*melis* Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Jeg vurderer å kjøpe ipad mini til foreldrene mine til jul, men er litt usikker på om det kan bli "smør på flesk" da de allerede har hver sin iphone, som ingen av de egentlig kan å bruke (foreløpig bruker de telefonen kun til å ringe å sende meldinger med). Tanken er at de kan bruke ipad'en til å sjekke nyheter og værmeldinger, nettbank, nett-tv/youtube osv. (da jeg innbiller meg at dette er mye enklere på nettbrett enn en liten iphone når man har svekket syn og store fingre). I tillegg tenker jeg at de kan bruke ipad'en til å lære seg å bruke telefonene sine, slik at de kan ha større utbytte av disse. Men er det bare teit å kjøpe ipad mini til noen som allerede har iphone, og i tillegg ikke kan å bruke de? Er det i det hele tatt noe man kan gjøre med nettbrett som ikke iphone fikser like bra? Eller er det noen som har begge deler,som ikke ville vært forruten ipad?
Lea2 Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Jeg kjøpte iPad 4 til min mor for litt siden. Jeg hadde på forhånd snakket med henne om hva hun burde kjøpe seg og spurte om mini... hun synes den ble altfor liten lese på. De gangene hun ikke bruker mobilen til surfing og sånt vil hun gjerne ha noe litt større. De bruker forsåvidt iPad masse, selv om de har både iphone og bærbar PC. Det leses aviser, sendes epost og spilles litt (kabal), samt vanlige søk på nett. Felles for alt de gjør er at de synes telefonen er altfor liten og har knotete tastatur. Kanskje vurdere iPad4 eller Air i stedet?
*melis* Skrevet 3. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2013 Jeg kjøpte iPad 4 til min mor for litt siden. Jeg hadde på forhånd snakket med henne om hva hun burde kjøpe seg og spurte om mini... hun synes den ble altfor liten lese på. De gangene hun ikke bruker mobilen til surfing og sånt vil hun gjerne ha noe litt større. De bruker forsåvidt iPad masse, selv om de har både iphone og bærbar PC. Det leses aviser, sendes epost og spilles litt (kabal), samt vanlige søk på nett. Felles for alt de gjør er at de synes telefonen er altfor liten og har knotete tastatur. Kanskje vurdere iPad4 eller Air i stedet? Jeg synes vanlig ipad virker så stor og tung (ser for meg at terskelen for sette seg ned med en slik "murstein" i fanget blir litt større?) og ipad air blir dessverre atfor dyrt.
Lea2 Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 iPad4 var på tilbud da jeg kjøpte, ettersom air akurat kom ut. Men den er slett ikke stor og tung eller noen murstein. Alternativet er en bærbar PC for mitt bruk i alle fall. Og min bærbare PC har blitt stående etter at jeg fikk iPad. Telefonen synes jeg er altfor liten til det meste annet enn sms og småsurfing på farten. iPad er til sofabruk, surfing på senga, til film o.l. på reise eller til skole/jobb bruk. En mini hadde blitt for liten for meg også. Da kunen jeg like greit brukt iPhone til slike ting.
Noteknekk Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Jeg synes vanlig ipad virker så stor og tung (ser for meg at terskelen for sette seg ned med en slik "murstein" i fanget blir litt større?) og ipad air blir dessverre atfor dyrt. Vanlig iPad er ikke tung, jeg ligger med den på fanget nå på sofaen og merker ikke spesielt til vekten. Jeg har iphone og da jeg skulle kjøpe iPad så var ikke minien aktuell, syns den blir for liten når jeg likevel har iphonen. Og jeg angrer absolutt ikke på kjøpet, bruker den hele tiden og den er veldig lett å ta med på reise.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Jeg ville gått for vanlig iPad:) Mamma og pappa har hver sin iPhone, og mamma har iPad i tillegg som de begge bruker. Anonymous poster hash: 9a351...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå