AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Fullførte videregående før sommeren og hadde ikke søkt nye studier. Har derfor gått et halvt år hjemme uten særlig å gjøre. Er kjempeklar for å starte på studier, og vil begynne så fort jeg kan. Skal til høsten begynne å studere det jeg ønsker (økonomi/regnskap), men vil frem til da gjerne ha et halvtårsstudium med noe som helst, så også cven min kan se litt finere ut og jeg kan ha noe å gjøre. Men jeg har altså ikke søkt noe som helst, og lurer på om det er for sent? Hvordan skal jeg eventuelt gå frem? Finner lite informasjon om dette. Anonymous poster hash: a3b90...f4d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Tror du må være student allerede for å kunne studere etter nyttår. Hva med andre typer kurs? Eller noe i utlandet? Men du kan selvsagt høre med ulike studiesteder i Norge som tilbyr enkeltemner, men tror som sagt at du allerede må ha studierett/studieplass der. Anonymous poster hash: c312d...d80
Daudaferd Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Ta kontakt med instituttet der du kunne tenkt deg å søke, for å finne ut hvilke muligheter du har. Noen emner har visst opptak på nyåret, slik som jeg forstår der.
Strixvaria Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Ved flere utdanningsinstitusjoner går det an å melde seg opp som enkeltemnestudent på emner med ledige plasser 1
Wolfmoon Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 På UiO kan du søke opptak som enkeltemnestudent. Søknadsfrist 2. januar. Da kan du ta enkeltemner, men du får kun velge mellom de som er ledige etter at ordinære programstudenter har valgt, så valgmulighetene kan variere en del. http://www.uio.no/studier/opptak/enkeltemner/
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Anbefaler absolutt enkeltemner. UiO har iallfall et veldig godt tilbud der, det er ikke sikkert det er slik hvis du sikter deg inn på en høgskole i en mindre by. Hvis du bor et sted uten tilbud ville jeg valgt noen emner på UiO som ikke har noen obligatoriske seminarer etc. bare for å ha noe å gjøre, venne seg til det å studere samt få noe på CVen, og kun møte opp på eksamen. Anonymous poster hash: a0b97...5cf
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2013 #7 Skrevet 3. desember 2013 Jeg vil studere i Oslo TSAnonymous poster hash: a3b90...f4d
Strixvaria Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Da er enkeltemner ved UiO din beste (og kanskje eneste, såvidt meg bekjent..?) mulighet. Du får ikke plass på noe studieprogram midt i et semester, men du kan søke på de fagene hvor det fortsatt er ledig kapasitet etter at programstudentene har søkt seg inn. Sjekk linken Wolfmoon la ut
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #9 Skrevet 4. desember 2013 Det finnes vel halvtårsprogrammer eventuelt enkelte studier som har start på vårhalvåret + høsthalvåret. Men enkeltemner er en fin ting. Anonymous poster hash: ed80d...6ee
Strixvaria Skrevet 4. desember 2013 #10 Skrevet 4. desember 2013 Det finnes vel halvtårsprogrammer eventuelt enkelte studier som har start på vårhalvåret + høsthalvåret. Men enkeltemner er en fin ting. Anonymous poster hash: ed80d...6ee Ja, men disse har såvidt meg bekjent opptak samtidig med alle andre studier via Samordna opptak, det vil si før sommeren, så det er ikke et reelt alternativ. Med mindre det finnes noen utdanningsinstitusjoner i Oslo som har opptak til vårterminen på høsten? I så fall tror jeg uansett den fristen er ute. Unntaket er kanskje privatskoler ala BI? Men det aner jeg ikke.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå