Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tiny i.i.
Skrevet

Jeg sitter i en litt kjip situasjon, og føler meg hjelpeløs.

Saken er den, at jeg har permisjon fra jobben min i hjembyen. Har et års ulønnet permisjon og går rett på mammapermisjon etterpå. Ergo er jeg borte i to år. Nå bor jeg på en helt annen kant av landet, men holder god kontakt med arbeidsplassen. Problemet er at hun som har min stilling mens jeg er borte (avdelingsleder) ikke er særlig populær. Hun er maktsyk, vanskelig å samarbeide med, og sprer informasjon hun absolutt burde holdt inne. Hun har til og med sittet i "full offentlighet" og sagt at hun vil kvitte seg med en person i avdelingen som hun er mest på kollisjonskurs med.

Nå ringer alle i avdelingen til meg, og klager over situasjonen. Jeg vil så gjerne hjelpe, men hva kan jeg gjøre? Hun som er nærmest overordnet går selv i mammapermisjon om to uker, og har begynnt å gi litt blaffen i alt (kommer ikke tilbake etter permisjonen sin). Direktøren er helt ny, og kjenner verken folkene eller problemene.

Hvor mye kan jeg legge meg i personalproblemer, når jeg ikke jobber der for tiden? Jeg ønsker ikke å komme tilbake til en jobb der denne personen har ødelagt alt som finnes av arbeidsmiljø. :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke gi deg noen råd, vil bare si at det er en lei situasjon dette. Håper noen kan svare seg. :wink:

Skrevet

Du er nødt til å gå "tjenestevei"

Du bør ringe til den nye sjefen, og spørre om hva du skal gjøre. Pass på at du ikke slenger med leppa om din vikar, men forklar at du får mange henvendelser og gjerne vil hjelpe.

Hvis du skal tilbake i jobben etter permisjonen din (noe det høres ut som om du planlegger) vil sjefen sannsynligvis sette pris på at du engasjerer deg. Hvis du ikke har truffet den nye sjefen, vil det kanskje være en ide om dere tar et møte?

Spørsmålet er jo i hvilken grad den nye sjefen har fanget opp problemet. Men med en sjef på vei ut i permisjon, en som er i permisjon og en relativt upolulær vikar, bør han ane problemene. Derfor bør han også verdsette din bekymring/interesse.

Derfor bør også sjefen din sponse reise og opphold for et møte hvor dere ser på hva som kan gjøres.

Klarer du å få til det på telefon, så har du gjort en god jobb!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...