Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kopiert en del vitnemål og attester i forbindelse med jobbsøking, men hvem kan stemple disse med "rettkopi"

Jeg vet at de på personalkontoret ved sykehuset kan gjøre det

På kommunehuset

På høyskolen

Men er det andre som kan gjøre det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det så viktig da. Jeg har søkt jobber uten stemplet, har gått greit det. :wink:

Skrevet

Må du ikke egentlig kopiere vitnemål og attester et sted hvor de har dette stempelet da...

For de kan jo ikke garantere for at det er rett kopi dersom de selv ikke har kopiert den....

Skrevet

Takk for raske svar.

det jeg har pleid å gjort er å kopiere dem opp, for så å ha med orginalene slik at de kan kryssjekke med dem når de stempler.

har skjønt det slik at det er tryggest å ha dem stemplet jeg... er detf eil det altså??

Skrevet

Krever de stempel med rett kopi? Jeg har aldri fått det spørsmålet. Husker det var viktig når jeg skulle søke meg inn på skoler, men i jobbsammenheng er det vel ikke så viktig.

Skrevet

Det er tryggest å ha det stempelet, ja.

Det finnes jo steder/institusjoner hvor attester osv uten kopi blir makulert dirtekte, og søkeren avskrevet med en gang.

(og tilbake til det du spør om - ved alle skoler har de vel mulighet for slik "rettkopi-stempel"

Ellers så vet jeg ikke om steder... Politikammeret?)

Skrevet

Tror så godt som ingen arbeidsgivere bryr seg om om kopiene er stemplet eller ikke, det er så enkelt å forfalske både stempelet og selve vitnemålet/attesten at de uansett må velge å enten stole på deg eller ta kontakt med skolen/universitetet/den tidligere arbeidsplassen.

Tror det vanlige blandt dagens arbedssøkere er å bare sende vanlige kopier, og ta med originalene på intervjuet i tilfelle det blir spørsmål om å se originalene der. Kun de steder der det står at arb.giver ønsker attestert kopi sender man det, og det er skjelden de spørr etter det nå lenger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...