Gå til innhold

Hva synes du EGENTLIG om stemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vi må hilse pent, tørrprate og rett og slett oppføre oss ordentlig med dere syemødre.. Men hva er våre egentlig tanker? For min del må jeg innrømme at jeg ikke liker stemor til barna i det hele tatt .. Men ingen spess grunn. Ikke ønsker jeg gubben tilbake og hun er høflig osv.. Men nei, blir bare noe gæærnt der.,

Anonymous poster hash: 36eca...13e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare forestille meg hvor ille det ville vært visst jeg måtte forholdt meg til stemor og stefar til barnet mitt. Eneste man bør gjøre er å bli godt kjent med dette mennesket, slik at man vet hva man faktisk sitter å sier til seg selv.

Anonymous poster hash: dd9d2...065
Skrevet

Syns hun virket veldig koselig i begynnelsen, men så begynte hun å snakke til meg som jeg ikke har peiling på barn ( jeg har tre barn hun har ingen )

Nå vil hun og barnefaren ha barnet vårt over på melke og gluten- fri diett selv om det ikke har noen form for allergi eller intoleranse, umulig å diskutere det med dem fordi jeg da bare får høre at jeg ikke har peiling på kosthold.

Det toppet seg for meg da hun med nesa i sky uten å ense meg et blikk eller et ord forsøkte å true seg med inn på familievernkontoret da vi skulle lage samværsavtale.

Så nei, jeg liker ikke den bedrevitende personligheten hennes, og syns det er synd at barnet mitt må tilbringe tid med en så belærende personlighet som tror at ydmykhet og jantelov er en og samme ting.

Håper for Guds skyld ikke barnet blir preget og blir en bedreviter!

Anonymous poster hash: 2f747...9e3

• Liker 1
Skrevet

Stemoren til sønnen min er en kjempe hyggelig dame. Synes vel kanskje hun har blitt vel glad i sønnen min og vier hans nesten mer oppmerksomhet enn hennes egne. Problemet er at hun av en eller annen grunn er sjalu på meg og ikke vil at jeg og barnefar skal ha så mye kontakt!

Gjest avocadoen
Skrevet (endret)

Min stemor har vært min stemor siden jeg var 3-4. Hun er for meg som en ekstra forelder :)

Edit: så nå at denne handler om stemor til barna, men jeg vet at min mor ikke liker min stemor ihvertfall, men min mor liker ikke noen på farssiden og hater pappa mer enn det hun hater min stemor, så ja.

Endret av avocadoen
Skrevet

Min eks har vel hatt sånn 10-12 damer i løpet av de 16 årene som har gått siden vi gikk hvert til vårt. Jeg kunne ikke tenkt meg den mannen igjen om han var siste mann på jord, og har heller aldri gitt signaler til han eller noen av damene om at jeg kunne tenkt meg å pleie omgang med ham mer enn det som er høyst nødvendig.

Likevel har samtlige av disse damene hatt problemer med enten meg eller vårt barn, eller helst begge deler. Jeg har ikke hatt noen form for kommunikasjon med dem, men merker godt når det har kommet nye kvinner i livet hans. Da har det vært omrokkeringer på samvær, ferier, bidrag og alt som har med økonomi. (Det har hendt at barnet har vært tvunget til å betale egen mat under samvær).

Har kommet fram til at det er mannen selv som forteller "skrøner" til disse damene, og hvordan denne sjalusien oppstår kan ikke være annet enn at han har selektiv hukommelse og snakker for mye om fortida.

Tenk litt over det dere som går inn i forhold som stemor :)

Skrevet

Jeg missliker min stemor og stefar. Hvorfor er det sånn at jeg må få de værste steforeldrene, når mine foreldre er verdens herligste? ...

Skrevet

den tidligere stemoren min har jeg fortsatt mye kontakt med, og hun er verdens snilleste person. hun er som mamma nummer to for meg.

nåværende stemor har jeg ikke godt forhold til. hun og pappa bor ti minutter unna meg, men jeg har kun vært hjemme hos dem en gang siden de ble sammen for 7-8 år siden. hun er hyggelig hvis hun vil, men behandler ikke pappa noe godt.

Anonymous poster hash: 69404...231
Skrevet

Jeg er sammen med en mann som har 2 barn fra før, og jeg har 1 barn selv. Vi flytter sammen neste høst. Kjæresten min har barna sine annenhver uke, mens jeg har hovedomsorgen for mitt. Jeg har ikke møtt eksen hans ennå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...