Gå til innhold

Hva betaler dere for solist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal ha en bekjent til å synge i kirken for oss. Han ville ikke selv komme med noen pris, og nå lurer jeg på hva det er vanlig å betale for dette. Han skal vel synge 1-2 sanger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler begge musikerne 1500,- hver (en sanger og en på piano). Dette er visst billig... vennepris!! :wink:

blyg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi betaler ingenting. Solisten er en vi kjenner og insisterer på at han ikke skal ha noe for det. Men vi kommer nok til å gi ham en flaske vin eller noe annet som en påskjønnelse og takk.

Skrevet

Vi betaler 2 000,- for 2 sanger (Ellen Nikolaysen).

Skrevet

Vi betaler 3000kr for to sanger, vanlig pris er 2000kr, men hun tar ekstra fordi det er lang reisevei!

Skrevet

Nada og nix, det er tante som synger :-)

Er mulig vi må betale noe for akkopagnatøren hennes da....

Skrevet

Jeg synes det er viktig å ta hensyn til to ting: Må han reise langt og må han øve mye? Hvis det er en sang han nesten kan ta på sparket og det er i den byen han bor i, synes jeg en gave (f.eks vin) ville være nok. Hvis du vil gi penger, tror jeg jeg ville satset på 500 kroner. Hvis det tar mer tid og han må reise et stykke, ville jeg nok doblet beløpet.

Alle som skal spille/synge i bryllupet vårt er inviterte gjester, og da blir jo saken litt annerledes, men vi tenker bare å gi dem en liten ting som takk. Og vi sier selvfølgelig at vi ikke ønsker noen annen gave fra dem enn musikken.

Skrevet
Vi betaler ingenting. Solisten er en vi kjenner og insisterer på at han ikke skal ha noe for det. Men vi kommer nok til å gi ham en flaske vin eller noe annet som en påskjønnelse og takk.

Det samme gjelder oss.

I tillegg til solisten som vi kjenner betaler vi 2000 for at hele kirkekoret i kirken vår skal synge under vielsen (en egen sang, en sammen med solisten vår og under salmene).

Skrevet

Vi betaler ingenting, alle solistene er venner som er invitert i bryllupet. Men en gave skal de selvsagt få - og vi ønsker oss ingen annen gave enn deres musikalske bidrag.

Skrevet

Vi betaler 5000kr for 2som synger,en som spiller på piano+en på fiolin...

Skrevet

Vi betalte 6 eller 700 for 2 sanger i kirken, og hun sang alldeles nyydelig :)

Skrevet

Regner med vi betaler ham en flaske god cognac :wink:

Skrevet

Vi betaler ingenting, det er 2 venninner fra ungdomskoret. som skal synge en sang. De er kjempe-flinke, de kommer begge i bryllupsfesten. De hadde aldri tatt i mot penger, de syntes det var en ære å bli spurt :-)

Skrevet

Vi betaler 2000,- for en solist som skal synge to sanger.

Skrevet

Dette hadde jeg ikke tenkt på en gang.... hmm..

Det er nå kusina mi som skal synge, men vi burde kanskje gi henne noe som takk???

:roll: Så masse en må tenke på..... :roll:

Skrevet

Jeg er usikker på hva vi skal gjøre. Vi skal ha en som skal spille et par stykker på trompet under vielsen. Det er en som en på jobben spiller i korps med, så vi kjenner han overhode ikke.

Han påstår han ikke vil ha noe for jobben, for han synes det er gøy å spille, men jeg føler at vi bør gi han noe. Får se om vi finner en ok gave, kanskje en cognac.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...