Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hvor mye av en eksamensbesvarelse ("i prosent") må være riktig for å bestå? Er økonomisk utdanning, og oppgaveomfanget regnes i prosent osv.

Finner ikke ut av det. 40%? 50%? Altså for å stå, laveste karakter E.

(Høyere utdanning, høgskole)

Hilsen en stresset skippertaksstudent :(

Anonymous poster hash: 23c4e...603

Fortsetter under...

Det er ingen fasit på dette. Men det pleier være sånn ca 40% rett. Men det kommer faktisk litt an på hvordan medstudentene dine har gjort det og sånne ting.

Anonymous poster hash: 2e377...da3

Det kommer jo ann på selve faget, og det kan variere fra skole til skole.

Faget er Innføring i bedriftsøkonomi, og er en 4 timers skriftlig eksamen uten hjelpemidler annet enn kalkulator

Anonymous poster hash: 23c4e...603

Annonse

NTNU har en fast skala som visstnok brukes på hele NTNU:

90-100 %: A

80-90 %: B

60-80 %: C

50-60 %: D

40-50 %: E

På mitt studium (ved et annet universitet) har vi hatt forskjellige grenser for ståkarakter. Hadde 50 % på én eksamen, 60 % på én annen eksamen, og 70 % på to eksamener, det er vel de jeg husker grensene for. Synes ikke det har vært noen sammenheng mellom ståkarakterkrav og hvilke fag som har vært vanskelige/arbeidskrevende...

Anonymous poster hash: 52092...ebd

Jeg skal ha en lignende eksamen på fredag, dette er det vår faglærer har oppgitt.

Normer for fastsettelse av karakter på regneoppgaven:

Evalueringen følger en standard som flere faglærere i dag benytter innenfor bedriftsøkonomiske fag. Karakter

Krav til riktighet

A

bedre enn 85%

B

bedre enn 70 %

C

bedre enn 57%

D

bedre enn 47%

E

40 % eller mer

F

mindre enn 40%

Endret av Naria

Annonse

Mener det var 40 % på bedriftsøkonomi der jeg studerte, men at det var en del som var viktigere enn resten, slik at det også ble krav om hvor mye man måtte ha riktig på bare den delen.

På BI der man hadde både bedriftøkonomi og regnskap sammen hjalp det ikke om man fikk alt riktig på bedøkdelen dersom man ikke besto regnskapsdelen.

Anonymous poster hash: ddbfe...925

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...