Gjest Evans Skrevet 3. desember 2013 #1 Skrevet 3. desember 2013 Hvor lav er terskelen for å rapportere noen på facebook for trakassering eller truende atferd? Fikk nettopp en halvslibrige melding fra en fyr fra Alaska... Jeg kjenner absolutt ingen der borte. Føler meg ikke truet akkurat, men syns det får være måte på hva man sender til folk man ikke kjenner... Jeg kunne vært 15 år.. Eller går det an å blokkere folk man ikke er venn med? Ønsker gjerne å ha det slik at folk jeg ikke er venn med på face kan sende meg melding, hender noen jeg samarbeider med i forhold org.arbeid kontakter meg på den måten. Aldri fått slike meldinger som dette før.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 3. desember 2013 #2 Skrevet 3. desember 2013 Rapporter det som svindel. Det pleier da å komme opp om man vil blokkere personen eller ikke
Celestia Skrevet 3. desember 2013 #3 Skrevet 3. desember 2013 Det går ann å bare blokkere folk du ikke er venn med også. Om du går inn på personverninnstillinger så ser du en sånn rød runding med en hvit strek gjennom. Der det står blokkering under. Der kan du søke opp navnet til vedkommende og blokkere han. Da kan han ikke søke opp deg, og du kan ikke søke opp han heller
Gjest Evans Skrevet 3. desember 2013 #4 Skrevet 3. desember 2013 Rapporter det som svindel. Det pleier da å komme opp om man vil blokkere personen eller ikke Aha! Kan jo hende at han ville svindle meg på sikt Det går ann å bare blokkere folk du ikke er venn med også. Om du går inn på personverninnstillinger så ser du en sånn rød runding med en hvit strek gjennom. Der det står blokkering under. Der kan du søke opp navnet til vedkommende og blokkere han. Da kan han ikke søke opp deg, og du kan ikke søke opp han heller Da tror jeg at jeg skal gjøre det! Greit å få bort ulumskheter som det der...
Gjest Evans Skrevet 3. desember 2013 #5 Skrevet 3. desember 2013 Da er mannen både rapportert (men ikke for svindel, det gikk ikke, så det ble trakasering) og blokkert! Sendte rapporten til facebook også, så kanskje han ikke får lov å holde på med slikt lenger
AnAngel Skrevet 3. desember 2013 #6 Skrevet 3. desember 2013 Får jevnlig meldinger fra ukjente, flest menn men også noen kvinner fra utlandet som skriver at jeg er beatiful og at de vil bli kjent med meg. Har ikke gjort noe med det, bare latt vær å svare. Tror det er en form for forsøk på svindel på sikt i allefall. Tror ikke det sitter såååååååååå mange flotte menn i det store utland som tilfeldigvis kom over min facebookprofil og falt pladask for mitt vakre ytre Når til og med kvinner skriver at jeg kan være mannen i deres liv, såååååå skjønner jeg tegningen Burde kanskje gjort noe aktivt da for å få en slutt på det, rapportere da kanskje? 1
Gjest Evans Skrevet 4. desember 2013 #7 Skrevet 4. desember 2013 Får jevnlig meldinger fra ukjente, flest menn men også noen kvinner fra utlandet som skriver at jeg er beatiful og at de vil bli kjent med meg. Har ikke gjort noe med det, bare latt vær å svare. Tror det er en form for forsøk på svindel på sikt i allefall. Tror ikke det sitter såååååååååå mange flotte menn i det store utland som tilfeldigvis kom over min facebookprofil og falt pladask for mitt vakre ytre Når til og med kvinner skriver at jeg kan være mannen i deres liv, såååååå skjønner jeg tegningen Burde kanskje gjort noe aktivt da for å få en slutt på det, rapportere da kanskje? Tenkte rapporter og var i ferd med å trykke på rapporter knappen på innlegget ditt Jeg har riktinok bare fått denne ene meldingen, men jeg håper at det setter en stopper for fremtidige meldinger også. I hvert fall satser jeg på at fyren ikke får prøvd seg på andre
Gjest navnelapp Skrevet 4. desember 2013 #8 Skrevet 4. desember 2013 Det florerer av falske profilar for menn som er britiske eller amerikanske, og som jobbar enten som ingeniør eller i forsvaret. Dei elskar deg ved første augekast, og vil gifte seg berre du sponsar det eine og det andre og det tredje. Klassisk lurendreieri. Ofte rekk eg ikkje å rapportere dei før nokon annan har gjort det, så det fungerer heldigvis. Men framleis er det vel damer som blir lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå