AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Skal kjøpe meg sykkel til bruk for trening, men blir neppe å delta på løp og lignende med det første. Hvordan sykkel bør jeg velge? Anonymous poster hash: 00f58...d75
Gjest bustyvel Skrevet 4. desember 2013 #2 Skrevet 4. desember 2013 Hvordan skal du trene? Hvilket terreng vil du trene i?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #3 Skrevet 4. desember 2013 Trene på vei stort sett. Mot landet. Anonymous poster hash: 00f58...d75
Wiggins Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 (endret) Selv om du ikke skal sykle ritt vil jeg anbefale en middels racersykkel så lenge du skal trene sykling på landeveien. Det er selvsagt litt mer treningseffekt i å trene på en hybrid enn en racer, siden raceren er lettere og går mer aerodynamisk. På den annen side er det mye mer motiverende å trene når sykkelen svarer når du tråkker. Har du først prøvd å sykle på racer vil du aldri gå tilbake til å trene på hverdagssykkel. Nå er det virkelig tida for å gjøre gode kjøp på sykkelfronten, si i fra hvis du trenger tips, og i så fall hvilket budsjett du har. Selv om du i første omgang skal bruke sykkelen kun til trening må du ikke finne på å sykle på racer uten sykkelbukse og sykkeltrøye, da kommer stilpolitiet og tar deg. Jeg sier ikke det bare som en spøk, det veldig mye mer komfortabelt å sykle i sykkelklær når man skal sykle langt enn vanlige klær. Dessuten har sykkeltrøyer hendige lommer bak på ryggen til bananer, energibarer, ekstra slange, pumpe etc. Endret 4. desember 2013 av Wiggins
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Tenkte først på racer, men koster jo en del, og vet ikke om jeg vil bruke den så mye at det føles verdt alle pengene. Hvis det funker bra med en hybrid. Vil gjerne ha noen tips om sykkel ja Du er selv aktiv innen denne sporten? Anonymous poster hash: 00f58...d75
Wiggins Skrevet 5. desember 2013 #6 Skrevet 5. desember 2013 Jeg er aktiv syklist så det holder ja! En god hybridsykkel koster nesten like mye som en tilsvarende racer, det er bare det at det omtrent ikke lages hybridsykler i samme kvalitet som de beste racerne, derfor kan der virke som om de er billigere. Du får racere helt ned i 5000 kroner nå, http://www.oslosportslager.no/produkt/everest-imagma-racersykkel-28286.aspx. Sjekk hele utvalget til Oslo Sportslager her: http://www.oslosportslager.no/produktkategori/racersykkel-4-2828.aspx Det er veeeldig mye morsommere å sykle på en karbonramme enn på en aluminium. Hos Oslo Sportslager får du Everest Sempione med karbonramme til 9999 spenn. Sjekk for all del ut andre forhandlere, f. eks. den norske nettbutikken www.bikeshop.no. De har fysisk butikk på Skoppum i Vestfold.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Tusen takk Gleder meg til å begynne Anonymous poster hash: 00f58...d75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå