Gå til innhold

Hvordan er det å være singel etter 40+?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min fant en ny kjerring og jeg er blitt singel etter et 20 år langt ekteskap. Derfor spørsmålet. Jeg er ikke interessert i å fly på byen og å leke cougar, og jeg vil nok være alene og bo alene i lang tid fremover.

Har noen erfaringer å dele?

Anonymous poster hash: c941e...2c0
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen min fant en ny kjerring og jeg er blitt singel etter et 20 år langt ekteskap. Derfor spørsmålet. Jeg er ikke interessert i å fly på byen og å leke cougar, og jeg vil nok være alene og bo alene i lang tid fremover.

Har noen erfaringer å dele?

Jeg er i lik situasjon som deg, og har vært singel i 1,5 år. Jeg har rett og slett begynt å akseptere at jeg nok kommer til å være singel resten av livet, i alle fall i flere år. Det er så vanskelig å treffe single og greie menn. Det er så alt for mange som bare er ute etter flørt og sex. Gidder ikke fly på byen, gidder ikke være med yngre, gidder ikke de som er mye eldre, gidder ikke ons osv. Skal jeg involvere meg må det være med en fin mann som har vært singel selv en stund og er ferdig med sitt forrige forhold. Men hvor finner man slike? Tror man kan møte dem helt tilfeldig, der man minst venter det og ikke leter. Derfor har jeg roet meg ned og lever et godt liv på egen hånd, med de fine barna mine.

Anonymous poster hash: 0a984...8ba

• Liker 3
Skrevet

Jeg er i lik situasjon som deg, og har vært singel i 1,5 år. Jeg har rett og slett begynt å akseptere at jeg nok kommer til å være singel resten av livet, i alle fall i flere år. Det er så vanskelig å treffe single og greie menn. Det er så alt for mange som bare er ute etter flørt og sex. Gidder ikke fly på byen, gidder ikke være med yngre, gidder ikke de som er mye eldre, gidder ikke ons osv. Skal jeg involvere meg må det være med en fin mann som har vært singel selv en stund og er ferdig med sitt forrige forhold. Men hvor finner man slike? Tror man kan møte dem helt tilfeldig, der man minst venter det og ikke leter. Derfor har jeg roet meg ned og lever et godt liv på egen hånd, med de fine barna mine.

Akkurat slik jeg tenker også :hug:

• Liker 1
Skrevet

Det er ganske kjedelig å være singel etter 40 hvis du fremdeles har litt ild igjen i kroppen. På andre måter, er det et fint og rolig liv, men det er som du sier: få menn å velge mellom.

Anonymous poster hash: 54582...d5c

Skrevet

Gidder ikke fly på byen, gidder ikke være med yngre, gidder ikke de som er mye eldre, gidder ikke ons osv. Skal jeg involvere meg må det være med en fin mann som har vært singel selv en stund og er ferdig med sitt forrige forhold. Men hvor finner man slike? Tror man kan møte dem helt tilfeldig, der man minst venter det og ikke leter. Derfor har jeg roet meg ned og lever et godt liv på egen hånd, med de fine barna mine.

Damer må nok jobbe for det når de har kommet i den alderen. Problemet er at damer aldri har prøvd dette, og da kan det bli vanskelig.

Anonymous poster hash: 08bd6...073

• Liker 3
Skrevet

Må jeg begynne å jakte på menn? Nei det gidder jeg ikke.

Kanskje jeg like godt skal flytte ut på en øde øy.

Skrevet

Damer må nok jobbe for det når de har kommet i den alderen. Problemet er at damer aldri har prøvd dette, og da kan det bli vanskelig. Anonymous poster hash: 08bd6...073

nettopp!

Skrevet

Må jeg begynne å jakte på menn? Nei det gidder jeg ikke.

Kanskje jeg like godt skal flytte ut på en øde øy.

Du må nok jobbe for det du vil ha.

Skrevet

Jeg kan ikke jobbe for noe jeg ikke vet om jeg vil ha. Menn ser på meg men jeg orker bare ikke.

Skrevet

Sprøyt.. fordelen med å være ute på markedet når man er 40 +/- er at en del menn i rett alder blir ledige på samme tid og i tillegg er ferdig med omsorg for egne barn. Men det er da ingen vits i å jakte. Menn møter man over alt. Bare kom deg ut og gjør ting du liker å gjøre, men som du ikke har kunnet gjøre tidligere.

• Liker 2
Skrevet

Men må jeg jobbe for å tekkes en mann, kan jeg like gjerne være singel. Jeg er ikke så ensom alene at jeg på liv og død må ha en mann i livet mitt. Vet at det er lettere å finne en mann hvis man jobber litt hardt for det. Men samtidig kjenner jeg flere som gjør alt som er mulig for å finne en mann (lekker kropp, fine klær, pen, aktiv, osv) men allikevel er de single år etter år. Det er så vanskelig at jeg rett og slett lever mitt liv så godt jeg kan, og så får jeg se hva framtiden bringer. Men noen jakt det gidder jeg rett og slett ikke.

• Liker 1
Skrevet

Du skal ikek jobbe for det og du skal ikke jakte heller. Å være singel er ganske deilig faktisk. Det beste du kan gjøre er å slå deg til ro som singel og trives med deg selv. Plutselig er man klar for noe.. eller ikke. Man trenger da ikke å planlegge, men heller ikke å gi helt opp.

• Liker 3
Skrevet

Du skal ikek jobbe for det og du skal ikke jakte heller. Å være singel er ganske deilig faktisk. Det beste du kan gjøre er å slå deg til ro som singel og trives med deg selv. Plutselig er man klar for noe.. eller ikke. Man trenger da ikke å planlegge, men heller ikke å gi helt opp.

Hva tror du ville skjedd om menn tenkte slik? Å bare la humla suse fører ikke til noe som helst.

• Liker 1
Skrevet

Nå svarer du meg, som ikke er TS. Men jeg svarer deg tilbake allikvel:

Ja, det er faktisk deilig å være singel. Jeg gjør ting som er viktig for meg i mitt liv. Og siden jeg har barn, lever jeg et sosialt og aktivt liv. Jeg har ikke gitt opp, men gjør ikke noe aktivt for å møte noen.

Kanskje jeg dumper rett borti en kjekk og grei mann en dag, får vel håpe det. Men nå er dagene fylt opp av alt annet og ærlig talt vet jeg ikke helt hvordan jeg skulle funnet tid.

Klem til deg, TS! Det tar tid å finne roen på egen hånd. Tror det er lurt å gjøre det før du leter etter en ny mann. :hug:

Skrevet

Hva tror du ville skjedd om menn tenkte slik? Å bare la humla suse fører ikke til noe som helst.

Mange voksne forhold av verdi starter ikke med jakting og sjekking, men at man treffes tilfeldig gjennom jobb eller fritid. Hvem som tar det første skrittet da spiller ikke så stor rolle.

Å aktivt jakte på en partner er sjelden særlig vellykket etter min erfaring.

Skrevet

Å la humla suse er faktisk selve livet!

Å stresse, style seg opp, mase og kjase - er bare nettopp det: Stress.

Skrevet

Jeg er 43 år å har vært singel i 2 år nå, må si jeg storkoser meg! Gjør akkurat som jeg vil, ingen som maser om at jeg må komme å legge meg, ingen gnåling om badet er ledig snart, ikke noe piss på doringen eller tannkrem rester i vasken, ingen stinkrnde sokker som ligger slengt overalt, ingen som er sur om jeg er ute en kveld å kommer ramlende inn døra utpå morgenkvisten engang, osv osv.

Det er så godt å være alene og gjøre som jeg vil. Det beste er at jeg slipper å bekymre meg for om mannen er utro.

Elsker singeltilværelsen, aldri hatt det så godt som nå, å jeg tviler på at jeg noengang vil ha noen ny kjæreste. Skal aldri si aldri da men, det er sånn det føles nå :hoppendeglad:

Anonymous poster hash: 4e9f7...463
  • Liker 6
Skrevet

Nå svarer du meg, som ikke er TS. Men jeg svarer deg tilbake allikvel:

Ja, det er faktisk deilig å være singel. Jeg gjør ting som er viktig for meg i mitt liv. Og siden jeg har barn, lever jeg et sosialt og aktivt liv. Jeg har ikke gitt opp, men gjør ikke noe aktivt for å møte noen.

Kanskje jeg dumper rett borti en kjekk og grei mann en dag, får vel håpe det. Men nå er dagene fylt opp av alt annet og ærlig talt vet jeg ikke helt hvordan jeg skulle funnet tid.

Klem til deg, TS! Det tar tid å finne roen på egen hånd. Tror det er lurt å gjøre det før du leter etter en ny mann. :hug:

Jeg skal ha orden på endel praktiske ting i livet mitt, så jeg får mer enn nok å tenke på for å si det sånn

:hug:

Skrevet

Mange voksne forhold av verdi starter ikke med jakting og sjekking, men at man treffes tilfeldig gjennom jobb eller fritid. Hvem som tar det første skrittet da spiller ikke så stor rolle.

Å aktivt jakte på en partner er sjelden særlig vellykket etter min erfaring.

Hehe...

Nei, det spiller ingen rolle fordi det omtrent alltid er mannen som tar initiativ.

Skrevet

Å la humla suse er faktisk selve livet! Å stresse, style seg opp, mase og kjase - er bare nettopp det: Stress. Anonymous poster hash: 0a984...8ba

. Ja, er vel bedre å sitte hjemme i joggebuksa.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...