er tydeligvis fra match.com)

http://fb.1-newmessage.com/v/no-5523/match/?c=361&l=1057&subid=2145609949

Noen fra likte bilde 5 på Facebook-profilen din for 5 minutter siden.

anonymous-f.jpganonymous-f.jpganonymous-f.jpg

Vårt vitenskapelig testede system har matchet DEG med 46 ekte menn innenfor en radius av 2,5 mil fra der du befinner deg.

En av disse mennene har lagt igjen en melding til deg.

Dette er din eneste sjanse til å finne ut hvem han er. Besvar 3 korte spørsmål for å kvalifisere deg.

Spørsmål 1: Er du eldre enn 30 år?

Skrevet

For å trekke opp denne tråden igjen, kan det ha noe med nettsteder som dette å gjøre som jeg får opp på facebook?; (denne er tydeligvis fra match.com)

http://fb.1-newmessage.com/v/no-5523/match/?c=361&l=1057&subid=2145609949

Noen fra likte bilde 5 på Facebook-profilen din for 5 minutter siden.

anonymous-f.jpganonymous-f.jpganonymous-f.jpg

Vårt vitenskapelig testede system har matchet DEG med 46 ekte menn innenfor en radius av 2,5 mil fra der du befinner deg.

En av disse mennene har lagt igjen en melding til deg.

Dette er din eneste sjanse til å finne ut hvem han er. Besvar 3 korte spørsmål for å kvalifisere deg.

Spørsmål 1: Er du eldre enn 30 år?

Spamreklamen som kommer opp "tilpasset reklame" er vel noe facebook har funnet ut at du kan være intressert i. Ut i fra hva vennene dine liker og hva slags andre sider du liker. Og det tror jeg ikke noen andre enn deg kan se?

Usikker her, men lurer på om det er slik det funker.

Skrevet

Vet ikke jeg. Lurte på om de bruker profilbilder fra fb som kandidater på sin egen side liksom. Men det er vel som du sier bare tull at noen faktisk har sett profilen min og vil ha kontakt, bare for å få deg til å klikke deg inn på match det? For ellers hadde det vært et stort overtramp vil jeg si. Vil jo ikke ha bildet mitt på noen datingside. :jolie:

Skrevet

Jeg har opplevd det selv en del ganger, fra menn jeg overhode ikke kjenner, eller har noen felles venner med. Pleier bare å ignorere det. Jeg er absolutt ikke på facebook for å bli sjekket opp. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Facebook har da alltid vært en sjekkeplass! :laugh:

Anonymous poster hash: 532ea...2e6
Gjest Gemini7
Skrevet (endret)

Vel.. jeg har lurt på det samme... Jeg har i løpet av de siste 5 årene fått mange slike henvendelser. Venneforespørsler og kommentarer fra vilt fremmede menn, fra Norge, Hellas, Albania, Bulgaria, USA; England, og spesielt mange fra Italia. En stund lurte jeg på om navnet mitt var misbrukt på en italiensk side el.l for i løpet av en mnd var det flere italienere som kontaktet meg. Jeg begriper ikke hvor de får profilen min fra, for har ikke hatt noen felles venner med noen av dem eller andre "fellesnevnere"..

I dag var det en fremmed fyr som faktisk delte profilbildet mitt på siden sin, og sendte venneforespørsel. Jeg lagde en tråd om det på datasiden. Det synes jeg var litt ekkelt, siden han er "i nærheten". En utenlandsk fyr i samme by som meg. Det er første gang jeg har opplevd at noen bruker bildet mitt og legger ut,,Og bare så det er nevnt; jeg har ikke noe utfordrende bilde av noe slag..

Facebook var vel opprinnelig tenkt som et slags sjekke-nettverk men det er jo ikke blitt brukt som det blant folk flest de siste 5-6 åra.. Synes det er merkelig atferd å kontakte fremmede sånn, jeg. Nå har jeg gjort all infoen privat da, også alle bilder. Det er vel trikset for å få være i fred, la Flaca..

Endret av Gemini7
Skrevet

Jeg får inntrykk merkelig nok at Facebook er en sjekkeplass blitt . Folk som har sett meg, i lokalmiljøet eller nabolag kontakter meg der og spør om date. Jeg blir også kontaktet av folk fra venners venneliste, og siste fyr jeg ble sammen med kon fra en venns venneliste. Var ilag med han i åtte måneder. Så alt kan skje der inne . Itilegg tør gamle venner fra skoletiden å flørte med meg der. Helt villt. Men det er nok lettere å våge å skrive enn si ting personlig, så egentlig koselig med Facebook når en er singel :-)

Anonymous poster hash: 561d5...555

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...