Gå til innhold

Bør barnehagen si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg og lillejenta skulle ta kveldsstellet tidligere ikveld oppdaget jeg et bitemerke på armen hennes. Det kan jo alltids være at det har gått stille for seg, og at hun ikke gråt da det skjedde, men det er vel ganske lite sannsynlig, siden det tross alt ga merke.

Er ikke dette slikt barnehageansatte burde gi beskjed om når vi henter, eller er det for mye å forvente?

Jeg skjønner jo at dette sikkert ikke er så uvanlig blant så små barn, men det hadde jo vært fint å få beskjed når noe har skjedd...

Anonymous poster hash: 99007...2d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de ansatte ikke så dette bitemerket?

Skrevet

Det var en runde med biting i mini sin bhg like etter oppstart. Da fikk foreldrene til den bitte beskjed ved henting begge gangene og at de holdt et ekstra øye for å få greie på hvem det var. De hadde altså ikke oppdaget selve bitingen, men hørt gråt ene gangen og sett merket ved bleieskift andre gangen.

Hvis de vet om det bør de si fra. Du bør også si fra så de kan følge med.

Anonymous poster hash: ebc5b...ea3

Skrevet

Har nettopp vært gjennom en periode med biting på avdelingen. Et barn prøvde og å bite et annet gjennom "krypetunell". Dersom vi ser at barn blir bitt, så får foreldre beskjed med en gang de kommer og henter.

Til tider går det fort. Har sittet "bitevakt" med et barn og da et barn strakk armen frem for å ta en lego, så kastet barnet seg frem og prøvde å bite. Han gikk og forbi et barn som satt på gulvet og beit det i hodet.

Nå er barna våre inne i dytte perioden. :(

Anonymous poster hash: 12642...a7a
Skrevet

Hva i all verden er det med barn som biter egentlig? Jeg vet ikke mye om barn, er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 38031...b61
Skrevet

Det er noen barn som biter av en eller annen grunn.. andre slår eller sparker eller kaster ting. De gangene jeg har vært borti det har det vært en eller annen form for frustrasjon og de har liksom mistet hodet helt.

Jeg synes ikke du kan forvente at barnehagen har full oversikt over alle slike "småskader" som skjer. Det er ikke lett å se om barn koser eller biter av og til. Men du kan jo si i fra på en pen måte om bitemerket og gjøre dem oppmerksom på at de kanskje har en liten vampyr på avdelingen.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Hva i all verden er det med barn som biter egentlig? Jeg vet ikke mye om barn, er dette vanlig?

Det er ganske vanlig.

Nå er min minste inne i en bitefase. Han er 15 mnd, og har ikke så mye språk. Han biter ofte i frustrasjon.

Vi får beskjed i bhg hver gang han har bitt noen, og om han har blitt bitt.

Gjest tb_xtra
Skrevet

Hvorfor tar du det ikke bare opp med de ansatte da? Kan jo være mange grunner til at de ikke har oppdaget dette.

Skrevet

Faktisk tror jeg de setter pris på å bli fortalt om slike ting, bare ikke vær anklagende.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å i fra/spørre i bhg ved henting eller dagen etter hvis jeg oppdager merker på barna. Det er ikke noe anklagende eller om hvem som har gjort det, bare sier "jeg så at Linn hadde fått et bitemerke på armen i går" og så pleier de å fortelle noe om det, eller at de skal undersøke med de som var på jobb hva som har skjedd. Viktig at personalet er obs på sånt, og viktig for meg å vite at de har kontroll/oversikt.

Vår bhg skriver også opp skader (utover "det normale"...) bak navnet på hentelisten. "ble bitt i armen" eller "falt og dunket hodet" etc.

Anonymous poster hash: 3fd1c...fa1
Skrevet

Småen biter litt for tiden, men bare meg. Han gjør det når han skal kose. Tror det er for å teste. Det er noe nytt han har funnet ut at han kan gjøre, og noen ganger fører det til at mamma roper "au" og det er veldig morsomt...for ham... :-P Han har enda ikke bitt tannmerke, bare rødt. Han er inne i en fase der han er litt voldsom med det meste og skal teste grenser. Ikke uvanlig for barn på hans alder (13mnd).

Anonymous poster hash: ebc5b...ea3

Skrevet

Min på 1,5 år har hatt bite- og kloremerker nesten daglig i to uker. Fikk alltid beskjed om hva som hadde skjedd ved henting, men selvfølgelig ikke hvilke barn. De hadde en ansatt som spesielt passet på barnet som klorte og beit, og ser ut som det har bedret seg nå. Uansett veldig ok med info fra barnehagen.

Skrevet

De ansatte har mange barn å passe på. Da kan man ikke få med seg alt som skjer selv om det er ønskelig. Det er helt vanlig at barn får merker, skrubbsår, loppebitt osv... Dersom du lure så kan du jo spørre i bhg om det er skjedd noe spesielt siden hun har et bitemerke. Alle steder jeg har jobbet har de ansatte vært flinke til å informere om smått og stort. Det handler generelt sett om barnet blir sett av de voksne i barnehagen. Det gjør det som regel.

Anonymous poster hash: 236a7...82b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...