Gå til innhold

Spirulina, chlorella og hvetegress

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund tilbake tok jeg en kombinasjon av dette hver morning blandet i et glass med eplejuice. Husker at huden min glødet sånn. Men vet ikke om jeg føler at det er sunt eller om det bare er noe høykonsentrerte greier som kroppen egentlig klarer seg best uten. Opptatt av å være sunn og vurderer å begynne igjen. Hva er deres synspunkter og erfaringer??

Anonymous poster hash: 7a6f1...597
Skrevet

Har prøvd et glass hvetegress og holder på å bli ferdig med et glass spirulina (pulver).

I begynnelsen syns jeg det smakte greit. Nå ser jeg frem til å bli ferdig med det. Har liten tro på at det hjelper merkbart for noe. Det er mest hype fra en bransje som tjener store penger på naive kunder på jakt etter den beste helsen. I tillegg, hvis du søker på spirulina ser du at det er betenkligheter rundt det, pga forurensninger (eks).

Anonymous poster hash: 75454...ec2
  • Liker 1
Skrevet

I tillegg, hvis du søker på spirulina ser du at det er betenkligheter rundt det, pga forurensninger (eks).

Anonymous poster hash: 75454...ec2

Dette kommer an på hvilket merke man velger. Det er lurt å sjekke hvilke som er best før man kjøper, og det er stort sett når man handler på nett at man står i fare for det.

Sånn ellers har det vært en del forskning på spirulina med positive resultater, men da i forhold til hjerte/karsykdom.

Jeg spurte en gang en helt nøytral klinisk ernæringsfysiolog om grønne drikker som disse bare er tøys, og da fikk jeg i svar at det er ikke tøys i forhold til at det inneholder masse bra næring, men det er ingenting i de man ikke kan få gjennom et vanlig, sunt kosthold. Så om det er nødvendig eller ikke, vil jeg si kommer an på hvordan man spiser ellers. I beste fall får man god effekt, i verste fall er det bortkastede penger :)

Men en annen ting jeg liker med spirulina og andre grønne drikker er at jeg merker at mange (meg selv inkludert) har en tendens til å spise sunnere ellers i hverdagen om de også drikker dette, fordi man vil liksom ikke ødelegge den grønne shaken med en sjokolade senere på dagen ;) Om man føler seg freshere av å drikke grønne greier, så hei, kjør på!

Skrevet

Hvilken type spirulina anbefaler dere da? Som er ren og ikke forurenset? jeg får ikke ned pulveret, uansett hva jeg blander med så brekker jeg meg, så jeg tar det i tablettform.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...