Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lyst til å begynne å sminke meg litt mer. Ikke slik at det ser ut som jeg har sparkla trynet, men fin naturlig look til hverdags og litt mer sexy til fest. Hva er essentials som man MÅ ha? Akkurat nå har jeg bare mascara, pudder og leppestift til råds - bruker lite sminke med andre ord :fnise: Hva bør jeg kjøpe, noen som har en slags liste de kunne gitt meg på en "startpakke"? Haha.

Har bare lyst å føle meg litt finere, kanskje gjøre litt mer med håret også! Noe man absolutt bør skaffe seg der? Har GHD rettetang, fliseklemmer, hårspray, osv. så kan jo komme langt med det.

Noen som kan linke til noen bra youtube-kanaler som handler om hår og sminke?

På forhånd takk for hjelpen! Håper på noen bra tips! :)

Anonymous poster hash: 7b53b...1e4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har forresten litt store porer jeg ønsker å skjule!

-TS

Anonymous poster hash: 7b53b...1e4
Skrevet

Begyn og rens og fukt huden skikkelig, deretter mascara og rød lipgloss. Da er du pyntet.

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke om det bare er noe jeg innbiller meg. Men synes sånn sparkly pudder er fint å ha på til fest. Jeg synes jeg da står litt mer frem på den måten. Oppleves som sexy.

Skrevet

Gå til et parfymeri eller sminkebutikk og spør om tips til sminke som passer til akkurat dine farger. Det kan ha mye å si :) Et annet tips er å begynne å vokse øyenbrynene (forme de) Det er ikke så dyrt, og du kan vedlikeholde formen selv hjemme ved å nappe, det kan utgjøre store forandringer :)

Skrevet

Ordentlig hudpleie tilpasset din hud

Fuktighetskrem

BB-creme eller brunkrem

Øyenbrynspenn

Pudder som fremhever kinnbeina

Eyeliner og øyenskygge

Concealer

Finish pudder

Man trenger ikke bruke alt hele tiden, men er absolutt must haves i sminkevesken :)

Skrevet

Jeg bruker bare bareminerals fundation, svak blush og litt lys solpudder. Da får jeg naturlig glød. Også bruker jeg mascara bare på de øvre vippene. Tar meg 5 minutter om morgenen. Til fest slenger jeg på en liner og gloss i tillegg, og kanskje falske vipper hvis jeg vil ha det lille ekstra.

Så lenge du tar vare på huden din så trenger du ikke så mye sminke og sminken legger seg mye penere på huden ;)

Skrevet

Så søt tråd, TS :blomst:

Jeg er sikker på at mange her inne har lyst til å hjelpe deg, men tror du vil få mest ut av det hvis du hjelper oss litt på vei. Hvilken øyenfarge og hårfarge har du? Litt lettere med sminketips når man har dette å gå ut ifra :) Vil for øvrig også anbefale deg å dra til en butikk og få hjelp av profesjonelle når det gjelder hudpleie og foundation for eksempel. De kan nok hjelpe deg å finne noe som er tilpasset din hud!

Anonymous poster hash: db45a...a4e
  • Liker 1
  • 2 uker senere...
Gjest bamsemumsa
Skrevet

Til daglig bruker jeg;

BB-cream

Øyenskygge med en nøytral farge

Øyenbrynspenn

Rouge (bare såvidt litt)

Mascara

Til fest bruker jeg:

Concealer

Foundation

Mørk øyenskygge (gjerne sotede øyne)

Øyenbrynspenn

Rouge

Mascara (tar på tjukkere lag)

Lipgloss/leppestift

Skrevet

Søk på youtube etter disse:

Heidi Larsen MUA

Lauren Curtis

mine to favoritter, lært mye:)!

Anonymous poster hash: a54f1...c80
Skrevet

En primer vil hjelpe på porene, og en blush vil gi deg en fin farge. Men stikk innom en av disse større sminkebutikkene, som andre sier. Så lenge du tar produktanbefalingene med en klype salt så er det hjelp i å få noe veiledning.

Skrevet

Jeg har blitt tipset om en slags primer som skal minske porere. Den er fra the body shop og heter "tea tree pore minimizer" eller noe i den dur. Har ikke testet den selv enda, men skal kjøpe den etter hvert. Har lest gode reviews av den :)

Anonymous poster hash: b80d7...dbf

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker primer, cc cream fra clinique, pudder fra clinique, litt mørkere solpudder, iblant blush. Eyeliner over øynene, og mascara. iblant kan jeg bruke litt nøytral øyenskygge. også er øyenbrynssminke et must.

Syns selv jeg får et ganske naturlig resultat da dette er farger som passer til min hud. Men huden blir jevn og fin. Eneste som er litt dramatisk kan være de lange øyevippene mine, men det syns jeg bare er vakkert :)

Et tips: sjekk ut Vitamin E - serien fra Body Shop. Syns den er ganske bra og rimelig!

Anonymous poster hash: cd419...3ce
Skrevet

Jeg syns man kommer veldig langt med ordnede øyenbryn, litt øyesminke og markerte lepper. Få noen til å se på øyenbrynene dine og forme de for deg. Jeg bruker i tillegg mascara og eyeliner til hverdags, litt rouge og en nude leppestift. Rød leppestift syns jeg passer til litt mer formelle eller festlige anledninger, ikke til hverdags.

Anonymous poster hash: c86fc...bd5
  • 2 uker senere...
Skrevet

leighannsays på youtube har lært masse av :) og hun er en utrolig artig person også, digger filmene hennes :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...