AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Hei. Jeg skal ønske meg en kaffemaskin til jul. Ønsker en kapsel kaffe maskin, og ikke vanlig trakter. Det finnes jo ett hav med forskjellige maskiner, så da lurer jeg på hvilken du har og hvilken du anbefaler! Nespresso eller Dolce gusto? http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/D110BLACK?$prod_discontinued$ http://nl.krups.be/NR/rdonlyres/8C852F02-963A-4568-BB62-73B80C527E5C/32836/KP5000_DolceGusto_grisfonce_MA2.jpg Anonymous poster hash: 241ad...df5
Lea2 Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 (endret) Har hatt begge (Dolce Gusto før, Nespresso nå) og vil ikke tilbake. Men det kommer an på hvilken type kaffe du liker også. Den store forskjellen på de to er at Nespresso har kun kaffe/espresso av typen svart og at du må tilsette melk og annen smak selv (eller bruke den maskinen med egen melkebeholder). Mens Dolce Gusto har et større utvalg av både varme og kalde drikker som ikke er kaffe (kakao, te, iste). Jeg synes kapslene til Dolce Gusto var veldig store og aldri sluttet å renne. Den var generelt litt tregere enn Nespressoen og kaffen var middels god (lite utvalg av vanlig espresso/kaffe). Men jeg drikker kun svart kaffe og aldri med melk/smak. Jeg har forresten Nespresso Pixie. Endret 3. desember 2013 av Lea2
OppNedPåAlt Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Jeg har Nespresso. Drikker veldig sjeldent kaffe hjemme, men da setter jeg pris på en skikkelig god kaffe, noe jeg føler jeg får med kapslene til Nespresso. Jeg har den som har integrert melkeskunmer. Føler ikke det er nødvendig, ville heller hatt utenom 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #4 Skrevet 4. desember 2013 Jeg synes kapslene til Dolce Gusto var veldig store og aldri sluttet å renne.Når man hever den armen som "piggen" sitter i, slutter de å renne. Noen smådrypp og så er de greie. Jeg pleier å klemme dem tomme for vann over vasken, før jeg kaster dem i søpla, så slipper jeg vannsøl irestavfallet. Er veldig fornøyd med smakene både på kaffetyper og kakao. Anonymous poster hash: 9562a...b45
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #5 Skrevet 4. desember 2013 Når man hever den armen som "piggen" sitter i, slutter de å renne. Noen smådrypp og så er de greie. Jeg pleier å klemme dem tomme for vann over vasken, før jeg kaster dem i søpla, så slipper jeg vannsøl i restavfallet. Er veldig fornøyd med smakene både på kaffetyper og kakao. Anonymous poster hash: 9562a...b45 Syntes mine rant og rant hele tiden jeg. Dvs om jeg ikke klemte dem over skikkelig vasken, men kastet dem i søpla. Det ble en del søl i søppelspannet i løpet av de tre årene jeg hadde min. Jeg fant bare en kaffe (og da mener jeg kaffe, ikke andre typer drikke, som var skikkelig bra og den ble etter hvert vanskelig å få tak i.
loffen Skrevet 4. desember 2013 #6 Skrevet 4. desember 2013 Jeg har prikk lik den Nespressomaskinen du linket til, og jeg elsker den!
Hoppetaujenta Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Jeg har Dolche Gusto og er fornøyd med smaken, men jeg skulle også gjerne hatt en maskin som stoppet av seg selv før koppen var full. Noen ganger går det nesten galt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Nespresso. Dolce Gusto er crap! Anonymous poster hash: ff9d4...32f 2
^^Belle^^ Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Jeg har Dolche Gusto og er fornøyd med smaken, men jeg skulle også gjerne hatt en maskin som stoppet av seg selv før koppen var full. Noen ganger går det nesten galt. De nye Dolce Gusto-maskinene gjør det. ---- Vi har den Dolce Gusto-maskinen du linker til her. Har hatt Nespresso tidligere. Jeg var veldig fornøyd med begge to, men hvilken du bør velge kommer an på hvilken kaffe du liker tenker jeg. Liker du svart kaffe bør du velge Nespresso. Kaffen derfra er virkelig supergod! Men om du liker cappuccino, latte osv. ville jeg valgt Dolce Gusto. Jeg har selv skikkelig kvern, melkeskummer og presskanne utenom, så derfor er Dolce Gusto perfekt for meg, bare for å få en rask kaffe når det trengs. Jeg pleier forresten å legge kapslene i en brødpose, da slipper man gris i søpla.
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Enig med Belle! Om det går mye svart kaffe og man er relativt kresen når det gjelder smaken på denne, så er Nespresso et godt valg. Kaffen er virkelig god. Om man ikke drikker mye svart kaffe, men heller andre varme drikker, så er Dolce Gusto en bedre løsning. Etter at jeg kjøpte min endret de utvalget på vanlig kaffe her jeg bor. Til slutt fikk nesten man bare kjøpt den svarte boksen (espresso) og den synes jeg er for skarp. Resten var bare kaffe med melk eller kakao og andre drikker. For å få de to sortene jeg ønsket måtte jeg reise til et større varehus eller spesielle butikker der de førte disse. Og grunnen til at jeg skaffet meg akkurat Dolce Gusto var nettopp at man fikk kapsler i butikkene og ikke måtte bestille på nett. Jeg fant en eller annen løsning på kapselproblemet etter hvert også, men jeg merker at det ble mye lettere med de mindre Nespressokapslene som blir helt tomme for vann. I tillegg er det så deilig at de havner inni maskinen av seg selv og at man bare tømmer beholderen når den er full.
Gjest SweetSunshine Skrevet 4. desember 2013 #11 Skrevet 4. desember 2013 Hvis du er glad i kaffe, så hadde jeg uten tvil valgt Nespresso. Jeg fikk Dolce Gusto maskinen til jul i fjor og har nå smakt meg gjennom mange av drikkene. Det jeg bruker den til per d.d. er kun til svart kaffe og varmt vann, og når det gjelder svart kaffe synes jeg nespresso sitt utvalg er mye bedre. Jeg har prøvd bla. nesquick, varm sjokolade, te med ferskensmak, te med sitronsmak, kaffe latte og chai latte, men jeg kommer nok aldri til å kjøpe disse igjen. Det må nevnes at jeg litt kresen på slikt da. Jeg lager meg heller en god kopp kakao eller trekker te som jeg liker enn å lage noe som bare smaker sånn helt ok. Men hvis du har barn som liker sånne type drikker, så er det jo helt klart en fordel med denne maskinen.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #12 Skrevet 4. desember 2013 De nye Dolce Gusto-maskinene gjør det. ---- Vi har den Dolce Gusto-maskinen du linker til her. Har hatt Nespresso tidligere. Jeg var veldig fornøyd med begge to, men hvilken du bør velge kommer an på hvilken kaffe du liker tenker jeg. Liker du svart kaffe bør du velge Nespresso. Kaffen derfra er virkelig supergod! Men om du liker cappuccino, latte osv. ville jeg valgt Dolce Gusto. Jeg har selv skikkelig kvern, melkeskummer og presskanne utenom, så derfor er Dolce Gusto perfekt for meg, bare for å få en rask kaffe når det trengs. Jeg pleier forresten å legge kapslene i en brødpose, da slipper man gris i søpla. Både jeg og samboeren liker best kaffe med melk, cappuccini, latte osv Burde vi da gå for Dolce gusto? Anonymous poster hash: 241ad...df5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #13 Skrevet 4. desember 2013 Hvis du er glad i kaffe, så hadde jeg uten tvil valgt Nespresso. Jeg fikk Dolce Gusto maskinen til jul i fjor og har nå smakt meg gjennom mange av drikkene. Det jeg bruker den til per d.d. er kun til svart kaffe og varmt vann, og når det gjelder svart kaffe synes jeg nespresso sitt utvalg er mye bedre. Jeg har prøvd bla. nesquick, varm sjokolade, te med ferskensmak, te med sitronsmak, kaffe latte og chai latte, men jeg kommer nok aldri til å kjøpe disse igjen. Det må nevnes at jeg litt kresen på slikt da. Jeg lager meg heller en god kopp kakao eller trekker te som jeg liker enn å lage noe som bare smaker sånn helt ok. Men hvis du har barn som liker sånne type drikker, så er det jo helt klart en fordel med denne maskinen. Hvordan lager man iste med Dolce gusto egentlig? Er det kapsler for dette? Anonymous poster hash: 241ad...df5
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #14 Skrevet 4. desember 2013 Enten Dolce Gusto for å få ferdige kapsler med melkepulver og hele pakka eller Nespresso med melkebeholder/skummer som dere bruker vanlig melk i. Smaksak og kommer sikkert litt an på om dere er kresne på melkesmaken og om dere vil ha den ekstra jobben med vanlig melk
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #15 Skrevet 4. desember 2013 Ja, det er kapsler for iste. Dolce Gusto lar deg velge varme eller kalde drikker.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #16 Skrevet 4. desember 2013 Både jeg og samboeren liker best kaffe med melk, cappuccini, latte osv Burde vi da gå for Dolce gusto? Anonymous poster hash: 241ad...df5 Nei, da bør dere kjøpe en Nespresso med melkebeholder. Anonymous poster hash: ff9d4...32f
^^Belle^^ Skrevet 5. desember 2013 #17 Skrevet 5. desember 2013 Både jeg og samboeren liker best kaffe med melk, cappuccini, latte osv Burde vi da gå for Dolce gusto? Anonymous poster hash: 241ad...df5 Dersom pris er ingen hindring ville jeg kjøpt Nespresso med melkebeholder. Uten tvil. Men de maskinene er ganske mye dyrere enn Dolce Gusto sine (jeg var raskt innom Nespresso sine hjemmesider nå, og der kostet den billigste 2500 kroner), så det kommer jo helt an på hvor mye penger dere har tenkt å legge i det. (Og når det er sagt ville jeg - om jeg først skulle kjøpt meg noe så dyrt - heller kjøpt en skikkelig espressomaskin til en tusenlapp eller så mer) Dolce Gusto er helt grei i mine øyne, om du ikke er så kresen på kaffe. Jeg klarer ikke å drikke den svarte kaffen derfra, den smaker py! Men de andre typene er helt ok.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #18 Skrevet 5. desember 2013 De er ofte mye dyrere på Nespresso sine sider enn på Elkjøp ol.l. Dessuten pleier de å kjøre kampanjer nå før jul. Jeg kjøpte Nespresso-maskin i bryllupsgave i sommer. Da hadde jeg to alternativer, en til 1400 og en til 1500. Spurte på Nespressobutikken hva forskjellen var og han sa at på den som var hundre kr dyrere så var melkebeholderen noe lettere å rengjøre, så da blir det jo et spørsmål om hvor ofte man bruker den. Anonymous poster hash: ff9d4...32f
Lea2 Skrevet 5. desember 2013 #19 Skrevet 5. desember 2013 Nespressomaskinene koster som regel alt fra 1000 til 2500 og de gir nøyaktig samme resultat mht trykk osv. De ser forskjellige ut (alt fra billigplast til krom og stæsj), dessuten er de jo laget av forskjellige produsenter (Muligens derfor de er dyrere hos Nespresso.. de er jo ikke produsent). Tipper det er en del utgående(?) modeller på salg før jul.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2013 #20 Skrevet 5. desember 2013 Nespressomaskinene koster som regel alt fra 1000 til 2500 og de gir nøyaktig samme resultat mht trykk osv. De ser forskjellige ut (alt fra billigplast til krom og stæsj), dessuten er de jo laget av forskjellige produsenter (Muligens derfor de er dyrere hos Nespresso.. de er jo ikke produsent). Tipper det er en del utgående(?) modeller på salg før jul. Den jeg kjøpte før jul for to år siden er fortsatt i salg, så nei. Tilbudet har tidligere gått ut på at du får en verdikupong hos Nespresso på 400 kr. Anonymous poster hash: ff9d4...32f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå