Gå til innhold

Clutch veske m. ringer = slåsshanske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett flere damer som går med slike glutch vesker som har 4 ringer.

black_snakeskin_knuckle-ring-clutch2.jpgknuckle-ring-clutch-silver-2.jpg

Sammenlignet med slåsshanske

Brass_2611651a.jpg

Har ikke sjekket opp om disse faktisk er lovlig i Norge, men de selges jo på norske nettbutikker itillegg til at mange bruker dem.

Burde egentlig disse være lovlig? Bare fordi det henger på en veske, betyr ikke at man ikke kan slå med den for å si det sånn, og tror heller ikke det er så vanskelig å ta disse av veskene.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Seajewel
Skrevet

Fin å ha med når man går hjem fra byen. ;)

• Liker 3
Skrevet

Hele poenget med disse er vel at man skal kunne smokke til en overgriper med dem, så...

Skrevet

Fin å ha med når man går hjem fra byen. ;)

JA! til pistoler for damer når de går hjem fra byen!(shitafulle og ikke vet hva de gjør)

Anonymous poster hash: 4f432...84a

Gjest Seajewel
Skrevet

JA! til pistoler for damer når de går hjem fra byen!(shitafulle og ikke vet hva de gjør) Anonymous poster hash: 4f432...84a

Eh... Dette er ikke en pistol. En veske... Skjerp deg.

Skrevet

Hele poenget med disse er vel at man skal kunne smokke til en overgriper med dem, så...

Tror konseptet med veskene er at de skal være lettere å bære..de kan vel brukes til 2 forskjellige ting.

Skrevet

Eh... Dette er ikke en pistol. En veske... Skjerp deg.

våpen er våpen.

Anonymous poster hash: c9d93...3cf

Skrevet

Har aldri tenkt tanken. Tror ingen ser på det som en slåsshanske, men som mote. Veskene du viser er kopier eller inspirasjon av en veske fra Alexander McQueen. Han var kjent for å være veldig dyster og depressiv(han tok jo tilslutt sitt eget liv) og hans design inneholder elementer som hodeskaller, barberblad og knokejern/slåsshanske.

Anonymous poster hash: 094b6...f7a

• Liker 2
Skrevet

Har aldri tenkt tanken. Tror ingen ser på det som en slåsshanske, men som mote. Veskene du viser er kopier eller inspirasjon av en veske fra Alexander McQueen. Han var kjent for å være veldig dyster og depressiv(han tok jo tilslutt sitt eget liv) og hans design inneholder elementer som hodeskaller, barberblad og knokejern/slåsshanske.

Tok bare de første bildene som poppet opp på google for å vise eksempler, men nå mener jeg i utgangspunktet at de kan brukes som slåsshansker, som er ulovlig i Norge. Det er vel mest "elegante" kvinner som bruker disse veskene, om jeg ikke tar feil. Men dersom det er lett og få disse brakt inn til Norge, er det jo ikke vanskelig å få tak i "slåsshansker" for folk vil bruke det.

Skrevet

JA! til pistoler for damer når de går hjem fra byen!(shitafulle og ikke vet hva de gjør)

Anonymous poster hash: 4f432...84a

Skrevet

Litt skeptisk til å ha smokka til noen med en sånn veske, tenker på hva slags matriale "knokejernet" er laget av, om det bøyes så kan man fort ødelegge fingrene. Tror heller jeg går for nøkkelen mellom knokene i få fall:P

Anonymous poster hash: a4f83...bb8
  • Liker 3
Skrevet

Tok bare de første bildene som poppet opp på google for å vise eksempler, men nå mener jeg i utgangspunktet at de kan brukes som slåsshansker, som er ulovlig i Norge. Det er vel mest "elegante" kvinner som bruker disse veskene, om jeg ikke tar feil. Men dersom det er lett og få disse brakt inn til Norge, er det jo ikke vanskelig å få tak i "slåsshansker" for folk vil bruke det.

Jeg har sett slike vesker på Glitter(og helt sikkert hos alle kjede-klesbutikkene), så de er nok ikke ulovlig i Norge.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo en vesentlig forskjell på formålet her.

Veska: det er en veske, selv om den har noen potensielt farlige elementer. Og formålet er å ha ting i den og bruke den som vesker flest.

Slåsshanske: Den er laget med det formål å slå folk halvt, eller helt ihjel.

Det er velig mye som kan være potensielt farlig, feks kulepenner (stikkskader), sakser (stikk og kutt), kniver (de er jo farlige men lovlige), halskjeder (kvelning), bøker (slå folk i hodet) osv, men det er fortsatt lovlig å kjøpe for vanlige folk.

Endret av Evans

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...