heiduderborte Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er en student som har kjempelyst på en valp elsker dyr og har vokset opp med hunder, hva er ulempene, og vil det bli masse utgifter utenom selve hunden og mat?
Ruby_Tuesday Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Jeg er student selv, og har to hunder. Jeg er veldig glad for at jeg kjøpte dem, men det er mye ansvar. Man må gå tur flere ganger dagen, og gi dem masse oppmerksomhet. Økonomisk har det ikke alltid vært så lett, siden den ene hunden vår til tider har vært ganske syk. Men nå har vi iallefall forsikring på begge!
Portvinpiken Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Kostnadene varierer jo, men i tillegg til kjøpesummen kommer forsikring, vaksine og andre evt. veterinærutgifter, valpekurs, utstyr, evt. hundepass om du ikke har mulighet til å være hjemme med valpen den første tiden, og senere når det blir lange dager. Ulempene er at du må holde deg hjemme de første ukene og deretter ikke gå ut etter at du kommer hjem... Hunden kan jo ikke være alene hjemme hele dgen + om kvelden hvis man skal ut å møte venner. Helgene blir også begrenset, for da vil/bør man jo tilbringe hele tiden med hunden. Man bør også være instilt på sosialisering, og miljøtrening de første par årene for å legge et godt grunnlag. En hund tar tid og koster penger.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Slenger meg på denne! Skal også ha min første valp snart, hva er ting å tenke på som du kanskje ikke visste om før du fikk hund? Anonymous poster hash: 57baa...010
Portvinpiken Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Slenger meg på denne! Skal også ha min første valp snart, hva er ting å tenke på som du kanskje ikke visste om før du fikk hund? Anonymous poster hash: 57baa...010 Å få en hund som har seperasjonsangst for eksempel. Krever mye jobb og tålmodighet. Hunder som ødelegger og er destruktive pga. seperasjonsangst osv.