Gå til innhold

Littegranne nervøs!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er så heldig å ha blitt sammen med verdens snilleste mann. Han har også en datter på 5 år. Dattra hannes har jeg ennå ikke møtt etter at vi ble ilag, grunnet noen problemer mellom kjæresten min og hans ex.

Kjæresten min holder selv på å bli ordentlig kjent med henne igjen, da grunnet problemer mellom han og ex at han ikke har fått ha noe særlig kontakt med henne på noen mnd. Så jeg vet at jeg ikke skal møte henne ennå, men den tiden kommer! Jeg har møtt henne en gang før for en 2-3 år siden, men jeg og faren var ikke ilag da.

Jeg kjenner at jeg er litt nervøs til dagen kommer at jeg skal møte henne. Hva om hun ikke liker meg? Hva må jeg forberede meg på, og hvordan skal jeg gå frem med å hilse på henne?

Jeg kjenner at jeg gleder meg veldig til å få møte henne, da hun virker som en solstråle med artige påfunn. Men jeg er så redd for å gjøre noe feil.

Jeg har selv ingen barn fra før, men har lang erfaring med barn da jeg har 3 tantebarn jeg har måttet passe veldig mye.

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan forberede meg til første møte, og hvordan jeg skal gå frem? Jeg vet ikke når jeg skal møte henne, men jeg vil være mest mulig forberedt.

Jeg har tatt opp dette med kjæresten min også, hvor han sier at jeg ikke har noe å bekymre meg for og bare sørge for å være meg selv.

Anonymous poster hash: eb751...81e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg kjenner meg igjen i den følelsen. Jeg var supernervøs da jeg skulle treffe jentene til kjæresten min. Ikke fordi jeg var redd for å ikke like dem, men fordi jeg var redd for at de ikke skulle like meg. Eller at jeg skulle gjøre noe "feil".

Men vet du hva, selv om det høres ut som verdens mest ubrukelige råd, har kjæresten din helt rett.

Du må rett og slett bare være deg selv.

Det mest konkrete jeg kan komme med av råd er disse:

-Prøv å slappe av, ikke mas på henne, eller legg press på henne. Men gi henne tiden din, snakk med henne (spør henne om hennes interesser: hvilken bok leser du(dere) nå? hva liker du å leke med? og relater det gjerne til deg selv, men la det handle om henne)

-Møt henne når hun kommer til deg.

-Vis at du blir glad når du treffer henne.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :)

TS

Skrevet

Jeg husker sånn den gangen jeg var barn, og jeg skulle hilse på kjæresten til mamma. Den gangen var ikke jeg 5år, men rundt 11-12.

Vis at du har gledet deg til å treffe henne, ta med en liten opperksomhet som for eksempel en sjokolade/en leke, ikke kleng for mye på kjæresten din mens hun er tilstede, om datteren hans vil ha opperksomheten fra faren, så ikke ta den fra henne. og for all del, vær deg selv. :)

Anonymous poster hash: 498c3...8fe
Skrevet

Tusen takk for tips!

Kjenner at jeg gleder meg utrolig mye, selv om jeg ikke vet når det blir.

Har virkelig ikke tenkt på å sitte å klenge på faren hennes, da det er han hun er der for å være med :) Tenker at det kan være veldig greit for henne å kunne trekke seg tilbake til faren dersom hun vil ta det rolig. Tror det er veldig greit at hun får ha den muligheten, og da også den tryggheten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...