Gå til innhold

Er det best å være like eller best å utfylle hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et forhold... Har dere tanker eller erfaringer om det?

Anonymous poster hash: 6a077...e13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er best å være forelsket ellers funker ingen av delene.

Skrevet

På noen områder er det best å være like, på andre er det best å være ulike.

Anonymous poster hash: 19198...e25

Skrevet

Like når det gjelder interesser. Kan gjøre mye sammen! Samme humor er viktig også. Var ute med en mann som lo av helt andre ting enn meg, som aldri lo av mine vitser. Vi hadde helt forskjellige interesser. Han var veldlig opptatt av politikk, religion osv, jeg var opptatt av å ha en hyggelig samtale om bikkja til naboenl.Vi var på helt forskjellige planeter og det funket ikke. Det beste er nok å komplimentere hverandre på enkelte viktige ting, en som er stødig som et fjell og en som er mer emosjonell har jeg sett fungere. Interesser osv må nok helst være likt.

Anonymous poster hash: fc9d6...6dc
Skrevet

Det beste er å være (relativt) like og å utfylle hverandre.

• Liker 1
Skrevet

50/50 like interesser og egne interesser. Synes ikke det er stas å tråkke oppå hverandre og alltid være sammen og heller ikke at man aldri gjør noe sammen. Man bør kanskje ha like synspunkter på grunnleggende ting (hvor skal vi bo, ønsker vi barn, ekstreme politiske eller religiøse synspunkter osv), mens andre ting gjerne kan være motsetninger (hun er praktisk/han er teoretisk, hun er god på planlegging/han er god på utførelse osv).

• Liker 2
Skrevet

Best å være like på interesser, verdier og humor. Og noenlunde lik personlighet er bra. Men det beste er jo også om man ikke har de samme talentene og svakhetene - hvis jeg for eksempel var like sosete som kjæresten ville ingen regninger blitt betalt :P

Skrevet

Jeg tror at det viktigste er at begge respekterer hverandre, og at det er balanse i forholdet. Så lenge det er på plass kan partene være ganske ulike eller dønn like uten at det er for skummelt, tror jeg.

Og som Zess skriver - kan bli litt klums hvis begge to har svakheter som gjør at ting ikke fungerer så bra:P

Skrevet

Tenker det er greit at man står for samme verdier, at man har samme type humor, at man vil det samme osv.

Liker at en dame har noe hun er engasjert i, og jeg synes det er veldig gøy dersom hun kan mye om noe jeg overhode ikke kan. Er noe beundringsverdig over det. Dette semesteret har jeg bare vært på flørteren med to stykk, og merkelig nok kan begge et annet språk for eksempel :P Jeg synes det er skikkelig kult og jeg blir lett fasinert av slike ting :fnise:

Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Daenerys, mod.

Gjest Badebuksa
Skrevet

Det er individuelt!! Det kommer an på hvem du er!!

Skrevet

Hva menes med å utfylle hverandre?

At man er motsetninger på enkelte punkter, slik at man til sammen er et godt team. Kan være mange forskjellige ting, men kan være ting som at den ene har lett for å ta helt av, mens den andre har beina godt plantet på bakken. Hovedsaken er at den ene motsetningen styrker den andre for at det skal være utfyllende.

Gjest Summers
Skrevet

At man er motsetninger på enkelte punkter, slik at man til sammen er et godt team. Kan være mange forskjellige ting, men kan være ting som at den ene har lett for å ta helt av, mens den andre har beina godt plantet på bakken. Hovedsaken er at den ene motsetningen styrker den andre for at det skal være utfyllende.

Takk, da liker jeg best om man er like, i hvert fall på de positive egenskapene.

Skrevet

Lik smak og verdier/holdninger, men forskjellige personlighetstyper. Er ikke så viktig for meg at vi har like interesser. Det er helt greit for meg at han ser fotball med venner mens jeg har en kveld med venninner. Synes et ideelt forhold innebærer at man har tid hver for seg og gjør egne ting.

Jeg er mest tiltrukket av menn som 'utfyller' meg som personlighetstype. Dvs. at han er litt mer eventyrlysten mens jeg er hjemmekjær, han er mer rasjonell når jeg er emosjonell, han er mer utadvendt og jeg innadvendt.

Tror ikke dette handler om "planlegging" av partner, bare slik det fungerer. Mennesker har en tendens til å beundre egenskaper de selv mangler. Menn som ber meg ut er stort sett min komplimentær. Jeg beundrer hvor sosialt selvsikre og underholdende de er - de setter pris på min rolige og laid back holdning og synes jeg er komfortabel å være omkring. Jeg mener det er sunt å ha noen som rokker litt ved ens egne tanker og levemønster - en som kan inspirere deg til å se til fra et emosjonelt eller rasjonelt synspunkt når man selv hadde gjort det motsatte alene.

• Liker 3
Skrevet

Lik smak og verdier/holdninger, men forskjellige personlighetstyper. Er ikke så viktig for meg at vi har like interesser. Det er helt greit for meg at han ser fotball med venner mens jeg har en kveld med venninner. Synes et ideelt forhold innebærer at man har tid hver for seg og gjør egne ting.

Jeg er mest tiltrukket av menn som 'utfyller' meg som personlighetstype. Dvs. at han er litt mer eventyrlysten mens jeg er hjemmekjær, han er mer rasjonell når jeg er emosjonell, han er mer utadvendt og jeg innadvendt.

Tror ikke dette handler om "planlegging" av partner, bare slik det fungerer. Mennesker har en tendens til å beundre egenskaper de selv mangler. Menn som ber meg ut er stort sett min komplimentær. Jeg beundrer hvor sosialt selvsikre og underholdende de er - de setter pris på min rolige og laid back holdning og synes jeg er komfortabel å være omkring. Jeg mener det er sunt å ha noen som rokker litt ved ens egne tanker og levemønster - en som kan inspirere deg til å se til fra et emosjonelt eller rasjonelt synspunkt når man selv hadde gjort det motsatte alene.

På den annen side så kan det da fort bli sånn at man må gjøre mye som man egentlig ikke vil.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Trives best når jeg er sammen med noen som er ganske så ulik meg selv.

Som nå.

Jeg er rolig, tålmodig, liker å planlegge osv, men mannen min er stikk motsatt.

Han drar meg igang, mens jeg roer han ned. En fin kombinasjon.

Vi har selvfølgelig noen felles interesser, men vi har også veldig mange ulike interesser. Passer meg også veldig godt at han har sine ting å gjøre og jeg har mine ting. Hadde ikke klart om vi hadde gjort alle ting sammen f.eks.

Skrevet

På den annen side så kan det da fort bli sånn at man må gjøre mye som man egentlig ikke vil.

Det er egentlig ikke min erfaring. Det er sjelden ulike interesser har et ekstremt stort gap. Som regel liker vi begge å spise middag ute, reise, se på film - ting de aller fleste liker. Interessene som varierer er stort sett maskuline vs. feminine interesser - han liker fotball, jeg ikke. Og slikt kan fordeles ved at vi gjør forskjellige ting iblant.

Skrevet

Han må være innoverende. Liker ikke å høre de samma to tinga rett etter hverandre, som en pappegøye for å være ærlig.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Interessemessig synes jeg ikke man trenger å være spesielt like. Men verdier, humor og lik evne til å kommunisere tror jeg er ekstremt viktig, samt ha et visst likt syn på aktiviteter det er naturlig å dele som par (festing, parmiddager, ferier, bosted etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...