Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg fortalte kjæresten min at min mor og jeg ikke skal feire noen jul i år, og det er kun meg og henne i familien. Vi skal heller ikke gi julegaver til hverandre. Kjæresten min sa da at jeg var velkommen hjem til hans familie i julen, dette er en GEDIGEN familie, han har to søsken og begge foreldre, pluss det blir en god del andre mennesker der og. Jeg er så usikker på om jeg vil gå... Siden det er julaften og alle vil sitte der og gi julegaver til hverandre, og alt jeg har er en liten stusselig julegave til min kjære ( da jeg sliter litt økonomisk nå og prøver og betale ned en stor gjeld ) . Samt så har jeg litt angst når det kommer til sosiale begivenheter hvertfall når det er mat innblandet, ikke har jeg noe og ha på meg heller. Samt skal jeg ta med gave til søsknene hans og foreldrene hans og? Har trent noe med søsteren hans, og vi sender noen ganger meldinger til hverandre. Broren hans har jeg sett noen ganger, var med de på en liten ferie i et par dager i sommer. Men vet ikke om det er bare kleint om jeg kommer med en liten ting til søsknene og foreldrene å så får jeg ingenting tilbake? Eller om de kjøper en felles gave til meg så kommer jeg ikke med noe til dem?

Ikke vet jeg hva jeg skulle gitt heller.. Jeg har så lite og rutte med .. Kjæresten min sin julegave kostet 160 kroner, men han får akkurat det han ønsket seg. Jeg sa jeg ønsket meg en diamantring som jeg kan bruke daglig for og tenke på han ( vi er i et langt avstandsforhold ) , så jeg syntes jo det er litt flaut med hans spinkle gave? Kan jo si at han fikk et longboard av meg i sommer til 2000 kroner helt uformelt når vi var på sommer ferien sammen, jeg fikk ingenting av han. I bursdagen min så fikk jeg heller ingen bursdagsgave, men han betalte for en times ridetur og middag å kino, ellers er det alltid jeg som står for mat osv. Da han "aldri" har penger. Selvom jeg går på arbeidsavklaringspenger og har min gjeld å mine utgifter. Han får alt dekket av foreldrene sine og har 7000 kroner hver måned og bruke på seg selv, selvom han sier at alt går til mat.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre? Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så jeg fortalte kjæresten min at min mor og jeg ikke skal feire noen jul i år, og det er kun meg og henne i familien. Vi skal heller ikke gi julegaver til hverandre. Kjæresten min sa da at jeg var velkommen hjem til hans familie i julen, dette er en GEDIGEN familie, han har to søsken og begge foreldre, pluss det blir en god del andre mennesker der og. Jeg er så usikker på om jeg vil gå... Siden det er julaften og alle vil sitte der og gi julegaver til hverandre, og alt jeg har er en liten stusselig julegave til min kjære ( da jeg sliter litt økonomisk nå og prøver og betale ned en stor gjeld ) . Samt så har jeg litt angst når det kommer til sosiale begivenheter hvertfall når det er mat innblandet, ikke har jeg noe og ha på meg heller. Samt skal jeg ta med gave til søsknene hans og foreldrene hans og? Har trent noe med søsteren hans, og vi sender noen ganger meldinger til hverandre. Broren hans har jeg sett noen ganger, var med de på en liten ferie i et par dager i sommer. Men vet ikke om det er bare kleint om jeg kommer med en liten ting til søsknene og foreldrene å så får jeg ingenting tilbake? Eller om de kjøper en felles gave til meg så kommer jeg ikke med noe til dem?

Ikke vet jeg hva jeg skulle gitt heller.. Jeg har så lite og rutte med .. Kjæresten min sin julegave kostet 160 kroner, men han får akkurat det han ønsket seg. Jeg sa jeg ønsket meg en diamantring som jeg kan bruke daglig for og tenke på han ( vi er i et langt avstandsforhold ) , så jeg syntes jo det er litt flaut med hans spinkle gave? Kan jo si at han fikk et longboard av meg i sommer til 2000 kroner helt uformelt når vi var på sommer ferien sammen, jeg fikk ingenting av han. I bursdagen min så fikk jeg heller ingen bursdagsgave, men han betalte for en times ridetur og middag å kino, ellers er det alltid jeg som står for mat osv. Da han "aldri" har penger. Selvom jeg går på arbeidsavklaringspenger og har min gjeld å mine utgifter. Han får alt dekket av foreldrene sine og har 7000 kroner hver måned og bruke på seg selv, selvom han sier at alt går til mat.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre? Noen råd?

Du har drevet og ønsket deg en kostbar ring for å kunne tenke på ham??? :daane:

• Liker 13
Skrevet

Hva med moren din da? Jeg synes kanskje det hadde vært mer praktisk/logisk/lurt å holde på den lille feiringen dere har sammen i år. Om du drar bort blir hun sittende helt alene. Greit nok at dere ikke gjør så mye ut av det uansett, men å sitte helt alene på juleaften er utrolig trist (om det ikke er selvvalgt selvsagt).

• Liker 2
Skrevet (endret)

Et godt tips for å unngå å måtte betale så mye for gaver, kan være å forklare kjæresten hvilken økonmisk situasjon du er i, og å spørre om du kan få skrive deg på gavene han skal gi til familien sin :)

edit: skriveleif

Endret av QueenAwesome
  • Liker 1
Skrevet

Kjæresten min spurte meg hva jeg ønsket meg, jeg sa jeg ønsket meg en diamantring. Om han gir meg det eller ikke er jo opp til han? Er jo ikke slik at jeg tvinger han til og bruke mange tusen på meg?

Han selv sa hva han ønsket seg til jul, og det får han. Hadde han sagt noe annet så hadde jeg jo sikker skrapet sammen det den julegaven kostet. Men nå er jo jeg den som har stått for så og si alt annet siden vi ble sammen. At han kanskje bruker 1500-2000 på meg til jul er vel ikke en så stor sak når man ser over helhetsbildet? Jeg blir ikke sur om jeg ikke får en ring , blir glad uansett hva jeg da . Han fikk en sølvring inngravert av meg for et par måneder siden av impuls, og da nevnte han selv at han ville gitt meg en ring da om han hadde hatt penger.

Jeg vil nok ikke si det til han QueenAwesome. Vi har vært sammen i 6 måneder så blir litt feil og be om å bli skrevet opp på julegavene han skal gi syntes jeg.

Men det er alkehol problemer i familien så får ikke akkurat kjøpt en vin eller noe slikt heller.. Og de er en rik familie som har alt, så vet ikke hva jeg kunne gitt som en felles gave til familien.... Broren drar tilbake til Amerika så blir litt teit og gi noe felles siden han ikke får noe nytte av den... Vet de har slik kaffemaskin men sånn pakke med expresso kapsler er kanskje litt kjedelig?....

Moren min jobber dagtid på julaften og er ikke hjemme før 4 tiden. Og hun har full forståelse om jeg ønsker å feire med min kjære. Men jeg har uansett ikke bestemt meg enda..

Skrevet

Kjæresten min spurte meg hva jeg ønsket meg, jeg sa jeg ønsket meg en diamantring. Om han gir meg det eller ikke er jo opp til han? Er jo ikke slik at jeg tvinger han til og bruke mange tusen på meg?

Jeg hadde vært litt mer påpasselig med å ønske meg noe som helst fra kjæresten hvis jeg ikke kunne gjengjelde. Særlig hvis jeg gikk på AAP og lignende og hadde en diger gjeld å betale ned på.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes også det virker ganske tankeløst å ønske seg noe såpass kostbart når du vet at han ikke har så mye. Du synes det er vanskelig mtp stusselige gaver til hans familie dersom du skulle feire jul der, men har du tenkt på hva slags situasjon du har satt kjæresten din i ved å ønske deg en diamantring?

Ang hvor du skal feire jul så synes jeg du burde bestemme selv, men tenke på moren din også.

Anonymous poster hash: 64102...74c

• Liker 6
Skrevet

Er du klar over hva en diamantring koster? Synes den var ganske frekk jeg.

Anonymous poster hash: afbcd...c87
  • Liker 7
Skrevet

Jeg hadde kjøpt noe til verskapet. Blomster er aldri feil. Så hadde jeg ikke kjøpt noe mer. Trengs det noen forklaring så får kjæresten din si noen ord om det i forkant.

ikke gi avkall på samvær fordi man ikke kan kjøpe gaver til alle.

Anonymous poster hash: 8813d...01a

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det er urimelig og ønske seg noe? Selvom man ønsker seg noe så betyr det jo ikke at man trenger og få det ?

Og han har 7000 kroner hver måned kunn til seg selv, foreldrene hans dekker husleien hans, medisiner , hunden hans og alt annet han skulle ønske seg. En diamant ring kan du få til 1200 kroner og noenganger under på tilbud . Og i tilegg så vet ikke jeg hvor mange tusen kroner jeg allerede har brukt på han, og han har fått gaver av meg til en verdi av sikkert 5000 kroner . Og jeg har alltid stått for mat, og når jeg har besøkt han har jeg stått for alt. Og jeg har hjulpet han med penger ofte. Så at jeg ønsker meg en ring av han syntes jeg da ikke er urimelig.

Jeg spurte han hva han ønsket seg, og han sa han ønsket seg en spesifikk ting, så fant jeg det på nettet og det kostet meg 160 kroner, at det var så billig kan jo ikke jeg noe for, hvorfor betale noe mer enn det det koster? Han sa han ville bli glad uansett hva han fikk. Er jo tanken som teller? Han får jo hva han ønsker seg ?

Skrevet

Jeg hadde kjøpt noe til verskapet. Blomster er aldri feil. Så hadde jeg ikke kjøpt noe mer. Trengs det noen forklaring så får kjæresten din si noen ord om det i forkant.

ikke gi avkall på samvær fordi man ikke kan kjøpe gaver til alle.

Anonymous poster hash: 8813d...01a

Ja jeg har tenkt på blomster og, men det er på en måte noe som ville falt seg naturlig i utgangspunktet, som et vertsgave. Men hadde vært morsomt og fått lagt en liten gave under treet. Men det er snakk om mennesker som har alt, og alkehol er som sagt uaktuelt... Så da blir det litt verre.

Glassmagasinet har jo veldig mye pent men er så dyrt, og så tror jeg de ikke er så opptatt av pyntegjenstander heller...

Skrevet

I teorien helt greit å ønske seg en diamantring. Men du vet at han har dårlig råd (eller han snylter jo på foreldrene så han kan gjøre hva han vil med 7000kr, drømmeprinsen? Virkelig?) og klager over din dårlig råd, og du ønsker en dyr ring av han? Da blir det feil. Greit nok du gir han noe dyrt, men ingen tvinger deg til det. Har man dårlig råd så er det lurt å foholde seg til det og ikke gi dyre gaver, det kan man gi når økonomien er bedre. Det er tanken som teller.

Og hvorfor gir du han spontane dyre gaver når du får så lite tilbake, og har dårlig råd? Greit at han er gjerrig mens du bruker masse penger på han?

Å ikke ville fortelle han at du har dårlig råd etter 6 mnd viser at dere har et dårlig forhold hvor dere ikke klarer å være ælige, og hva baserer man forholdet på da? Ikke ælighet. Jeg var dønn ærlig fra dag en med min kjære og hvorfor ikke? Hvorfor skjule ting? Har selv slitt i mange år med sosial angst og generell angst. Å være ærlig med sin kjæreste er uansett en selvfølge! Ser han ned på deg pga dårlig råd så er han ikke noe å samle på for da er han ikke glad i deg.

Jeg hadde uansett spurt min mor først om det er greit at hun blir alene. Hvis det er det så hadde jeg feiret jul med kjæresten og vært ærlig om dårlig råd, og spurt om å få navnet ditt på pakkene.

Anonymous poster hash: b627b...c2a

Skrevet

Nå har jeg lest nøyere her i tråden, du øser ut med penger på han, betaler all mat og gir gaver på 2000kr og 5000kr. Hallo!!! *knock knock* Han utnytter deg! Som han gjør med sine foreldre. Den diamantringen får du aldri, ikke om den kostet 500kr.

Anonymous poster hash: b627b...c2a

• Liker 2
Skrevet

Gjør det slutt. Dere høres ut som dere ikke er klar for å være i et forhold noen av dere.

Anonymous poster hash: c3f3b...a6a
  • Liker 3
Skrevet

Om jeg visste at moren min kom til å sitte på julaften åleine, så hadde ikke jeg reist. I tillegg så virker det ganske tankeløst å ønske seg en diamantring når du selv sitter i en økonomisk krise. Ja, jeg leser at du har kjøpt longboard til han, uten grunn. Men jeg skjønner ikke hvorfor du hele tiden sammenligner, ala "Han fikk det av meg, da fortjener jeg like mye tilbake". Tenker dere virkelig sånn i forholdet?

Du trenger vel ikke en diamantring bare pga dere er i et avstandsforhold? Kan dere ikke heller gjøre gavene til noe fint, isteden for å måtte tenke på verdi hele tiden. Gjør noe sammen! Spis en bedre middag ellernoe.

Anonymous poster hash: 2c697...ea3
  • Liker 7
Skrevet

Få kjæresten til å spørre familien om de kjøper noe til deg hvis du skal feire med dem. Hvis ja, gi bort vin/sjokolade/hjemmelaget kjeks/etc, eller få kjæresten din til å foreslå noe.

Anonymous poster hash: 48244...5ad

• Liker 1
Skrevet

Hvor gamle er dere? Syns det fokuset på at jeg gav ham gaver for så og så mange tusen, han har bare gitt meg så og så mye virker helt på tur! Hvem fører egentlig regnskap på gaver og måltider i et forhold?

Anonymous poster hash: 645c5...303
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fører ikke regnskap over noen ting, jeg bare utdyper det som en fakta. Jeg er 22 og han er 25. Jeg har sagt til han hva jeg ønsker meg og han sa til meg hva han ønsket seg, hva noen av oss ønsker seg spiller vel egentlig ingen rolle? Forstår ikke hvorfor jeg blir hakket sånn på her i denne tråden.

Skrevet

Hørt om lush? Fantastiske handlaga produkt, såper og lignende. Flotte som gaver og ikkje for dyre... Ville nok gitt noko, men det mest naturlige blir nok om du gir ilag med kjæresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...