Gå til innhold

Tegn på at hun er bifil/lesbisk/bisexuell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har nylig avsluttet et forhold med en kvinne, og hadde og fortsatt har en mistanke om at hun muligens kunne være bifil, lesbisk eller biseksuell.

Vi er begge litt over 40 år.

Da vi var sammen hadde vi en veldig åpen dialog omkring antallet sexpartnere og seksuell erfaring for øvrig. Etter mitt inntrykk var hun ærlig i det hun opplyste. Hun kunne også opplyse at hun hadde hatt noen tilfeller med 3-kant KKM, der hennes interesse var kvinnen. Årsaken til at hun hadde vært med på dette var pga hennes interesse for kvinnekroppen, og muligheten til å sjekke dette nærmere ut. Hun la altså ikke skjul på at hun ble fascinert av kvinner, men samtidig at hun aldri i livet kunne bli kjæreste med en kvinne. Ei heller hadde hun lyst til å ha sex med en annen kvinne på nytt, men gjentok flere ganger at hun ble fascinert. Hun hadde for øvrig, i følge henne selv, hatt rundt 30 sexpartnere inkl tilfellene med 3-kantene. Veldig mange av disse erfaringene hadde hun gjort over kun kort tid. Hun kalte seg seksuelt frigjort, selv om jeg ikke er sikker på om hun egentlig var klar over hva som ligger innenfor denne definisjonen.

Forholdet vårt begynte å skrante etter noe tid, og vi gikk til slutt fra hverandre. Så vidt jeg vet var hun ikke utro mot meg, og har heller ingen mistanke om dette.

Da jeg var i forhold med henne, oppfattet jeg henne flere ganger som forvirret. Seksuelt fungerte vi optimalt, men som kjærester i hverdagen gikk det veldig opp og ned. Det var liksom som om jeg aldri helt fikk klarhet i hva hun var forvirret av, og hun ga også uttrykk for at hun ikke helt forstod hva som gikk av henne. I en samtale jeg hadde med henne etter bruddet var hun til og med innom om hun kanskje var bifil i en kjapp kommentar, men gikk kjapt videre så jeg rakk ikke å snakke med henne om dette noe ytterligere. Denne kommentaren ble sagt i en kontekst der hun samtidig ga uttrykk for at hun ikke forstod hvorfor hun ikke fikk dypere følelser for meg, med utgangspunkt i at jeg var slik en flott og sjelden fyr. Jeg fikk for øvrig også tilbakemeldinger fra henne flere ganger på at jeg var et kupp, og at alt skulle ligge til rette for at vi hadde en framtid sammen.

Mulig dette ble noe rotete og kunne helt sikkert vært mye mer detaljert. Det jeg egentlig lurer på om det er noen kvinner med slik legning som eventuelt kunne ha kommentert mitt innlegg og gjerne gitt meg noen innspill på hvilke tegn jeg kunne ha kikket etter? Etter bruddet er jeg nå i fasen der jeg leter etter flere svar, for helt ærlig så forstår jeg ikke hva som egentlig gikk galt mellom oss. Kan det være at hun rett og slett ikke "har kommet ut av skapet"?

Takk til alle som tar seg tid til å lese og kommentere :)

Anonymous poster hash: 49685...7b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen kvinner som ikke er heteroseksuell her inne altså?...

:klo:

Skrevet

Man kan ha seksuell kjemi med noen uten å ha 'forholdskjemi' med dem, og da hjelper det ikke hvor fantastiske de er og at alt annet ligger til rette for at forholdet skal fungere.

Det kan skje uavhengig av legning, og for meg høres det ut som det er nettopp det som har skjedd her. :vetikke:

• Liker 5
Skrevet

Man kan ha seksuell kjemi med noen uten å ha 'forholdskjemi' med dem, og da hjelper det ikke hvor fantastiske de er og at alt annet ligger til rette for at forholdet skal fungere.

Det kan skje uavhengig av legning, og for meg høres det ut som det er nettopp det som har skjedd her. :vetikke:

Mulig jeg misforstår deg men du mener jeg og x'n hadde seksuell kjemi, og ikke forholdskjemi? Jeg takker for svar, men det var egentlig ikke det jeg lurte på. Vi fungerte stort sett veldig bra som kjærester! Men hun hadde til stadighet "issues" som for meg var vanskelig å forstå, og som jeg lurer på hadde bakgrunn i at hun var forvirret over sin egen legning.

Essensen i mitt spørsmål til kvinner annet enn heterofil, var altså tegn/symptomer på at hun kunne være noe annet enn heterofil! Uten å skjære alle over en kam så regner jeg med det kan være diverse likhetstrekk som kan gå igjen?

Skrevet

Jeg kan tilføye at x'n var en meget nøye og ærekjær person, som var veldig opptatt av at det meste skulle være korrekt både på jobb og ellers. Hun kom også fra en familie, som jeg vet hadde tatt det særs negativt hvis hun hadde sluppet bomben om at hun var noe annet enn heterofil. Jeg så både under forholdet, samt nå i ettertid at hun var veldig opptatt av "fasade". Hun så også veldig opp til sin familie, og hadde stor respekt for disse. Summert sett sammen med en hel del andre faktorer så virker det derfor for meg som at hun kanskje var redd for å erkjenne ovenfor seg selv at hun hadde en annen legning.

Skrevet

Det finnes ingen tegn på at noen er bifil eller lesbisk. Den eneste sikre måten å finne ut av det på, er ved å spørre personen det gjelder.

Du likte kanskje denne dama veldig godt, og da er det jo forståelig at du søker forklaringer på hvorfor forholdet ikke fungerte, men for meg virker det egentlig bare som du overtolker ting hun har sagt og gjort.

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns du oppgir litt for lite informasjon til at jeg klarer å se nøyaktig hva problemet deres var. Det blir litt for generelt. Men siden hun hadde seksuelle erfaringer med kvinner og en gang nevnte at hun kanskje var bi kan jo det være en mulighet

Før jeg fant ut at jeg var lesbisk datet jeg gutter, men jeg klarte ikke engang å kysse dem fordi det føltes feil, så jeg gikk aldri inn i noe forhold. Jeg vet imidlertid at mange skeive kvinner er sammen med menn før de finner det ut, rett og slett fordi de følger normen i samfunnet og er redde for å være annerledes. Jeg prøvde også lenge å like menn, men det var alltid noe feil som jeg ikke visste hva var.

• Liker 2
Skrevet

Mulig jeg misforstår deg men du mener jeg og x'n hadde seksuell kjemi, og ikke forholdskjemi? Jeg takker for svar, men det var egentlig ikke det jeg lurte på. Vi fungerte stort sett veldig bra som kjærester! Men hun hadde til stadighet "issues" som for meg var vanskelig å forstå, og som jeg lurer på hadde bakgrunn i at hun var forvirret over sin egen legning.

Ja, jeg oppfattet det slik ettersom du sier at dere fungerte optimalt seksuelt, men at det det gikk opp og ned som kjærester i hverdagen.

Du skriver også at hun ikke forsto hvorfor hun ikke utviklet dype følelser for deg. Bifile kan utvikle dype følelser for menn, så der ser jeg ikke helt sammenhengen. Og hvis hun er lesbisk, synes jeg det er merkelig at sexlivet fungerte perfekt over tid.

Så for meg blir altså den mest sannsynlige forklaringen at du ikke var 'den rette' for henne.

Essensen i mitt spørsmål til kvinner annet enn heterofil, var altså tegn/symptomer på at hun kunne være noe annet enn heterofil! Uten å skjære alle over en kam så regner jeg med det kan være diverse likhetstrekk som kan gå igjen?

Nei, det eneste likhetstrekket er å bli tiltrukket av og forelske seg i kvinner.
  • Liker 2
Skrevet

Spør henne rett ut?

Anonymous poster hash: 33447...797

Skrevet

Spiller det virkelig noen rolle?

Ja, for meg så! Hvorfor lurer du på det, og er det egentlig behøvelig å måtte gi en nærmere begrunnelse på det?

Skrevet

Ja, for meg så! Hvorfor lurer du på det, og er det egentlig behøvelig å måtte gi en nærmere begrunnelse på det?

Skjønner bare ikke hvorfor du skal plage deg med dette når det er slutt for lengst. Ingen her kan vite det uansett..

Skrevet

Trenger ikke være bi (-fil, -seksuell) for å kunne like en trekant med en av hvert kjønn. Det har mer med situasjonen å gjøre, ofte, uten at jeg vet hvordan x'en din er altså.

Folk blir seksuelt tent av ulike settinger, antrekk, ting, fetsjer, rollespill osv. Og jeg tror at kos med samme kjønn i en gitt setting kan inngå i dette her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...