QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. desember 2013 #21 Del Skrevet 6. desember 2013 Beste time, gå inn med en 1 meter STOR linjal. Start timen med å slå den hardt i kateteret, da har du all sin oppmerksomhet. Hvis dem starte å bråk løft kateteret og smell den ned i gulvet. Da forstår dem poenget. Glemmer ikke naturfagslæreren, han var 2m høy 60+ Knakk ca. 4 linjaler hver dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #22 Del Skrevet 20. desember 2013 Det TS beskriver bare bekrefter mine fordommer om læreryrket... Jeg har alltid visst helt siden 1. klasse på barneskolen at dette ikke er et yrke for meg. Kudos til de som faktisk gjør det og liker det... Og kudos til TS som er ærlig mot seg selv og kaller en spade for en spade. Jeg ville gått for jobb-bytte. Det er vanskelig å få jobb som journalist, ja, men husk at du ikke trenger utdannelse, du trenger bare å bevise at du kan skrive. Hvis du KAN skrive, så for guds skyld skriv! Skriv en bok om hvor jævlig det er å være lærer f. eks Takk for gode råd. Ja, jeg kan skrive, men føler fortsatt det er vanskelig å få andre jobber enn noe lærer, pedagogisk-ish opplegg. Har søkt utallige andre stillinger, men får alltid den samme beskjeden; at jeg må ha relevant utdanning og blabla. It sucks. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre:( Ja, jeg vil så gjene skrive en bok, og kunne skrevet om det. Men må jo også være noe som folk vil lese:) Men siden det er en del som jobber som lærere og synes det suger, så kanskje faktisk den boken ville slått ann Si fra om du vet om noen tips til hvor jeg kan søke på jobb som journalist el. i såfall. Ble nysgjerrig, hva jobber du med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #23 Del Skrevet 20. desember 2013 Nå er ikke jeg lærer, men jeg er alikevel drittlei jobb og vet ikke hva jeg vil. Vurderer å gå til en karriererådgiver Koster flesk, men det er kanskje verdt det? Det har jeg også lyst til, men tror det koster flesk dessverre ja. Si fra om du vet om noen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 20. desember 2013 Forfatter #24 Del Skrevet 20. desember 2013 Oppdatering.. hjelp, jeg har sagt ja til å jobbe der lenger. Har vært sykemeldt en og en halv uke. Har en venninne som har vært sykemeldt i flere mnd nå, fordi hun ikke trivdes der hun var og ikke får seg ny jobb hun vil ha ved det første. Men jeg føler på å gå hjemme å "nave" også, og må jo ha en inntekt. Men gud, så vanskelig det er! Føler jeg fikk meg en knekk, og det er bare ikke allright. Det stemmer at det er vanskelig med voksne innvandrere. At de ikke er vant til skolen sier alle, men de er faen meg bodd i Norge mange år, mange av dem, så synes det bare er for dårlig! OG utnytting av systemet hele veien og mange av de kommer seg aldri noen steder. De bare ER der! Kan dessverre aldri se for meg at de lykkes eller kommer noen vei. Selvsagt er det sånn med alle skoler. Noen bare er tapere, og blir aldri til noe. Men tror prosentandelen her er myye større for å si det sånn. Av de som bare går der og går der og som det aldri blir noe ut av. OG det føles så demotiverende og bare skulle underholde dem, for det er det som det føles ut som. Og stå på pinne for dem, for mange vil jo gjerne videre og tror at de kommer videre med å være JÆVLA lite selvstendige og mase og rope på lærer for hjelp, istedenfor å klare noe som helst selv! GUD altså!!! blir seriøst GAL! Og jeg får meg ikke ny jobb på så kort tid heller:( Vurderte å begynne på nettstudie i journalistikk, bare for å begynne på noe annet. Men kjæresten min overtalte meg til å fortsette i jobben, fordi jeg må ha en jobb, og han mener det blir bedre fordi de har omrokkert i klassene og prøvd å få mer like nivåer.. Men synes alt bare er bullshit og en oppholdsplass for håpløse folk. For å si det rett ut! Rett og slett! Huff.. men synes dere det er helt feil av meg å gi det en sjanse til? Tenker at det ser bedre ut på cven og holde ut lenger et sted.. men samtidig, dersom jeg merker at dette er noe jeg virkelig ikke vil gjøre, så føles det jo dumt og feil og holde ut også. Ikke lett!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marionette Skrevet 20. desember 2013 #25 Del Skrevet 20. desember 2013 Det har jeg også lyst til, men tror det koster flesk dessverre ja. Si fra om du vet om noen? Karrierehuset tilbyr en profilanalyse for 4000,- og da kartlegger de interesser og motivasjonsfaktorer i tillegg til at du får to veiledningstimer. Jeg tenker å benytte meg av dette, jeg må bare skrape sammen pengene først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #26 Del Skrevet 20. desember 2013 Tull. Man får ikke respekt ved å være voldsom. Jeg hadde en lærer som sa dette første gangen noen bråket og forstyrret klassen; "OK. Fra og med nå så vil alle som forstyrrer timen bli satt på gangen, få nedsatt i oppførsel og ligge dårlig an i faget - fordi jeg legger opp undervisningen slik at man er nødt til å følge med for å få ståkarakter" Vet ikke om det var hans naturlige autoritet, eller at det han sa sank inn, eller begge deler - men vi holdt alltid kjeft i timene hans. Dette var på ungdomsskolen. Ellers må jeg jo bare påpeke at det å være lærer ikke kan sammenlignes med det å være elektriker. En lærer skal ha pedagogikk, og akseptere at det å hanskes med ikke enda ferdigutviklede individer er en stor del av jobben. Du kan jo selvsagt bytte jobb, men det finnes svært få jobber som er noe spennende, utfordrende eller kule. De aller fleste jobber er gørr kjedelige. Man har en jobb man tåler og som ikke sliter en ut. Nei, men det er likevel en fordel å vise at man kan bli sint hvis det er grunn til det (da mener jeg ikke fly i flint for den minste lille ting) ved graverende oppførsel, rett og slett vise at man ikke finner seg i det og sette seg i respekt. De fleste lærere jeg kjenner understreker betydningen av å sette seg i respekt i klasser som ikke oppfører seg. Alternativt mister de den og må slite med en bråkete klasse hele året. Det er ikke farlig å vise streng autoritet innen rimelighetens grenser hvis situasjonen krever det. Det er bare det at skolen har blitt så pedagogisk og man skal forstå seg i hjel på alle utfordringer og elever som viser dårlig oppførsel. Men autoritet er fortsatt viktig, det ligger i genene våre og kan ikke modereres vekk med politiske vedtak. Min oppfordring til TS er derfor å gjøre sitt beste for å sette seg mer i respekt. Det er kanskje ennå viktigere når det dreier seg om voksne folk som attpåtil gjerne kommer fra kulturer der respekt og ære er alfa og omega. Om folk ikke kan oppføre seg så får de finne seg i å måtte gå fra timen. Anonymous poster hash: f7396...ce0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 20. desember 2013 #27 Del Skrevet 20. desember 2013 ENIG!! får så lyst til å starte egen skole, hvor elever som ikke viser respekt bare blir kastet rett ut!! sorry, finn deg noe annet å gjøre!!! huff! :/ DU burde se deg om etter stillinger i privat vgs. (hvis du er kvalifisert for dette). Lønna er bedre, elevene er mer ordentlige og oppegående, viser respekt for læreren, og er der faktisk for å lære noe. Du vil også møte helt andre foreldre, som sikkert også kan være jævlige på sin måte, men de respekterer i alle fall skolen som institusjon, og er ambisiøse på vegne av barna. Svært få har det som skal til for å forandre en elevgruppe med elendige forutsetninger, både hva angår holdninger og evner, til lydhøre og flittige mennesker. Slike jeg forstår det har du innsett at du ikke er meislet ut for dette samfunnsoppdraget (i alle fall ikke enda), men det betyr ikke at du ikke kan være en god lærer for et annet segment, og trives med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 20. desember 2013 #28 Del Skrevet 20. desember 2013 Nei, men det er likevel en fordel å vise at man kan bli sint hvis det er grunn til det (da mener jeg ikke fly i flint for den minste lille ting) ved graverende oppførsel, rett og slett vise at man ikke finner seg i det og sette seg i respekt. De fleste lærere jeg kjenner understreker betydningen av å sette seg i respekt i klasser som ikke oppfører seg. Alternativt mister de den og må slite med en bråkete klasse hele året. Det er ikke farlig å vise streng autoritet innen rimelighetens grenser hvis situasjonen krever det. Det er bare det at skolen har blitt så pedagogisk og man skal forstå seg i hjel på alle utfordringer og elever som viser dårlig oppførsel. Men autoritet er fortsatt viktig, det ligger i genene våre og kan ikke modereres vekk med politiske vedtak. Min oppfordring til TS er derfor å gjøre sitt beste for å sette seg mer i respekt. Det er kanskje ennå viktigere når det dreier seg om voksne folk som attpåtil gjerne kommer fra kulturer der respekt og ære er alfa og omega. Om folk ikke kan oppføre seg så får de finne seg i å måtte gå fra timen. Anonymous poster hash: f7396...ce0 Jeg er litt enig med denne taleren. Jeg tror nøkkelen er å ikke la seg påvirke emosjonelt. Hvis noen oppfører seg udregelig, enten det er i timen, eller før/etter, så sender du dem rett og slett hjem. Be de pakke snippen og dra. Dette vil også gi deg respekt hos ledelsen, bare si at i ditt klasserom skal det være ro og orden, og de som ikke finner seg i dette har ikke noe der å gjøre. Dette bør du vel ha autoritet til, selv om det er voksenopplæring. Lag klare regler, for eksempel at de må prøve selv i 5 minutter før de eventuelt spør om hjelp, og at det i denne perioden skal være helt stille. Forbryter de seg mot dette kan du føre prikksystem, 3 prikker gjør at de mister en skoletime registrert, med de konsekvenser dette får i forhold til NAV. Og hvis noen da blir for voldsomme truer du med å ringe politiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 20. desember 2013 #29 Del Skrevet 20. desember 2013 Takk for gode råd. Ja, jeg kan skrive, men føler fortsatt det er vanskelig å få andre jobber enn noe lærer, pedagogisk-ish opplegg. Har søkt utallige andre stillinger, men får alltid den samme beskjeden; at jeg må ha relevant utdanning og blabla. It sucks. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre:( Ja, jeg vil så gjene skrive en bok, og kunne skrevet om det. Men må jo også være noe som folk vil lese:) Men siden det er en del som jobber som lærere og synes det suger, så kanskje faktisk den boken ville slått ann Si fra om du vet om noen tips til hvor jeg kan søke på jobb som journalist el. i såfall. Ble nysgjerrig, hva jobber du med? Jeg jobbet i en frivillig avis, altså jeg fikk ikke betalt. Men det viktigste er å få bilder og tekst på trykk, og få tilbakemeldinger fra redaksjonen. Avisen hadde et opplag på 7000/uke, og etterhvert kunne jeg fremvise artikler jeg hadde skrevet til en av de større avisene og fikk noen oppdrag for dem Freelancelivet er ganske tøft, iom at man må selge seg selv inn veldig mye, så fast ansettelse i en liten lokalavis, bransjemagasin eller et nettsted er en tryggere vei å gå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FuturePrimitive Skrevet 22. desember 2013 #30 Del Skrevet 22. desember 2013 Nei, men det er likevel en fordel å vise at man kan bli sint hvis det er grunn til det (da mener jeg ikke fly i flint for den minste lille ting) ved graverende oppførsel, rett og slett vise at man ikke finner seg i det og sette seg i respekt. De fleste lærere jeg kjenner understreker betydningen av å sette seg i respekt i klasser som ikke oppfører seg. Alternativt mister de den og må slite med en bråkete klasse hele året. Det er ikke farlig å vise streng autoritet innen rimelighetens grenser hvis situasjonen krever det. Det er bare det at skolen har blitt så pedagogisk og man skal forstå seg i hjel på alle utfordringer og elever som viser dårlig oppførsel. Men autoritet er fortsatt viktig, det ligger i genene våre og kan ikke modereres vekk med politiske vedtak. Min oppfordring til TS er derfor å gjøre sitt beste for å sette seg mer i respekt. Det er kanskje ennå viktigere når det dreier seg om voksne folk som attpåtil gjerne kommer fra kulturer der respekt og ære er alfa og omega. Om folk ikke kan oppføre seg så får de finne seg i å måtte gå fra timen. Anonymous poster hash: f7396...ce0 Enig i det. Det var påfallende hvor pudding-aktige lærerne mine var da jeg gikk på skolen. Jeg vil tro det er mye av det samme i dag. Lærere er nok som folk flest - konfliktsky. De orker ikke/tør ikke ta tak i bråkete elever, de som sliter eller de som er flinke, for det koster dem merarbeid. Det kan godt være at lærere har for mye å gjøre med papirer, prøver som skal rettes og generelt et liv som skal leves. Og motivasjonen for lærere i form av lønn er ikke god nok. Skal vi få flinke og psykisk friske elever som utdannes fra skolesystemet så trengs det et enormt løft. Om vi fortsetter som vi alltid har gjort, så er det ikke nok ressurser til å følge opp mobbere/mobbeofre, de som faller utenfor og de som er flinkere enn pensum. Idiellt sett burde lærerne være mer til stede. Da jeg var yngre så man aldri en lærer ute i friminuttene på ungdomsskolen. Det var mange som følte utrygghet og ble mobbet, og de som mobbet fikk tilfredsstilt sitt behov. Dette skaper jo mange frustererte og ulykkelige elever, og det fyrer opp under de som gjør bøll. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cevita Skrevet 22. desember 2013 #31 Del Skrevet 22. desember 2013 Hei, nå har jeg ikke lest igjennom hele tråden. Men: Jeg ville byttet arbeidsplass. Det er hardt å jobbe som lærer, og gang på gang møter man på elever og foreldre som er helt uten respekt, men det er noe helt annet å møte disse når du vet at du har en ledelse som støtter deg i ryggen. Så finn deg et annet sted å jobbe, hvor det er en stabil og god ledelse og rektor som passer på lærerne sine fremfor å legge puter under armene på foreldrene. Det finnes noen av disse altså Men velg en kommune som ikke gir individuelle lønnstillegg til rektorene ut i fra skoleresulater o.l.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porcelain Skrevet 23. desember 2013 #32 Del Skrevet 23. desember 2013 Hei! Så kjipt at du føler det sånn. Har ingen erfaring med voksenopplæring selv, jobber i vgs og elsker det. Skal sies at jeg er av typen som ikke har vanskelige elever, fordi jeg bruker mye energi på relasjoner ogrrammer. Skolen, også vgs, er mye mer enn fag - men jeg liker den delen. Hvis du ikke er innstilt på å jobbe med rammer og relasjoner er det ikke sikkert skolen er stedet for deg. Jeg har jobba i 3 år, og har heva stemmen og kjefta en gang. Man kan ha autoritet uten å være sint. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #33 Del Skrevet 24. desember 2013 Anbefaler deg å bytte jobb, dette høres forferdelig ut! Jeg har selv jobbet med voksne, utenlandske elever, men det var som privatlærer. De var topp motiverte, pga dette var noe de gjorde på fritiden og de betalte MYE pr time. Nå jobber jeg på barneskole, og det er ganske greit. Så klart er det uoppdragne elever, og elever med vansker og diagnoser som sliter masse i vanlig klasse. Likevel føles det håndterbart fordi vi står sammen om utfordringene, og fordi elevene er så små at man nærmest kan bære dem ut om de skaper seg *satt på spissen, men for å illustrere forskjellen til de voksne elevene*. Jeg er også ung, men de små elevene ser knapt forskjell på meg og de som er 50 år. Det kjennes godt, var verre da jeg var vikar i 10.klasse og følte elevene var kun noen få år yngre. Relasjoner er utrolig viktig. Å være autoritær i ordets opprinnelige betydning anbefales absolutt ikke, det lærte vi vel første uka på Universitet. Å være konsekvent, vise at du ser hva som foregår, sette grenser, gi konsekvenser, tydelige beskjeder osv er derimot bra. Alt dette vet du sikkert, men sier det fordi jeg er lei av alle ikke-lærere som tror nøkkelen til respekt er å heve stemmen, bli sint og straffe. Å bygge relasjoner til de voksne elevene er nok vanskeligere enn hva det er med mine små. Mine elsker jo læreren og det er en enkel jobb å bygge et godt grunnlag. Anonymous poster hash: 63832...988 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2013 #34 Del Skrevet 24. desember 2013 Enig i det. Det var påfallende hvor pudding-aktige lærerne mine var da jeg gikk på skolen. Jeg vil tro det er mye av det samme i dag. Lærere er nok som folk flest - konfliktsky. De orker ikke/tør ikke ta tak i bråkete elever, de som sliter eller de som er flinke, for det koster dem merarbeid. Det kan godt være at lærere har for mye å gjøre med papirer, prøver som skal rettes og generelt et liv som skal leves. Og motivasjonen for lærere i form av lønn er ikke god nok. Skal vi få flinke og psykisk friske elever som utdannes fra skolesystemet så trengs det et enormt løft. Om vi fortsetter som vi alltid har gjort, så er det ikke nok ressurser til å følge opp mobbere/mobbeofre, de som faller utenfor og de som er flinkere enn pensum. Idiellt sett burde lærerne være mer til stede. Da jeg var yngre så man aldri en lærer ute i friminuttene på ungdomsskolen. Det var mange som følte utrygghet og ble mobbet, og de som mobbet fikk tilfredsstilt sitt behov. Dette skaper jo mange frustererte og ulykkelige elever, og det fyrer opp under de som gjør bøll. Hva vet du om det? Er du lærer? Jeg er så lei av at ikke-lærere (som jeg antar du er, beklager hvis ikke) tror DE har full kontroll på hva som foregår. I min klasse har jeg bråkete elever, som jeg gang på gang har snakket med, gitt konsekvenser, kontaktet foreldrene til osv osv diverse tiltak. UTEN at medelevene har fått greie på dette. Det kan dreie seg om elever med vanskelige hjemmeforhold, diagnoser osv, som det ikke bare er å knipse med fingrene for å "få til å slutte". Kun jeg, de andre lærerne på trinnet og eleven selv vet hva som er gjort. Samme gjelder svake elever, sterke elever, mobbesaker osv. Vi gjør masse! Ihvertfall på min skole. Utrolig mye tid går til til nettopp sånne ting. At andre foreldre eller medelever tror de vet alt som foregår og gjørs av tiltak er rett og slett latterlig. Vi drøfter jo ikke problemene og "hva skal vi gjøre med mobbingen?" i plenum... Dette gjelder ikke bare deg, men det er en generell tendens at folk hyler opp om "det var en gutt som ble mobbet, men lærerne gjorde ALDRI noe", "Per var dårlig i matte, men fikk ikke hjelp", "de bråkete guttene fikk ikke konsekvenser" osv. Det finnes sikkert konfliktskye, late og dumme lærere, men alle jeg kjenner vet jeg at gjør en kjempejobb for akkurat de du beskriver. Ikke alltid lykkes de, men tro meg; de prøver. Det er vi lovpålagt å gjøre. Anonymous poster hash: 63832...988 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 15. januar 2014 Forfatter #35 Del Skrevet 15. januar 2014 Jeg er litt enig med denne taleren. Jeg tror nøkkelen er å ikke la seg påvirke emosjonelt. Hvis noen oppfører seg udregelig, enten det er i timen, eller før/etter, så sender du dem rett og slett hjem. Be de pakke snippen og dra. Dette vil også gi deg respekt hos ledelsen, bare si at i ditt klasserom skal det være ro og orden, og de som ikke finner seg i dette har ikke noe der å gjøre. Dette bør du vel ha autoritet til, selv om det er voksenopplæring. Lag klare regler, for eksempel at de må prøve selv i 5 minutter før de eventuelt spør om hjelp, og at det i denne perioden skal være helt stille. Forbryter de seg mot dette kan du føre prikksystem, 3 prikker gjør at de mister en skoletime registrert, med de konsekvenser dette får i forhold til NAV. Og hvis noen da blir for voldsomme truer du med å ringe politiet. Takk for gode råd. Ja, det kan funke det om at de må prøve 5 minutter selv først, før de spør om hjelp. Men ofte trenger de å øve på setningsoppbygging, og da maser de om og vil at jeg skal rette aaalle setningene de har skrevet. og det har jeg ikke tid eller kapasitet til, da det er mange i klassen. Å få de til å forstå det, er vanskelig. Jeg prøver med klare regler, men det glir litt ut. Tenker sånn at hadde det vært så enkelt, så hadde vel alle kjørt et strengt system. Er lettere sagt enn gjort når man har ansvaret! De vil jo gjerne opp og fram, og det er bra det, men JEG får ikke fikset alt for dem hele tiden. Føler at når jeg er snill og gir timer som ikke er så kjedelige, straffer det seg. De blir varme i trøya og begynner å ta plass. De forstår ikke at jeg ikke har kapasitet til å rette alt for dem hele tiden, de trenger bekreftelse på alt absolutt hele tiden. Er så sliten og drittlei! At de ikke SKJØNNER at de selv må jobbe for å komme seg noen vei i livet. Og bare godta regler og sånn som det er. Enten klager de på at det er for lett eller for vanskelig. Er bare slitsomt. Funnet ut at det hjelper å svare "det er det tilbudet vi har", men er ikke lett. Takk for gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #36 Del Skrevet 22. januar 2014 Hva vet du om det? Er du lærer? Jeg er så lei av at ikke-lærere (som jeg antar du er, beklager hvis ikke) tror DE har full kontroll på hva som foregår. I min klasse har jeg bråkete elever, som jeg gang på gang har snakket med, gitt konsekvenser, kontaktet foreldrene til osv osv diverse tiltak. UTEN at medelevene har fått greie på dette. Det kan dreie seg om elever med vanskelige hjemmeforhold, diagnoser osv, som det ikke bare er å knipse med fingrene for å "få til å slutte". Kun jeg, de andre lærerne på trinnet og eleven selv vet hva som er gjort. Samme gjelder svake elever, sterke elever, mobbesaker osv. Vi gjør masse! Ihvertfall på min skole. Utrolig mye tid går til til nettopp sånne ting. At andre foreldre eller medelever tror de vet alt som foregår og gjørs av tiltak er rett og slett latterlig. Vi drøfter jo ikke problemene og "hva skal vi gjøre med mobbingen?" i plenum... Dette gjelder ikke bare deg, men det er en generell tendens at folk hyler opp om "det var en gutt som ble mobbet, men lærerne gjorde ALDRI noe", "Per var dårlig i matte, men fikk ikke hjelp", "de bråkete guttene fikk ikke konsekvenser" osv. Det finnes sikkert konfliktskye, late og dumme lærere, men alle jeg kjenner vet jeg at gjør en kjempejobb for akkurat de du beskriver. Ikke alltid lykkes de, men tro meg; de prøver. Det er vi lovpålagt å gjøre. Anonymous poster hash: 63832...988 Helt enig i alt du skriver! Jeg er også lei av at ikke-lærer skal komme emd snusfornuftige råd om hvordan lærere og skolen bør være. Sanheten er at har man ikke jobbet som lærer, har man ikke peiling på hva man snakker om, og om hvordan ting fungerer i praksis! Dette er også grunnen til at jeg ikke liker Erna Solberg, når hun står og sier at "vi må bedre kvaliteten på lærerne" får jeg lyst til å klappe til dama! Hva vet vel HUN om det?! Som sitter høyt på sine høye hest og bare bestemmer en hel masse idiotiske ting som ikke stemmer med hvordan det i virkeligheten ER på skoler? Blir forbanna bare av å tenke på det. Alle som mener at lærere bør gjøre sånn og sånn og sånn, prøv dere selv!! Det er en grunn til at mange lærere snakker om disse problemene! Selvsagt gjør de aller fleste virkelig så godt de kan! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #37 Del Skrevet 22. januar 2014 Sier som Rita, danske dritkule dama, i serien: Rita: "Jaja, nok en foreldresamtale. Hvor vi må sitte og jatte med og forklare hvorfor elevene har de problemene som foreldrene selv har skapt!" Er sååå enig!! :D Nå jobber jo ikke jeg med barn lenger, men med voksne innvandrere. Det går litt bedre nå, jeg prøver hver dag å sette meg i respekt. Men samtidig ikke få hele gruppa mot meg, så må ta alt med kjønn og være hyggelig og vise forståelse samtidig. Som dere sier, det er viktig å bygge gode relasjoner. Krever man FOR mye på en gang, blir det nemlig også misnøye! I tillegg har jeg en helt HÅPLØS rektor, som bare kritiserer og tar de mest umulige elevene med udregelig oppførsel i forsvar. Er helt for jævlig hele greia! Dritlei av at de elevene der skal bli tatt mer seriøst enn lærerne! HELT utrolig og helt DUST! Se hvordan elevene ER da for svarte! De oppfører seg jo ikke for bare møkka! Nå har jeg en litt bedre gruppe, men likevel. Det er noe mas og de prøver seg på forskjellige ting hele tiden. Forstår at det sett utenfra kan høres så lett ut og blabla. Men har fått mye forståelse og gode råd her inne, det setter jeg pris på Heldigvis har jeg fantastiske kollegaer, og det er jo gull verdt! Helt enig i at man MÅ ha støtte fra ledelsen. Det er det ikke her. De jobber heller i mot oss lærerne. Helt forkastelig. Jeg VET jo at jeg er flink. Mange vikarer som skal innom klassen min er TAFATTE og har null ideer selv til undervisning. Så blir utnyttet også, og måalltid lage masse opplegg og finne opp kruttet helt uten hjelp selv. Uten å være kontaktlærer en gang! Dersom jeg slutter er det litt sånn, lykke til!!!! Med å ansette en vikar som garantert ikke greier å lage opplegg selv! De er DUMME om de ikke skjønner at de burde behandle meg bra for at jeg skal velge å bli. Ser meg om etter andre jobber. Har jobbet i barnehage tidligere. Vurderer å gå tilbake til det. Men liker jo så godt at det er faglig, men ikke på denne psykiske utslitende måten. Huff, ikke lett dere! Får holde ut og se hva jeg gjør... Er ikke bare bare å bytte jobb heller, stress det også Men har virkelig lyst til å bli journalist, aller helst forfatter! Men er jo ikke bare bare å leve av det! Takker for tips! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva86 Skrevet 22. januar 2014 Forfatter #38 Del Skrevet 22. januar 2014 Forresten en ting; noen som vet hvordan man bytter brukernavn her inne?? Har ikke fått det til :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 22. januar 2014 #39 Del Skrevet 22. januar 2014 (endret) Jeg må ærlig talt si at jeg blir provosert av holdningen din. Som dette med foreldrekonferanser, hvordan de blir kommer faktisk litt an på jobben DU gjør. Jeg har bare hatt hyggelige konferanser, og har aldri følt behovet for verken "å jatte med eller forklare hvorfor elevene har problemer foreldrene selv har skapt". Med en såpass ræva holdning til både foreldre og elever, så er det jaggu ikke rart ting går galt. Samme preger synet ditt på elevene du har nå. Alt er deres feil, de er bare møkk og du er flink. Undervisning er samarbeid og samspill. Og selvfølgelig skal ledelsen ta elevene sine, også de voksne, seriøst. Mitt råd er å se på egen praksis, og også se litt på hva du kan gjøre annerledes. Endret 22. januar 2014 av Vampen 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2014 #40 Del Skrevet 22. januar 2014 Jeg må ærlig talt si at jeg blir provosert av holdningen din. Som dette med foreldrekonferanser, hvordan de blir kommer faktisk litt an på jobben DU gjør. Jeg har bare hatt hyggelige konferanser, og har aldri følt behovet for verken "å jatte med eller forklare hvorfor elevene har problemer foreldrene selv har skapt". Med en såpass ræva holdning til både foreldre og elever, så er det jaggu ikke rart ting går galt. Samme preger synet ditt på elevene du har nå. Alt er deres feil, de er bare møkk og du er flink. Undervisning er samarbeid og samspill. Og selvfølgelig skal ledelsen ta elevene sine, også de voksne, seriøst. Mitt råd er å se på egen praksis, og også se litt på hva du kan gjøre annerledes. Helt enig. Blir helt sjokkert over å lese Sunniva86 sine innlegg.Anonymous poster hash: 3df39...4e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå