Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #1 Skrevet 11. mai 2004 Har dere trillepike til barnet/barna deres? Hvor gammel er trillepiken? Hvor gammel er barnet/barna deres? Hvordan gikk dere frem for å få trillepike? Anne Liv
ellapille Skrevet 11. mai 2004 #2 Skrevet 11. mai 2004 Du ser etter lapper på butikktavler eller setter opp selv. Jeg har aldri hatt trillepike på mine. Men unga er vel fra 1-3 tenker jeg. trillepikene bør være fra 10 år og oppover synes jeg. og 20 kroner timen får trillepikene i nabolaget her har jeg hørt.
ehu Skrevet 11. mai 2004 #3 Skrevet 11. mai 2004 Jeg godtok bare trillepiker på ca 12 år til mine da de var små. (Joda, mange syntest jeg var altfor nøye.) Men dersom en vurderer hvor aktiv,stri,sta og rask en 2-åring kan være så må man vite at trillepiken kan håndtere situasjonen. Og de yngre som spurte om trille-jobb hadde jeg ingen tillit til at de kunne håndtere en aktiv 2-åring....... Selv var jeg trillepike fra jeg var 10 år og jeg kunne absolutt ikke håndtere alle situasjoner.............
Gjest LoisLane Skrevet 11. mai 2004 #4 Skrevet 11. mai 2004 Jeg er nok litt hønemor, men jeg vil rett og slett ikke ha trillepiker. Ikke vil jeg sende ungene mine med forholdsvis ukjente jenter, dessuten tenker jeg på jentene. Tenk hvis det skulle skje noe - hvilket ansvar har en ikke da lagt på unge skuldre? En tiåring har små forutsetninger for å hanskes med et vrangt/ sykt/ skadet barn. Selvfølgelig vet jeg at jeg er litt hysterisk, dette går jo bra i 99 av 100 tilfeller. Men...
Jeanine Skrevet 11. mai 2004 #5 Skrevet 11. mai 2004 jeg har en sønn på 1,5 år. Han fikk trillepike da han var 10 måneder. Hun er 15 år og går i 10. klasse. Betalingen er 30 kr pr time på dagtid og 50 kr pr time ved barnevakt p kveldstid. Jeg satte minste alder til 14 år da jeg ville ha trillepike, siden han var så pass liten. Jeg ønsket også en som kunne sitte barnevakt om kvelden og syntes ikke at 12 åringer har noe der å gjøre. Men virker som at det er den mest normale alderen å begynne som trillepike, men regner da med at barna er litt større. Tror vanlig betaling da er ca 20 kr pr time. Jeg hengte opp lapp for å få tak i. Møtte henne og fikk et kjempe bra førsteinntrykk og har aldri angret på valget senere! Hun er kjempe flink og lille gutt forguder henne!
Gjest Tex Skrevet 12. mai 2004 #6 Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville aldri hatt trillepiker til mine barn. Det er uansvarlig å overlate barn til barn.
Sofia Skrevet 12. mai 2004 #7 Skrevet 12. mai 2004 Jeg ville aldri hatt trillepiker til mine barn. Det er uansvarlig å overlate barn til barn. Enig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå