AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Jeg klarer absolutt ikke å gå med sko med hæler, jeg minner mest om en full apekatt på stylter de få gangene jeg har forsøkt. Jeg har oppdaget at det finnes nesten ingen sko på markedet til oss damer som ikke har høye hæler, bortsett fra joggesko, og jeg har derfor tenkt at jeg kanskje burde lære meg å gå med hæler. Jeg lurer på hva slags type sko/hæl jeg bør gå for når jeg skal lære meg dette? Det bør jo ikke være en for høy hæl, og så tenker jeg at det kanskje er praktisk at hælen er brei? Er det noen som har tips til hva slags sko jeg bør se etter? Anonymous poster hash: e05f5...bdb
happiest Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Ballerinasko er jo fine hvis du ikke vil bruke hæler Ville nok begynt med en litt lav og tykk hel.
Daudaferd Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Finn noen med en stødig hæl, og gjerne med snøring fremfor glidelås på siden (slik at de sitter så godt som mulig rundt ankelen). Og så gjør du husarbeid mens du har på skoene!
heiduderborte Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Personlig syntes jeg høyden på hælen ikke har noe å si, men tykkelsen derrimot, burde være tykk! Man burde også ha noe foran foten, sånn at man ikke faller ut av skoene. Noe ala det her: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/sko/festsko/sugarfree-shoes-928/tilly-928194-14/ Det var kun et eksempel på en skotype jeg syntes er behagelige å lå med. Det værste er f.eks sånn her: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/sko/festsko/sugarfree-shoes-928/alexandra-928178-426/
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Ballerinasko er jo fine hvis du ikke vil bruke hæler Ville nok begynt med en litt lav og tykk hel. Ballerinasko er vel omtrent bare til innebruk? Her jeg bor er det regn hele vårhalvåret, og slaps eller snø vinterhalvåret, så jeg tror det blir litt upraktisk for min del. Lav og tykk hæl er det jeg også har tenkt Finn noen med en stødig hæl, og gjerne med snøring fremfor glidelås på siden (slik at de sitter så godt som mulig rundt ankelen). Og så gjør du husarbeid mens du har på skoene! Takk for tips om snøring, det var slettes ikke dumt! Personlig syntes jeg høyden på hælen ikke har noe å si, men tykkelsen derrimot, burde være tykk! Man burde også ha noe foran foten, sånn at man ikke faller ut av skoene. Noe ala det her: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/sko/festsko/sugarfree-shoes-928/tilly-928194-14/ Det var kun et eksempel på en skotype jeg syntes er behagelige å lå med. Det værste er f.eks sånn her: http://nelly.com/no/kl%C3%A6r-til-kvinner/sko/festsko/sugarfree-shoes-928/alexandra-928178-426/ Uæ, ingen av de skoene du linker til kommer noen sinne til å komme på mine føtter Alt for høyt! Jeg liker egentlig best lave sko, men ser jo at jeg får veldig begrensede muligheter for å kjøpe sko, siden det stort sett bare er sko med hæler i butikkene. Anonymous poster hash: e05f5...bdb
heiduderborte Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Ballerinasko er vel omtrent bare til innebruk? Her jeg bor er det regn hele vårhalvåret, og slaps eller snø vinterhalvåret, så jeg tror det blir litt upraktisk for min del. Lav og tykk hæl er det jeg også har tenkt Takk for tips om snøring, det var slettes ikke dumt! Uæ, ingen av de skoene du linker til kommer noen sinne til å komme på mine føtter Alt for høyt! Jeg liker egentlig best lave sko, men ser jo at jeg får veldig begrensede muligheter for å kjøpe sko, siden det stort sett bare er sko med hæler i butikkene. Anonymous poster hash: e05f5...bdb Skjønner, hehe men tingen er at jeg har prøvd lave heler, med tynn hel og da er det mye mer behagelig med disse.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Skjønner, hehe men tingen er at jeg har prøvd lave heler, med tynn hel og da er det mye mer behagelig med disse. Men hva er aller enklest, mener du? Kan sko som ligner disse være gode "læresko"? Anonymous poster hash: e05f5...bdb
heiduderborte Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Men hva er aller enklest, mener du? Kan sko som ligner disse være gode "læresko"? Anonymous poster hash: e05f5...bdb Ja, absolutt! Start i små lengder og jobb deg oppover
Gjest Tigress Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Ca fem cm er bra til å byrje med, då klarar du å setje ned hælen først, og det må du. Du skal faktisk ikkje gå på tærne, ein set faktisk ned hælen først. Men du må strekke ut vrista så du treff bakken med hæl og forfot mest samstundes. Sjå på deg sjølv i spigelen, og hald knærne rette. Og få nokon til å sjå på deg. Arbeid deg så opp til 8cm, og hald deg der til høga hælar er second nature. Så kan du vurdere om du skal vidare opp til 10cm, det er nemleg praktisk, for somme år er det mest skyhøge hælar på marknaden.
happiest Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 Ballerinasko er vel omtrent bare til innebruk? Her jeg bor er det regn hele vårhalvåret, og slaps eller snø vinterhalvåret, så jeg tror det blir litt upraktisk for min del. Lav og tykk hæl er det jeg også har tenkt Takk for tips om snøring, det var slettes ikke dumt! Uæ, ingen av de skoene du linker til kommer noen sinne til å komme på mine føtter Alt for høyt! Jeg liker egentlig best lave sko, men ser jo at jeg får veldig begrensede muligheter for å kjøpe sko, siden det stort sett bare er sko med hæler i butikkene. Anonymous poster hash: e05f5...bdb Vil nå si at både høye hæler og ballerinasko ikke egner seg så godt for utendørsbruk på vinteren. Men hvilke typer hæler tenker du på? Er det mer en type støvlett du er ute etter? For støvletter er som oftest bedre å gå på så lenge de har tykk hæl og litt oppbygning forran 1
kills Skrevet 4. desember 2013 #13 Skrevet 4. desember 2013 Praktiske, går til alt og utrolig komfortable. 3
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #14 Skrevet 5. desember 2013 Vil nå si at både høye hæler og ballerinasko ikke egner seg så godt for utendørsbruk på vinteren. Men hvilke typer hæler tenker du på? Er det mer en type støvlett du er ute etter? For støvletter er som oftest bedre å gå på så lenge de har tykk hæl og litt oppbygning forran Jeg er himla dårlig på navn på sko og klær, men jeg tenker en sko til utebruk som går litt opp på foten. Ankelstøvlett kanskje? Anonymous poster hash: e05f5...bdb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #15 Skrevet 5. desember 2013 Spar kroppen din for belastningen og fortsett med sko uten hæler til hverdagsbruk. Selv bruker jeg hæler kun i helgene og slikt, jeg har møtt altfor mange eldre damer med dårlig rygg og ødelagte føtter som følge av høye hæler hver dag. Bare et tips.Anonymous poster hash: 8af9f...4b6
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #16 Skrevet 5. desember 2013 Spar kroppen din for belastningen og fortsett med sko uten hæler til hverdagsbruk. Selv bruker jeg hæler kun i helgene og slikt, jeg har møtt altfor mange eldre damer med dårlig rygg og ødelagte føtter som følge av høye hæler hver dag. Bare et tips.Anonymous poster hash: 8af9f...4b6 Jeg kommer ikke til å gå i hæler hver dag, helst vil jeg gå i lave sko. Problemet er at det er klin umulig å finne noe slikt i skobutikkene her, jeg har spurt og får bare til svar at de kun har pene sko med hæler.. Anonymous poster hash: e05f5...bdb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Jeg kommer ikke til å gå i hæler hver dag, helst vil jeg gå i lave sko. Problemet er at det er klin umulig å finne noe slikt i skobutikkene her, jeg har spurt og får bare til svar at de kun har pene sko med hæler.. Anonymous poster hash: e05f5...bdb Så bestill på nett. Man får jo grqtis bytte eller retur, jeg ser ikke helt problemet? heppo.no osvAnonymous poster hash: 8af9f...4b6
Emelia Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 Gå mye med høye hæler, om du så bare skal på butikken eller hente posten. Ikke begynn direkte på 12-16 cm, begynn lavt også tar du høyere etterhvert. Jeg går mest med høyhælte sko, men de få gangene jeg går uten går jeg med loafers! Er delte meninger på hvem som synes loafers er pent, men etter min mening er de det eneste fine skotypen uten hæl.
happiest Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er himla dårlig på navn på sko og klær, men jeg tenker en sko til utebruk som går litt opp på foten. Ankelstøvlett kanskje? Anonymous poster hash: e05f5...bdb ankelstøvlett skal nok være lett for en nybegynner
Gjest Lille-pus Skrevet 6. desember 2013 #20 Skrevet 6. desember 2013 Et helt generelt råd må være å velge sko som sitter godt på foten, enten hælen er 5 eller 15 cm. Sitter ikke skoen godt rundt foten så blir den 'ugrei' å gå på, og jo større høydeforskjell mellom hæl og forfot.. jo viktigere er vinkelen på skolesten og passformen på skoen. 8 cm er for veldig menge en god høyde som de fint klarer gå med, lenge. Om du ikke har hatt hæler på skoene tidligere så kan det være smart å starte med 5 cm. - uansett er det aller viktigste å velge et par sko som du føler sitter godt på din fot, som er anatomisk korrekte og som du klarer å gå med. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå